Gå til innhold

Dårlig leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en etat eller noe som sjekker leiligheter som blir leiet ut, uten at det finnes klager på leiligheten eller noe?

Altså - jeg bor i en leilighet som er i skikkelig dårlig stand, og huseieren er ikke interessert i å få fikset problemene.

Går det ann å rapportere han uten at huseier vet at det er jeg som har gjort det? At man på en måte kan løse det som at de likevel skulle ha en rutinesjekk eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er vel noe du har ansvar for selv.. Huseier leier jo ut i den standen leil. er i, og hvis ikke det er bra nok for deg, hadde jeg funnet meg ett annet sted altså.

Edit: Hvis det er ting som skal være i orden, etter kontrakt, avtale, eller fordi annet er farlig(f.eks elektrisitet osv) så har han vel ansvaret.

Endret av Lola89
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå snakker jeg om at det renner vann inn gjennom veggene i kjelleren når sneen tiner, det er fuktig på soverommet og mugg i vinduskarmene.

Lurer fortsatt på om det finnes noen etat e.l. som utfører rutinesjekker på utleieleiligheter.

Skrevet

Ja, da ville jeg absolutt sagt ifra til huseier.. Sånn kan du IKKE bo. Det er helseskadelig.. Hvis han ikke vil gjøre noe med det, så er han enten nødt til å drite i oppsigelsestiden, sånn at du kan leie deg noe nytt, eller ja, rett og slett gjøre noe med det"

Skrevet

Ring og hør med Fri Rettshjelp (tror jeg de heter). Om ikke annet kan du sikkert få tips til hvordan du kan ta dette opp med huseier.

Gjest Spinell
Skrevet

Lurer fortsatt på om det finnes noen etat e.l. som utfører rutinesjekker på utleieleiligheter.

Nei, når det gjelder de forholdene du tar opp, så er det ikke det.

Hvis det hadde dreid seg om dårlig elektrisk anlegg, brannfare osv, så finnes det regelverk og tilsynsmyndigheter.

Skrevet

Nå snakker jeg om at det renner vann inn gjennom veggene i kjelleren når sneen tiner, det er fuktig på soverommet og mugg i vinduskarmene.

Ta en titt på husleieloven, du kan holde tilbake leie til huseier har foretatt utbedringer. Hvis du gjør det vil det kanskje tvinge han til å gjøre noe med det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...