casting Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 (endret) eh ja - som tittel og brukernavn sier: jeg farget håret. Med Loreal Casting 6-ukers farge i en tone som absolutt ikke kler meg! Håret, som før var nydelig nøttebrunt, er nå nesten rosaaktig mørk brunt (grøss) og får huden min til å se rosa ut. Ikke kledelig! Hjelp! Jeg vet fargen forsvinner om seks uker (og jeg vet det er dumt å ikke farget håret hos frisør, thank you...) , men ER DET NOE JEG KAN GJØRE I MELLOMTIDEN?? Tips mottas med takk - jeg har ikke råd eller tid til å gå til frisør akkurat nå, men kan jeg farge det igjen med ikke-permanent farge uten å ødelegge håret? Erfaringer...? må bare legge til at jeg er såpass desperat etter hjelp at jeg opprettet en bruker her på KG spesielt for dette... Endret 26. mars 2010 av casting
thirteen Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Ask(fargenyansen) fungerer "ok" til å få ut rødskjær. Ellers vet jeg ikke, jeg ville farget det mørkere eller ventet til fargen gikk ut. Det er ikke noe sjakktrekk å farge håret mange ganger, og det er ikke garantert at ask fjerner det.
casting Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Tusen takk! Ask fra Casting altså? Jeg farget det desverre "light ash mahogany brown" eller noe slikt - og det er allerede kjempemørkt og nesten lilla/rosa i skjæret. Så jeg tror ikke jeg tør å farge det mye mørkere nå... *skrivefeil Endret 26. mars 2010 av casting
thirteen Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Velg en som er askebrun eller noe, ikke bruk den lyseste. Så håper jeg det funker.
♥Mirella♥ Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Ikke bruk ask. Sånn jeg forstår det, er problemet ikke at fargen ble for varm (rød/oransje), men for kald (rosa/lilla). For å korrigere en farge som er kald/lilla, skal man IKKE bruke ask (blå/grå), da blir det enda kaldere, man må bruke gyllent (gult/oransje). Korrigering av misfarging er ikke enkelt, og det er ikke sikkert det går uten å avfarge det en tanke først. Jeg hadde gått til frisør, men om det ikke er aktulet hadde jeg brukt en varm brun farge. Lykke til (og ja, jeg er frista til å si at sånn går det når man farger håret selv, jeg får egentlig ikke mye symptati for folk som gjør det Det er ikke alltid like lett for frisører heller, å rette opp alt det merkelige folk gjør hjemme på badet.) Edit: Så nå at det var pga økonomi du ikke kunne gå til frisør, men har du vurdert lærling? De får oppfølging og hjelp, og det er en mye mindre risiko å ta enn å gjøre det selv. Og de tar ofte ca halv pris (husk å be om pris når du bestiller time). Endret 26. mars 2010 av ♥Mirella♥
casting Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2010 Takk for svar! Jepp - håret er nesten lilla i skjæret. Som får meg til å se lilla ut i fjeset. Yay. Skal se om jeg tør farge det med noe varmt brunt. Men vil en annen toner ta knekken på faenskapet? Er litt redd for å farge håret med permanent farge, i tilfelle det blir ENDA JÆVLIGERE... Jeg vet det ikke er så lurt å gjøre slike sprell hjemme, men jeg trodde ikke det kom til å bli SÅ stor forskjell og har ikke råd til frisør. Angrer som en hund!
einna Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Har du vasket det etter du farget det? Ofte går en del av overskuddsfargen ut de første vaskene, slik at fargen ikke er så mørk eller intens. Vil råde deg til å vente litt å se det an før du gjør noe videre. Spesielt siden du sier du har fin naturlig farge, så vill jeg ikke farget over med permanent hårfarge før det var siste sjanse. Det sliter, er ingen garantier, og det er et utrolig styr å få tilbake naturlig hårfarge (belive me I know, jobber med saken selv). Lykke til =)
Gjest SmallTalk Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Er fargen du brukte av den typen som taper seg litt ved hver vask? I såfall, så ville jeg kjøpt inn en dårlig shampo (en del mener at Head&Shoulders er fargedreper deluxe) og vasket håret ganske mange ganger med denne. Da bør du ihvertfall bli kvitt overskuddsfargen og kanskje bli kvitt det meste av fargen i det store og det hele. Jeg hadde ikke turt å farge håret på nytt igjen. Det kan skape enda mere krøll.
Lykkelitenen Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 (endret) ask mahogany er en farge med masse røde pigmenter, men som er tilsatt litt blått for å få en kaldere nyanse. I dette tilfellet ville jeg ha farget over med en lys brun farge (f.eks 500 i samme merket). Den vil gjevne ut fargen og skjule det værste av fargetonene som ikke passet deg. Å blande inn blandete farger (varme eller kalde) vil nok kunne gjøre det værre når du gjør det selv, da man må ha en ganske presis mengde for å få perfekt resultat, men en ren farge vil fungere bra. Såkan du heller farge det over med en annen farge etter ca 6 uker Å vente til det går ut funker nok ikke, da fargen er så forskjellig fra din naturlige og den er så markant mot det rosaaktige. Da risikerer du bare at brunfargen blassner og rosafargen blir enda tydeligere... Edit: Ring nummeret på pakken! Det er til L'oreal sin kundeservice som består av frisører som kjenner merket og produktene. De er utrolig dyktige og har reddet mer enn en fargeulykke De kan komme med tips til hvordan du nøytraliserer fargen Endret 26. mars 2010 av Lykkelitenen
casting Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2010 Tusen takk for svar, folkens! Jeg trodde faktisk at denne var mye mer gylden, ikke rød i det hele tatt! Siste gang jeg bruker denne driten, tror jeg... Tror jeg skal forsøke å vakse håret nå - så får vi se... takk for tipset om kundeservice, får vel høre hva de sier etterhvert også, om jeg tør...
Lykkelitenen Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Ikke vask håret for mye! Rødfargen sitter ekstremt godt, og sjangsen er stor for at brunfargen falmer mens rødskjæret (eller i dette tilfellet lillasjæret) bare blir igjen og kommer enda mer frem... har harr mahoganyfarget hår mange ganger, så snakker av erfaring der. Det må farges oftere for å holde seg pent. Men når jeg har gått bort fra Mahoganyfargen, har jeg bare farget over med lysbrun, da dekkes mye av rødlilla og blir mye mindre fremtredende.... Foresten ikke noe gale med fargen, men du har rett og slett valgt feil farge. Mahogany er rød, du burde valgt gylden... Så fargen er god
Gjest M_icka Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Jeg har også¨dårlig erfaring med l'oreal casting. prøv schwartzkopf country colors istedet, er også en 6-ukers farge. de har en i nøttebrunt, tror det er nr. 49.
Lykkelitenen Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Nøttebrunt har en del rødt i seg, så den kan forværre problemet Da er det bedre med en ren brun, som som 50 eller 60.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå