Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra mascara så må jeg inrømme at det er skjeldent at jeg "skviser" siste rest ut av sminken før jeg skaffer meg noe nytt. Ofte rekker det å knuse eller bli ødelagt på en annen måte men som regel blir det forkasta for noe nytt og bedre. Fikk jo nesten sjokk da jeg merket at en negllakk jeg har er så godt som tom fordi det har aldri skjedd før :sjenert: Hva med dere? Bruker dere opp sminke før dere kjøper ny? I såfall hvilke produkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, jeg er vel ikke så veldig flink til å bruke opp før jeg kjøper meg nytt. :sjenert: Tror det eneste jeg har brukt opp er mascara og concealer. Fordi det er noe som brukes hver eneste dag og som da går tomt mye oftere enn øyenskygger o.l.

Jeg kjøpte meg ID for første gang for en stund siden. Den kommer jeg til å bruke opp. :hjerte:

Skrevet

Jeg prøver. Men jeg klarer ikke bruke opp alle øyenskyggene mine, og spesielt ikke neglelakk, for neglelakken synes jeg at blir så tjukk etter noen gangers bruk. Noen som har noen tips til å unngå det? :klø: Ja, jeg rister neglelakken før bruk også.

Skrevet

Min negllakk som nesten er tom er to år gammel og er fra isadora -av alle ting! Har ikke gjordt noe spesiellt med den tror jeg.

Skrevet (endret)

Bruke opp? :klø:

:rulle::hoho:

(Nei, dessverre gjør jeg nok ikke det. Jeg er en samler, og sorterer ut og kaster eller gir bort innimellom).

Men for å være ørlite mer seriøs: Det jeg faktisk har brukt opp, er mineralfoundation fra ulike merker, og concealer til bruk under øynene, hvor jeg ofte ender opp med Chanel eller YSL.

Endret av Honesty
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg bruker som regel opp "hverdagspudder" og foundation, men mange andre ting blir aldri oppbrukt. Mascaraen blir ofte tørr og dryssete før den blir oppbrukt, så det er nok den tingen jeg kjøper oftest.

Skrevet

Jeg prøver. Men jeg klarer ikke bruke opp alle øyenskyggene mine, og spesielt ikke neglelakk, for neglelakken synes jeg at blir så tjukk etter noen gangers bruk. Noen som har noen tips til å unngå det? :klø: Ja, jeg rister neglelakken før bruk også.

Jeg har hørt at du ikke skal riste den. Du skal ''rulle'' den på en måte. :fnise: Fordi det kommer luftbobler inni? :vetikke:

Skrevet

Jeg har hørt at du ikke skal riste den. Du skal ''rulle'' den på en måte. :fnise: Fordi det kommer luftbobler inni? :vetikke:

Å ja. Kanksje det er det som er feilen! Det skal jeg jammen meg forsøke neste gang! :)

Skrevet

Å ja. Kanksje det er det som er feilen! Det skal jeg jammen meg forsøke neste gang! :)

Jeg gjør det ihvertfall og mine neglelakker holder kjempelenge. Men jeg vet ikke om det er det som er grunnen altså. :fnise:

Skrevet

Hvis jeg vil prøve et nytt merke, så kjøper jeg ny før den andre går tom, slik at jeg lettere kan sammenligne og se hvilken jeg liker best.

Ellers så kjøper jeg gjerne ny når jeg er halvtom pga at jeg bestiller på nett og det er litt leveringstid. Men jeg bruker alltid opp de gamle (med mindre de er blitt tørre/klumpete/gamle før jeg åpner de nye hvis det er samme type.

Skrevet

Jeg prøver å være streng med meg selv på dette punktet, ja. Både mtp økonomien min, og litt mtp miljøet og bruk-og-kast-mentaliteten.

Produkter skal brukes opp, så lenge de ikke går ut på dato først så klart, og så lenge jeg liker dem. Har jeg gjort noen bomkjøp så lar jeg dem ligge. Har for eksempel noen concealere som så forferdelige ut på meg, de ligger i en skuff og råtner :gjeiper:

Ett eksempel er at jeg er dritlei øyenskyggene mine fra Everyday Minerals. De er fine på, for all del, men siden de er løse så blir det sykt mye støv og dryss fra dem oooooveralt. Argh! Og jeg har funnet ut hvilke nye faste øyenskygger jeg vil ha i stedet (Stars Makeup Haven), har til og med sittet inne på nettbutikker og lagt til farger jeg liker i handlekurven - men nei, jeg nekter meg selv å kjøpe nye øyenskygger før de gamle er brukt opp. Selv om det kan ta evigheter :ler:

Gjest Glør
Skrevet

Mye sminke er ferskvare, og jeg sminker meg ikke så ofte, så da blir den som regel klar for kast lenge før den blir brukt opp.

Skrevet

Hehe, det skulle jeg ønske jeg var flinkere til! Men jeg synes det er så utrolig gøy å prøve nye ting, og kjøpe fine bokser og flasker. Det jeg pleier å få brukt opp er mascaraen min fra Kanebo (38*), der er jeg på min 5, noe som er stort i min verden. Ellers har jeg en sånn concealer-penn fra Lancome som jeg har brukt rundt 10 stykker av, fordi jeg elsker den så mye. Hm, hva ellers... Jo, har brukt opp et pudder en gang, og en foundation. Også har jeg klart å bruke opp én av de rundt 200 lipglossene jeg har. Yes....

Alle øyenskyggene, rougene, solpuddere og diverse limited edition produkter i deilig embalasje kommer jeg nok aldri til å få brukt opp, selv om jeg synes det er stas når jeg snubler over dem, så da bruker jeg dem i et par dager :)

Ellers når jeg skal prøve noe nytt og spennende, og bestiller dette på nett, har jeg vanskelig for å ikke begynne på dem med en gang de kommer, selv om jeg har mer igjen i gamle flasker og krukker. Da havner de gamle, nesten tomme, ofte langt nedi en skuff, og når jeg da finner dem igjen er de som regel ødelagte og klar for søpla. Sløs - jeg vet, men jeg klarer ikke styre meg. "Hei, jeg heter Rosebud, og jeg har et problem", liksom :fnise:

Skrevet

Typiske hverdagsting jeg bare har én av (mineralfoundation, concealer, mascara) bruker jeg opp. Ting som blir standardprodukter i en periode bruker jeg også gjerne opp etter en viss tid, mest ting i nøytrale farger som er greie å bruke når jeg har dårlig tid om morgenen: brun øyenskygge, nøytral lipgloss og sånt. Alt som er øyenskygger, leppestifter, neglelakker og diverse blush-/highlighter-/bronzervarianter i morsomme farger ser jeg aldri slutten på, og i tillegg reproduserer de seg selv i skuffen min, ser det ut til :gjeiper:

Gjest Heidie
Skrevet

Jeg kommer nok aldri til å rekke å bruke opp alt det jeg har, men alikevel kjøper jeg nye ting hver mnd :P Har brukt opp en foundation en gang. Det var BareMinerals Matte :) Jeg tror jeg har øyenskygger og blusher for 10 liv :P

Skrevet

Ha i noen dråper aceton, fåes på apoteket. Brukes også som neglalakk fjerner.

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Jeg har blitt flinkere til å bruke opp nå, for nå har jeg funnet noen favoritter og klarer å stagge litt det store behovet for å prøve noe nytt. Jeg bruker opp foundation, concealere, dipliner, mascara og highlighterpenn uten å kjøpe nytt før de er tomme.

Eller, mascara er litt et kapittel for seg selv da, for jeg sjonglerer som oftest mellom 2-3 om gangen og noen blir seige før man får brukt dem opp. Jeg har aldri bare EN mascara som jeg bruker hver dag til den er tom. Men jeg er ikke slik som før, som gjerne hadde 5 mascaraer i skuffen og likevel "måtte" kjøpe en ny for å prøve den.

Neglelakk har jeg aldri i mitt liv brukt opp, de blir ødelagt før jeg klarer det.

Endret av Anjelika
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg bruker stort sett opp favorittproduktene innen foundation, concealer, highlighter, mascara og øyenskygger.

Med mindre jeg har rukket å knuse de e.l., noe som jo skjer fra tid til annen..... :kjefte:

Concealer og highlighter går stort sett alltid tom på de verst tenkelige tidspunkter (eks. lørdags kveld når jeg skal gjøre meg klar for byn), så jeg burde vel gjerne lære av mine feil og kjøpe dobbelt opp.. :sjenert:

Men jeg har også maaaange øyneskygger, rouger, eyelinere osv. som nok aldri vil bli brukt opp, der hamstrer jeg nytt støtt og stadig.

Har selvfølgelig en ukuelig tro på at NESTE øyenskygge blir en storfavoritt.... :ler:

Gjest Mahareth
Skrevet

Bruke opp ting? Nei, det skjer heller sjeldent. Sminker meg ikke hver dag, og kaster oftere ting fordi de er ødelagte av tidens tann enn noe annet. Mascaraer er det jeg kommer nærmest, for det er det eneste jeg bruker hver gang jeg sminker meg. Lyse øyenskygger har også en sjanse til å brukes opp.

Skrevet

Veldig sjelden. Det eneste jeg kommer på som har blitt ganske tomt er mineralfoundation og concealer, og mascara. Ellers kjøper jeg nytt når jeg har lyst, og kaster når jeg må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...