Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rimelig frustrert her nå. Har endel å gå ned frem til sommeren. Derfor så begynte jeg tidlig, 1. januar var jeg igang. De første par mnd gikk jeg ned litt, men så begynte det å bremse. De siste fem ukene har jeg gått ned 1,7 kilo. Jeg veier nå 70 og vil gjerne gå ned et stykke på 60 tallet. Det er der jeg føler meg vel. (jeg er 173 høy)

Jeg trener 1 time nesten hver dag. Yoga, kondisjon og styrke. De dagene jeg trener styrke bytter jeg på muskelgruppene slik at jeg ikke trener de samme to dager på rad.

Jeg spiser et fiberrik knekkebrød til frokost gjerne med skinke og et egg. Drikker kun vann. Lunsj spiser jeg to knekkebrød med makrell eller ost.

Middag spiser jeg rent kjøtt med salat eller grønnsaker. Til mellommåltid hender det jeg tar en neve med valnøtter. Holder meg unna poteter, brød, ris, pasta og sukker.

I helgene kan jeg finne på å skjeie ut med en liten sjokoladebit og litt rødvin. Har også spist kake på jobben ved spesielle anledninger, men da et et veldig lite stykke. Passer meg da på hva jeg spiser resten av dagen.

Er flink til å bruke trapper. Tenker på mye hvordan jeg kan bevege meg med en kontorjobb.

Har hørt om platåer, men det er ikke logisk at jeg ikke går ned! Jeg MÅ forbrenne mer enn jeg spiser tatt i betraktnig hva jeg spiser og hvor mye jeg trener.

Jeg skulle selvfølgelig målt meg, men det ble ikke noe. Kjenner det på noen av buksene, men siden de er av stretch syns jeg ikke det sier meg så mye.

Veier meg kun en dag i uka, men like fortvila hver gang. Uff, før kunne jeg gå ned 10 kilo ved å knipse. Nå som jeg er 36 er det ikke så enkelt nei :-(

Må ha et knalltips her før jeg blir gal og kaster vekta ut vinduet :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ingen ekspert,men for meg virker det som du får i deg for lite kalorier.

Da jeg gikk på Grete Roede skulle jeg spise 1200 kcal pr dag. Da spiste jeg 2 skiver med magert pålegg(eller 3 knekkebrød) til frokost,det samme til lunsj. Like mange kcal til kvelds. Middag ca 400 kcal+melke- og fruktrasjon.

Spiser en for lite,skjer det nada :)

Skrevet

Du trener såpass mye at du må spise mer! Når man trener trenger kroppen ekstra.

Gjest Coarvi
Skrevet

Det kan også være en ide å bare gi helt f. i vekta. Sikker på at du ikke blir mindre selv om vekta står stille?

Jeg begynte selv å trene tidlig i høst, hadde den gang et ønske (uten at jeg gikk så hardt inn for det da) om å miste 8-10 kg. Ikke et eneste gram lettere har jeg blitt, men jeg har likevel blitt mindre, kommer inn i gamle klær og greier. Hvis du trener en del styrke kan det gjerne ha "skylda" for at vekta ikke rikker seg.

Blås i vekta, og bruk heller øynene, evt. målebånd...;)

Og ja, det er veldig viktig at du spiser nok når du trener så mye!

Skrevet

Enig med innlegg over, du spiser altfor lite mat. Kroppen tviholder på det den får. Her har du en "matplan" på ca 1500 kalorier, dete vil gi deg en nedgang på rundt 0,5 kilo per uke, dette er hva som er anbefalt om en ønsker en varig nedgang og ikke noe jojo-slanking. De dagene du trener bør du også spise litt mer. Du kan se sev hvor mye mat og drikke du faktisk kan innta og allikevel gå ned i vekt:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

Skrevet

Er rimelig frustrert her nå. Har endel å gå ned frem til sommeren. Derfor så begynte jeg tidlig, 1. januar var jeg igang. De første par mnd gikk jeg ned litt, men så begynte det å bremse. De siste fem ukene har jeg gått ned 1,7 kilo. Jeg veier nå 70 og vil gjerne gå ned et stykke på 60 tallet. Det er der jeg føler meg vel. (jeg er 173 høy)

Jeg trener 1 time nesten hver dag. Yoga, kondisjon og styrke. De dagene jeg trener styrke bytter jeg på muskelgruppene slik at jeg ikke trener de samme to dager på rad.

Jeg spiser et fiberrik knekkebrød til frokost gjerne med skinke og et egg. Drikker kun vann. Lunsj spiser jeg to knekkebrød med makrell eller ost.

Middag spiser jeg rent kjøtt med salat eller grønnsaker. Til mellommåltid hender det jeg tar en neve med valnøtter. Holder meg unna poteter, brød, ris, pasta og sukker.

I helgene kan jeg finne på å skjeie ut med en liten sjokoladebit og litt rødvin. Har også spist kake på jobben ved spesielle anledninger, men da et et veldig lite stykke. Passer meg da på hva jeg spiser resten av dagen.

Er flink til å bruke trapper. Tenker på mye hvordan jeg kan bevege meg med en kontorjobb.

Har hørt om platåer, men det er ikke logisk at jeg ikke går ned! Jeg MÅ forbrenne mer enn jeg spiser tatt i betraktnig hva jeg spiser og hvor mye jeg trener.

Jeg skulle selvfølgelig målt meg, men det ble ikke noe. Kjenner det på noen av buksene, men siden de er av stretch syns jeg ikke det sier meg så mye.

Veier meg kun en dag i uka, men like fortvila hver gang. Uff, før kunne jeg gå ned 10 kilo ved å knipse. Nå som jeg er 36 er det ikke så enkelt nei :-(

Må ha et knalltips her før jeg blir gal og kaster vekta ut vinduet :-)

Når du sier at du er oppptatt av å gå ned i vekt, er det fettvalker du ønsker å bli kvitt ,eller vil du generelt ned i vekt?

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar :)

Har også tenkt på at jeg spiser for lite, men syns det er vanskelig å finne den rette balansen.

Uff, hadde utskeielser i påska. Øl, pommes frites, rundstykker og godteri! Tør ikke å veie meg nå! Sint på meg selv :kjefte: Jeg som var så flink. Håper ikke alt er ødelagt nå da.

Uansett så gir jeg meg ikke. Er i gang med trening igjen og flink med maten. :)

Skrevet

Når du sier at du er oppptatt av å gå ned i vekt, er det fettvalker du ønsker å bli kvitt ,eller vil du generelt ned i vekt?

Jeg vil gå ned i vekt, stramme inn og miste valker! Veier litt for mye syns jeg.

Skrevet

Takk for svar :)

Har også tenkt på at jeg spiser for lite, men syns det er vanskelig å finne den rette balansen.

Uff, hadde utskeielser i påska. Øl, pommes frites, rundstykker og godteri! Tør ikke å veie meg nå! Sint på meg selv :kjefte: Jeg som var så flink. Håper ikke alt er ødelagt nå da.

Uansett så gir jeg meg ikke. Er i gang med trening igjen og flink med maten. :)

Hvorfor skal ikke du som alle oss andre kose deg i påsken?? Den ene lille uken har garantert ikke gjort den skaden du frykter!

Den kom, du koste deg og er nå tilbake i hverdagen med ett annet kosthold og trening! Du vil vel opprettholde ett normalt forhold til mat og drikke selv om du slanker deg? Det innebærer for mitt vedkommende at en ved høytider/ferier unner seg å kose seg med litt bedre mat og drikke enn en inntar i hverdagen, du er jo super-flink og du må bare slutte å tenke som dette!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har vært på slanken siden desember 09 og har gått fra 77 kg til 64 kg (166cm).

Jeg har fokusert på;

- Kondisjonstrening. (Gå/jogging i intervaller i 45 min hver gang). Ha god musikk på mp3 spiller og løp til du kjenner det renner svette. Guid til å komme i joggeform

- Spinning og høypulstimer på treningssenter.

- Knekkebrød med magert pålegg til frokost og mellommåltider

- Ikke kastet i meg middag og spist meg stappmett, men tygd maten 15 ganger og kost meg.

- Drukket masse vann

Ellers har jeg kost meg i helger - med omhu.

Lykke til videre!

Skrevet (endret)

Hei capricorn74!

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for påsken, det må være lov til å kose seg en gang i blant også.

Når det gjelder ønsket om vekttap:

1. Frokosten er det viktigste måltidet og det er viktig at du spiser en bra frokost. Frokosten får igang forbrenningen din.

Frokosten din inneholder bare ca. 150 kcal. 1 knekkebrød med ekstra fiber (38 kcal), 1 stk kokt skinke (15 kcal) og 1 egg (94 kcal). Så jeg anbefaler deg å i det minste spise 2 slike.

Bra du holder deg unna brød, men prøv å variere frokosten litt;

1 porsjon 4korn med 1,5 dl melk (305 kcal) + banan (92 kcal): ca. 400 kcal

Omelett med 2 skiver kokt skinke (209 kcal) + et glass appelsinjuice, kjøp uten tilsatt sukker (65 kcal) og et eple (64 kcal): ca. 340 kcal

2. Muskler er det siste kroppen bryter ned. Det er bare en myte at du mister muskler før fett. Men det er viktig at du tilfører kroppen nok proteiner gjennom kosten fordi hvis ikke vil kroppen bryte ned musklene for å få nok proteiner. Viktig å spise egg, kjøtt, fisk og melk som er proteinrikt.

3. Det virker som du er flink til å ikke kose deg for mye. Sjokolade og litt rødvin i helgene må da vel være lov.

4. Jeg synes kanskje du spiser for lite. Når du trener såpass mye som du gjør (kjempebra) er det viktig at du får i deg nok næring. Dersom du spiser for lite vil kroppen gå inn i 'sparemodus' og forbrenningen din vil gå ned fordi kroppen er nødt til å spare på det den har. Skjønner?

5. Jeg synes ikke du skal tenke så mye på vekten, siden du er så flink til å trene har du sikkert fått en del muskler, og muskler veier jo noe de også. Bruk et målbånd og mål midje, rumpe, lår og evt. armer.

Lykke til!

Endret av toyses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...