lizzy x Skrevet 12. september 2003 #1 Skrevet 12. september 2003 Jeg er så møkkalei av å få munnsår,også er det jo typisk at man får det når man skal på noe.ikke sant? Men det jeg vil vite er om det er noen som har vært plaget/er plaget med det som har noen gode råd om hvordan man blir lettere kvitt det?Eller kvitt det for godt helst Bruker selv zovirax men det er på resept og føler ikke helt at det hjelper.Help mee
lizzy x Skrevet 12. september 2003 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2003 Dette hadde vel kanskje ikke så mye å gjøre med seksualitet men,men.Det er jo en form for herpes,bare at det er på munnen ,ikke på kjønnsorganet....eh.... :oops:
Midnattsol Skrevet 12. september 2003 #3 Skrevet 12. september 2003 Det er mange tråder om dette fra før av hvis du søker litt. Er nok mange gode råd der. Har selv vært plaget med det, men nå har jeg ikke hatt det på utrolig lenge. Mange måneder faktisk. Samboeren min leste at det hjalp å bruke lebestift (og sikkert lebepomader og andre ting også) fordi det beskyttet leppene. Man kan få slike herpes simplex munnsår av mye sol. Ellers er det jo sykdom og stress som utgjør at blemmene dukker opp. Bruker også Zovirax og Vectavir. Tar på med en eneste gang jeg kjenner det murrer. Jeg bruker en lys lebestift og ellers gloss, Lip Butter, Elizabeth Arden pomade og slike ting hver eneste dag i god tro om at det hjelper og beskytter leppene mine. Om det gjør det er en annen sak, men jeg får ro i sinnet og tenker ikke så mye på disse sårene og nå har jeg ikke hatt det på leeeeenge. Før kom det ganske ofte og var en plage. Er du sliten? Forkjøla? Stresset? Har du det ikke bra? Tenker du på mye?
lizzy x Skrevet 12. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2003 uff,ja det er kjipt med slike sår.Bruker å få det når været forandrer seg drastisk og istedet for å bli syk får jeg heller blemmene.Ble smitta av tanta mi da jeg var lita og siden da har jeg hatt det ( tusen takk,tante,liksom) men det var for et par år siden da jeg ikke hadde på over et år,men så BANG,det svære såret,ble sykemeldt og hele pakka.Har vl prøvd det meste for å få det vekk,men det er håpløst-Kjøpte på helsekost et produkt som hette herstat,det virka for ei stund.Det oppleves nesten som om man blir immun mot disse salvene etterhvert som man prøver Men det er jo virus,så det skal jo ikke være lett å ta knekken på det
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #6 Skrevet 12. september 2003 Jeg er så møkkalei av å få munnsår,også er det jo typisk at man får det når man skal på noe.ikke sant? Men det jeg vil vite er om det er noen som har vært plaget/er plaget med det som har noen gode råd om hvordan man blir lettere kvitt det?Eller kvitt det for godt helst Bruker selv zovirax men det er på resept og føler ikke helt at det hjelper.Help mee Jeg har svaret på hva som hjelper !! Det hjelper iallfall meg hver gang. Kjøp deg en boks med honning, bland i masse matolje........ smør på , det hjelper garantert!!! Et kjerringråd bare..........
Gjest sexysadie Skrevet 12. september 2003 #7 Skrevet 12. september 2003 Be om resept for tablettene sovir har for herpes. Disse er for den varianteni underlivet,men hjelper på munnen også.
awerty Skrevet 13. september 2003 #8 Skrevet 13. september 2003 På helsekosten får du kjøpt en salve som heter Herstat. Den er fin mot munnsår som har oppstått etter et virus. Jeg fikk mange gode tilbakemeldinger på den, den gang jeg drev helsekostbutikk.
Northstar_ Skrevet 13. september 2003 #9 Skrevet 13. september 2003 Jeg får også munnsår og det som hjelper veldig og som er helt gratis (nesten for det har du jo alikevel) er TANNKREM!!! Helt supert! Det tørker det ut, og blir borte på null komma niks! Ta på tannkrem før du legger deg og morgen etter så er det nesten tørket ut... Husk å smør resten av leppene, og etter "tannkremkuren". Dette hjelper i hvertfall meg... :yy: Northy :yy:
Kaktus Skrevet 13. september 2003 #10 Skrevet 13. september 2003 Jeg bruker også tannkrem-kuren - fungerer som bare det!
jordbær Skrevet 13. september 2003 #11 Skrevet 13. september 2003 Hvis du har herpes, må du desverre leve med det Slik jeg forstod det på legen min, når jeg fikk herpes zoster, kunne man kurere det en gang for alle, hvis man fikk medisin INNEN 72timer ved FØRSTE utbrudd.. Så hvis du har hatt det før, vil det nok ikke fungere Menmen.. God bedring! Munnsår er dumt. Har ikke herpes simplex selv, men vet at bare VANLIG munnsår er ekkelt.. :-? (har hatt herpes zoster, så jeg kan tenke meg til hvor vondt det er)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå