Gå til innhold

har du hatt en date som liker deg men dårlig med sms?

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp
Skrevet

Jeg har møtt en koselig gutt, - men han tar nesten aldri initiativ til å sende en melding, - og nå har jeg ikke hørt noe fra han i denne uken. Jeg har så lyst å finne på noe i helgen sammen med han - men har ikke lyst å mase på han. Jeg ble trist nå, - ikke eneste pip fra han . Har dere hatt en date som er dårlig til det? Han sa han liker meg, men ...... forstår ikke :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har møtt en hyggelig gutt som jeg liker veldig godt. Jeg vet han er interessert i meg og. Vi har det utrolig sammen. Men vi mætes bare i helgene. Han har studier og 2 jobber ved siden av, mens jeg har bare jobb. Så jeg vet han er mer opptatt enn jeg, men vil gjerne at han skal i hvert fall gy et lyd fra seg av og til.

Det eneste jeg kan gjøre er å bare godtta ham som han er. Kommer vel aldrig til å si at jeg savner ham i hverdagen for å ikke la ham føle seg skyldig eller noe. Hvis han ringer meg eller sender en melding, så vil jeg vite at det er hans initiativ og ikke fordi jeg spurte om det.

Hvor ofte møtes dere?

Skrevet

Jeg har møtt en hyggelig gutt som jeg liker veldig godt. Jeg vet han er interessert i meg og. Vi har det utrolig sammen. Men vi mætes bare i helgene. Han har studier og 2 jobber ved siden av, mens jeg har bare jobb. Så jeg vet han er mer opptatt enn jeg, men vil gjerne at han skal i hvert fall gy et lyd fra seg av og til.

Det eneste jeg kan gjøre er å bare godtta ham som han er. Kommer vel aldrig til å si at jeg savner ham i hverdagen for å ikke la ham føle seg skyldig eller noe. Hvis han ringer meg eller sender en melding, så vil jeg vite at det er hans initiativ og ikke fordi jeg spurte om det.

Hvor ofte møtes dere?

Vi møtes bare om helgene , - han studerer og har mye eksamen - og går på kurs.

Kan hende at han er veldig opptatt med lesing og sånn, - vet at ikke alle gutter er like flink til det! :)

Skrevet

Hvor ofte møtes dere?

Vi møtes bare om helgene , - han studerer og har mye eksamen - og går på kurs.

Kan hende at han er veldig opptatt med lesing og sånn, - vet at ikke alle gutter er like flink til det! :)

Skrevet

Min erfaring er at om en gutt virkelig liker deg så har han steike meg tid til å bruke 30 sekunder om dagen til å sende deg en sms.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at om en gutt virkelig liker deg så har han steike meg tid til å bruke 30 sekunder om dagen til å sende deg en sms.

Jeg sender ikke meldinger i hytt og pine, selv om jeg liker ei jente. Det har ikke så mye med tidsbruk å gjøre, men mer at jeg vil ha noe fornuftig å komme med.

Er det så veldig viktig å få bekreftelse hver dag at gutten er interessert?

Skrevet

Det er ikke alle som liker å sende SMS og som har behov for kontakt hver bidige dag. Hvis du TS har behov for det, så sier det seg selv at det er du som tar mesteparten av kontakten pga at du ikke ønsker å vente så lenge mellom hver gang som han.

Ellers så kan du fint ringe til han for å høre om dere skal finne på noe. Du kaster bort livet ditt, hvis du bare skal la være å ta kontakt, for å se hvor lang tid det tar før han tar kontakt. Tviler på han ser på det som mas, med mindre du melder mangfoldige ganger daglig og forventer svar innen to minutter.

Ring! Han blir sikkert bare glad :) Og hvis ikke, så går du videre.

Skrevet

Det kan være en grunn til at han ikke tar initiativ, hvis han er opptatt eller jobber. Mista mobilen kanskje?

Ta å ring ham heller. For noen er det hva de liker best. Noen er bare så gammeldagse skjønner du. Trenger ikke å bety at han ikke er interessert, for min første date var noen lunde lik din. Nå er vi sammen, men like dårlig enda med sms fordi han jobber. Jeg har aldri vert sms typen selv, men det er bra for vi begge advarte hverandre om det. Han er flink til å svare, men det er alltid meg som sender sms først.

Han er en av de rolige typene. Hvis han får noe han vil ha slapper han litt for mye av, he he. Så tror det kan være grunnen, for jeg har aldri vert med en mann som elsker meg så høyt som det han gjør. smsen har bare blitt en liten bagatell her, men for mange blir de i tvil om den andre personen som ikke sender sms i det hele tatt tenker på den andre. :/

Men nå synes jeg allikevel at den daten din kunne ta litt initiativ ja. Hvis han er interessert og du sender ham melding, men han svarer ikke, ja da prøver du å ringe. Er ikke snilt å la deg å sitte å lure på om dere skal date mer eller om han har ombestemt seg.

Skrevet

Jeg syns du skulle sette deg ned med boken "han er faktisk ikke interessert" i helgen. Ikke bare får du super underholdning (boken er den mest morsomme jeg har lest), men du lærer kanskje en ting eller to og.

Beklager å si det, men han er faktisk ikke interessert. hvis han virkelig hadde vært det så hadde han klart å ta kontakt. hvis ikke han liker å sende meldinger så hadde han ringt, etc. En mann som ikke gidder å ta kontakt annet enn å svare på dine meldinger fortjener ikke mer av din tid!

Gå ut med noen venniner i helgen, ha en vennine kveld, kos deg, nyt livet, og se frem til den flotte mannen som skal komme og sveipe deg av beina og behandle deg slik du fortjener :jepp:

Og jenter, slutt å lage unnskyldninger for mannen! de kan han søren meg komme med selv hvis han bryr seg det minste om henne!

• 2 år senere...
Skrevet

Ja, eksen min var sånn i starten før vi ble offisielt sammen. Han foretrakk helt klart å skrive meldinger på facebook istedet for sms, og sendte generelt veldig lite sms (også mens vi var sammen) fordi han synes det var knotete å skrive. Ikke ville han ringes heller, full telefonskrekk.

I starten var han usikker på hva jeg følte, og ville ikke "mase", så det førte jo til at jeg lurte på om han egentlig var interessert - siden "alle" sier at de som ikke tar kontakt ofte ikke er interessert. For ham var ikke det tilfelle i det hele tatt, gutter kan også være usikre, ha dårlig selvtillit, osv :)

En annen ting er at timing kan ha litt å si, nå er det snart jul - det er eksamenstid for studentene, ekstra stress på jobb for de aller fleste, styr med julegaver og forberedelser, osv - noen ganger må man faktisk prioritere vekk det man virkelig liker for å få tid til det man MÅ gjøre, uten at det betyr så mye annet enn at døgnet bare har 24 timer. Feks er jeg selv midt i eksamenstid, og har ikke tid til vennene mine så mye som jeg vil - jeg elsker dem til døde og vil mye heller være med dem enn på lesesalen, men jeg har rett og slett ikke tid. Og det å sitte og ha en samtale på SMS som en erstatning for at man ikke har tid til å treffes er faktisk en større tidstyv enn å bare bruke et minutt på å sende melding. Er også enig med Gjest #7 i at man ofte helst vil ha noe å komme med og kanskje formulere seg litt smart/sjarmerende når man tar kontakt med den man liker - og da blir et halvt minutt fort en halvtime ;)

Anonym poster: 505f123bf8bdcf2233e268aff5612cc2

Skrevet

Oi, beklager, så ikke at dette var en gammel tråd - så da er det bare å se bort fra det jeg skrev om julestress ;)

Anonym poster: 505f123bf8bdcf2233e268aff5612cc2

Skrevet

Eh, feiler deg da Elensire? Grunnene til at han ikke svarer kan være mange, trenger ikke innsistere at det står i stein at han ikke er intressert..

TS, nei jeg har ikke opplevd det, men jeg har vært daten som aldri svarte meldinger :P

Jeg var veeeeldig dårlig på å svare min kjære på sms når vi datet. Han kunne sende meg 3-4 sms og jeg svarte ikke før 10 timer senere. Min grunn var at jeg ikke ville si noe teit og rote det til. Jeg var for sjenert til å formulere meg, nettopp fordi jeg var så intressert i ham. Og jeg opplevde ikke min kjære som masete selv på dating stadiet.

Når vi ble sammen i begynnelsen var jeg også dårlig på SMS fordi jeg leste den, hadde ikke noe egentlig svar der og da og endte med at jeg glemmte meldingen fordi jeg er ikke noe stor SMS fan.

Det kan være maaaaange grunner. Ring ham og se hva som skjer ;D

Skrevet

Jeg er stup forelsket og virkelig bryr meg om henne. Men jeg er så redd for å virke masete og desperat, så jeg sender så og si aldri sms eller noe. Redd for å virke for ivrig, og at det lille vi har skal bli borte.

Men gud å glad jeg blir når hun kontakter meg, får jo nesten tårer da.

Jeg er jo egentlig veldig tøff på det området ellers, men hun gjør meg så svak dessverre.

Hilsen mann 36

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det var det søteste svaret jeg har lest på lenge, Gjest_Gjest_*! :rolleyes:

Hun du liker, er heldig! Håper hun skjønner det selv. Hadde det vært meg, hadde jeg også blitt ubeskrivelig glad for en fin sms e.l. I begynnelsen er alt så bedritent usikkert, og man (jeg, iallefall) blir så usikker, og om man er litt sikker i ene øyeblikket, kan det gå en time, og den fæle usikkerheten kommer snikende igjen.

Jeg tenker som deg, er så redd for å være too much og ødelegge. Mens ALT jeg vil er å ha kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...