toyses Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har hatt en stabil vekt på 53 kg i flere år. Bare for å nevne det er jeg normalvektig i forhold til BMI. Jeg veide meg i forrige uke og vekten var 53 kg. I dag når jeg veide meg, var vekten 56 kg. Jeg har lagt om kostholdet i det siste, fordi før har jeg vel spist som folk flest, brød til frokost, brød til lunsj, vanlig middag og brød til kvelds. Forrige uke kuttet jeg ut brødet, da spiste jeg istedenfor 4-korn med melk, yoghurt med 4korn og nøtteblanding eller avokado med spekeskinke og gulrot til frokost, lunsj og kvelds. Og jeg føler i tillegg at jeg har spist mindre enn før. Middagen har bestått av det samme som før. Denne uken begynte jeg å drikke mye vann, mandag drakk jeg 2 liter, tirsdag 2 liter, onsdag 1 liter og torsdag 1 liter. Så da lurer jeg på, siden jeg har gått så mye opp i vekt den siste uka, kan jeg ha gått opp i vekt på grunn av alt vannet? Hva ellers kan jeg ha gått opp i vekt av? Aktivitetsnivået har vært som før. Håper ingen kommer med kommentarer om at det ikke gjør noe at jeg har gått opp de 3 kiloene, for jeg vet det ikke gjør så fryktelig mye. Men siden jeg har hatt stabil vekt så lenge så synes jeg det er rart at jeg skulle gå så fort og så mye opp i vekt.
Twink Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Passer du på å veie deg til samme tid på døgnet da? Man veier alltid mer på kvelden enn på morgenen. Og ja, du kan "gå opp" i vekt av vann, men da er det bare fordi vannet du nettopp har drukket ikke har kommet ut enda. Men legger ikke på seg av vann.
Cessa25 Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Du må nok gi kroppen litt mer tid enn en uke. Når du forandrer på kostholdet, selv om det gjerne er et sunnere kosthold, så tar det likevel litt tid før kroppen venner seg til det. Du vet sikkert like godt som alle andre at man ikke kan legge på seg av vann, men det kan være ulike grunner til at kroppen "holder" litt mer på vannet. Salt er jo som kjent noe som binder vann i kroppen. Må likevel si at jeg skjønner deg veldig godt, jeg veier det samme som deg, og har også noen dager og uker hvor jeg plutselig veier 2-3 kilo mer enn ellers. For min del går dette mye på hvor jeg er syklusen, kanskje er det slik for deg også? Så gi det litt mer tid, du sier jo selv at du er normalvektig, ikke la vektfokus ødelegge den lille gleden og triumfen det er å leve litt sunnere
wahaj Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Når man har mensen samler kroppen opp mer vann, så man gjerne veier 2-3 kg mer, men det forsvinner igjen så fort mensen er ferdig.
Chanel.No5 Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Så gi det litt mer tid, du sier jo selv at du er normalvektig, ikke la vektfokus ødelegge den lille gleden og triumfen det er å leve litt sunnere Enig her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå