Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer på hvorfor det er så vanskelig å være ærlig med folk du møter og kjenner ??

jeg har vel enda ikke møtt noen som er helt ærlige, spesielt når man kommer til dating.

er sex virkelig så viktig at man må juge på seg forhold og fremtid? og hva er det med den nye trenden, hvor man bare forsvinner uten et ord, ingen forklaring og ingen svar. forstår ikke helt det her.

kanskje det er meg? jeg prøver ihvertfall å være helt ærlig med alle jeg møter.. men får det aldri igjen.. blir så frustrert!!

og venner, man kommer så mye lenger om man bare er ærlig og ikke bruker andre for egen vinning!

har endt med at jeg heller holder meg for meg selv, og ikke stoler på noen lenger.

føler ikke jeg er dumsnill heller, gjør bare hva jeg mener venner og kjærester skal gjøre for hverandre.

puh! utblåsning.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ups, havna visst i feil forum..

skulle ligge i samvær og relasjoner :/

noen vet åssen jeg får flytta den, hvem jeg tar kontakt med?

Endret av ekh
Skrevet

Enig med deg i dette. Er singel nå, og gruer meg nesten litt til å starte opp igjen med dating og slikt, fordi jeg er overhodet ikke interessert i det "spillet" som følger med. Jeg ser ikke poenget med å lyve om seg selv til en eventuell kommende kjæreste, han/hun vil da uansett finne ut av det før eller siden?! Og jeg er da interessert i å bli kjent med han som person, ikke en eller annen fantasifigur som er oppfunnet for å dra damer.

Akkurat med venner merker jeg ikke stort til problemet, da jeg har mange gode venner som jeg har kjent en stund, og siler fort ut nye bekjentskaper for hvorvidt de er nytt vennemateriale eller ikke.

Generelt vil jeg si at det blir lettere jo lengre opp i alderen man kommer, folk blir på en måte litt tryggere på seg selv virker det som.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bare lurer på hvorfor det er så vanskelig å være ærlig med folk du møter og kjenner ??

jeg har vel enda ikke møtt noen som er helt ærlige, spesielt når man kommer til dating.

er sex virkelig så viktig at man må juge på seg forhold og fremtid?

Hva mener du med "møter og kjenner"? Jeg snakker ikke om sexlivet mitt med venner og bekjente, hvis det er det du mener. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi det ikke er ønskelig å gjøre det.

Gjest xMann
Skrevet

Det er noen hemmligheter man bare ikke kan si, uansett hvor mye man skulle likt å sagt det. Noen ting i samfunnet blir aldri akseptert, og da blir du stående igjen som en ensom idiot.

Hater livet iblandt, det virker så ufattelig urettferdig. Hvorfor fikk jeg denne forferdelige ideen fra ungung alder, som er for vanskelig å si til noen?

Skrevet

Enig med deg i dette. Er singel nå, og gruer meg nesten litt til å starte opp igjen med dating og slikt, fordi jeg er overhodet ikke interessert i det "spillet" som følger med. Jeg ser ikke poenget med å lyve om seg selv til en eventuell kommende kjæreste, han/hun vil da uansett finne ut av det før eller siden?! Og jeg er da interessert i å bli kjent med han som person, ikke en eller annen fantasifigur som er oppfunnet for å dra damer.

Akkurat med venner merker jeg ikke stort til problemet, da jeg har mange gode venner som jeg har kjent en stund, og siler fort ut nye bekjentskaper for hvorvidt de er nytt vennemateriale eller ikke.

Generelt vil jeg si at det blir lettere jo lengre opp i alderen man kommer, folk blir på en måte litt tryggere på seg selv virker det som.

ja, håper virkelig det blir lettere når man blir eldre.

jeg siler fort ut bekjentskaper som ikke er no å spare på selv, men det har da resultert i at jeg nesten ikke har venner. har ingen gode ihvertfall. men kan jo hende det bare er no med den byen her.. føler det er en litt spesiell by jeg bor i :P jeg hadde ei god vennine, men hu flytta. hu har sagt jeg burde flytte etter, men er litt feig. er litt skummelt å flytte tvers over landet til et sted jeg bare kjenner et mennenske :/ pluss ny jobb.. hjææælp! :P

er det verdt det tro ?

Skrevet

Hva mener du med "møter og kjenner"? Jeg snakker ikke om sexlivet mitt med venner og bekjente, hvis det er det du mener. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi det ikke er ønskelig å gjøre det.

jeg mener folk jeg møter og folk jeg allerede kjenner.. jeg snakker om sex med venna mine, men er jo ikke det det handler om her.

Skrevet

Det er noen hemmligheter man bare ikke kan si, uansett hvor mye man skulle likt å sagt det. Noen ting i samfunnet blir aldri akseptert, og da blir du stående igjen som en ensom idiot.

Hater livet iblandt, det virker så ufattelig urettferdig. Hvorfor fikk jeg denne forferdelige ideen fra ungung alder, som er for vanskelig å si til noen?

vel, som jeg skeiv under første innlegget mitt, så skulle dette egentlig ligge i samvær og relasjonsmappa.

så har ikke såå mye med sex å gjøre.

men alle er jo forskjellige, uansett hva man måtte like i senga.. og det finnes andre der ute som liker det samme, gjelder bare å finne den personen :)

Skrevet

er sex virkelig så viktig at man må juge på seg forhold og fremtid? og hva er det med den nye trenden, hvor man bare forsvinner uten et ord, ingen forklaring og ingen svar. forstår ikke helt det her.

kanskje det er meg? jeg prøver ihvertfall å være helt ærlig med alle jeg møter.. men får det aldri igjen.. blir så frustrert!!

og venner, man kommer så mye lenger om man bare er ærlig og ikke bruker andre for egen vinning!

har endt med at jeg heller holder meg for meg selv, og ikke stoler på noen lenger.

føler ikke jeg er dumsnill heller, gjør bare hva jeg mener venner og kjærester skal gjøre for hverandre.

puh! utblåsning.. :P

Bra sagt, og helt enig. :klappe:

Man får bare :lete: til man finner likesinnede. :jepp:

Skrevet

hehe ja.. jeg prøver :P takk og lov for KG så man får dagene til å gå :P

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg opplevde denne episoden (som sikkert lignar på det mange andre har opplevd): Vi fekk kontakt på ei dateside, han var veldig ivrig og interessert. Skulle sende bilde og masse styr. Bilde kom og han var så spent på kva eg syntest om det. Eg sa det var fint, og fortalte litt meir om meg sjølv, litt om jobb, litt om kor gamle barna mine er (han hadde også barn) og skreiv at vi kunne jo treffast. Så høyrer eg ikkje eit pip. Kva gjorde eg feil?

Hadde eit liknande tilfelle, han er heilt på tuppa, sender til og med mailadressa si og pratar i veg. Eg sender eit heilt uskuldig svar, og så heilt daudt. Mailadressa var slik at eg til og med veit kven han er, men eg gidd ikkje gjere noko meir ut av det. Eg berre skreiv ei melding på datesida at det vart stille, at han kanskje hadde hatt kontakt med fleire, og at det kan skje når ein blir litt ivrig. Ikkje svar. Dette er voksne menn, rundt 40. Eg forstår ingenting. Kvifor så ivrig, og så null kontakt?

Skrevet

hehe ja.. jeg prøver :P takk og lov for KG så man får dagene til å gå :P

:ler:;)

Skrevet

Eg opplevde denne episoden (som sikkert lignar på det mange andre har opplevd): Vi fekk kontakt på ei dateside, han var veldig ivrig og interessert. Skulle sende bilde og masse styr. Bilde kom og han var så spent på kva eg syntest om det. Eg sa det var fint, og fortalte litt meir om meg sjølv, litt om jobb, litt om kor gamle barna mine er (han hadde også barn) og skreiv at vi kunne jo treffast. Så høyrer eg ikkje eit pip. Kva gjorde eg feil?

Hadde eit liknande tilfelle, han er heilt på tuppa, sender til og med mailadressa si og pratar i veg. Eg sender eit heilt uskuldig svar, og så heilt daudt. Mailadressa var slik at eg til og med veit kven han er, men eg gidd ikkje gjere noko meir ut av det. Eg berre skreiv ei melding på datesida at det vart stille, at han kanskje hadde hatt kontakt med fleire, og at det kan skje når ein blir litt ivrig. Ikkje svar. Dette er voksne menn, rundt 40. Eg forstår ingenting. Kvifor så ivrig, og så null kontakt?

jeg lurer på akkurat det samme selv..

jeg har flere sånne opplevelser enn jeg har fingre på henda..

jeg traff en fyr på nettby, og vi fikk utrolig god kontakt med en gang. ingen av oss hadde planer om å få no spesielt ut av dette, siden vi bodde på forskjellig kant av landet, men var mest slå ihjel tid - prat. men dette utvikla seg ganske fort til at vi ønska å møtes. vi prata hver dag, hele dagen - fra vi sto opp og til vi sovna foran dataen. vi prata om alt, også de innerste tankene våre, og fant fort ut at vi har opplevd mye likt her i livet. men etter noen uker,fant vi ut at han skulle komme ned hit, og bestilte fly tre uker etter.. så da var det bare å gå å glede seg, og alt forsatte som normalt, fortsatte prate hele dagen. alt kjentes så naturlig, og vi trodde dette var rett! dagen kom og han sto plutselig på trappa her, og alt var perfekt hele helga han var her. den gode kontakten fortsatte. han er student og hadde tenkt til å søke skole her nede, mye av derfor vi gadd ha kontakt. gjennom ukene hadde vi snakka mye om hva vi skulle gjøre om han kom inn på skole her nede til høsten. siste natta han var her, tok jeg opp det samme igjen, vi prata om helga og åssen vi skulle gjøre videre. og vi ble enige om at det var verdt å satse på, og vi gleda oss til høsten. og i mellom tida skulle vi fly til hverandre når vi hadde mulighet.. morgen kom, og han skulle hjem. kyssa hade på togstasjon og han dro. og der slutta kontakten.... helt uten videre..

skjønner ikke åssen ting kan forandre seg så mye over natta?!

og jeg har mange lignende historier.. flere av dem hvor dem ikke svarer den dagen vi skal møtes tilogmed. om dem feiger ut, så er det jo bare å si det,så godtar jeg jo det, uansett ikke no å få gjort med det. men en liten lyd hadde vært greit?!

forstår ikke åssen noen har samvittighet til å gjøre sånt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ærlig etter beste evne. Satser på å skape en ny trend^^

Men noen ganger er jeg veldig distre - kan bruke lang tid på å svare på meldingen. Andre ganger kommer livet litt i veien for datingen. Skole og jobb tar selvfølgelig mye tid.

Og selvom jeg er ærlig om hvor interessert jeg er i den andre personen, hva jeg føler, så kan disse følelsene forandre seg. Som sagt - ærlig etter beste evne :)

Skrevet

Jeg er ærlig etter beste evne. Satser på å skape en ny trend^^

Men noen ganger er jeg veldig distre - kan bruke lang tid på å svare på meldingen. Andre ganger kommer livet litt i veien for datingen. Skole og jobb tar selvfølgelig mye tid.

Og selvom jeg er ærlig om hvor interessert jeg er i den andre personen, hva jeg føler, så kan disse følelsene forandre seg. Som sagt - ærlig etter beste evne :)

jo selvfølgelig kan ting forandre seg. men da håper jeg du har guts nok til å si det som det er, ikke bare slutte å svare og forsvinne.. :)

og veldig bra du prøver å skape ny trend! :P jeg er med på den trenden! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

2 stykker = ny trend!

Nei, jeg slutter aldri bare å svare eller forsvinner uten ett ord. Alminnelig høflighet kaller jeg det.

Men når vi diskuterer dette i vennegjengen er det delte meninger hvorvidt dette er greit. For en del synes det å være greit dersom det "bare" er tale om en du har møtt på byen noen ganger el. lignende situasjoner der en ikke holder på. For meg er det et universelt prinsipp uansett hvem som er den andre parten. Liker å ha min samvittighet og sti ren! Jeg har ved flere anledninger møtt på tidligere flammer i nye situasjoner - jobb, skole osv - og har alltid vært glad for at jeg har opptrådt ryddig.

Skrevet

2 stykker = ny trend!

Nei, jeg slutter aldri bare å svare eller forsvinner uten ett ord. Alminnelig høflighet kaller jeg det.

Men når vi diskuterer dette i vennegjengen er det delte meninger hvorvidt dette er greit. For en del synes det å være greit dersom det "bare" er tale om en du har møtt på byen noen ganger el. lignende situasjoner der en ikke holder på. For meg er det et universelt prinsipp uansett hvem som er den andre parten. Liker å ha min samvittighet og sti ren! Jeg har ved flere anledninger møtt på tidligere flammer i nye situasjoner - jobb, skole osv - og har alltid vært glad for at jeg har opptrådt ryddig.

ikke sant, helt enig med deg! vet jo aldri når du kommer til å møte på dem igjen, og for å slippe skape no drama om du måtte møte dem igjen, så koster det ingen kalorier å sende en liten mld med en forklaring.

trenger ikke være en god forklaring en gang :P bare sånn at den andre forstår at det ikke er vits i å vente på svar fra deg liksom :P

koster ikke noe å sende en liten mld om det "bare" er noen du har møtt på byen heller..

bedre å være på den sikre siden synes jeg, vet jo aldri om den andre er litt følsom av seg å kanskje får noen forhåpninger.

Skrevet (endret)

Går rundt og lurer på det samme nesten hver eneste dag...

Jeg har vært singel i over ett år etter et langt og vondt brudd samt dårlige forhold tidligere, noe som har tært på både tillit ovenfor andre mennesker og selvfølelsen. Etter en stund har jeg greid å få tilbake selvfølelsen, men tillit ovenfor andre mennesker sliter jeg fremdeles med. Spesielt da jeg møtte en ny etter eksen, hvorav kontakten plutselig opphørte etter en herlig date. Det hender at jeg lurer på hvorfor.

Hver gang jeg har trodd at de var ærlige og oppriktige, at de brydde seg, har det vist seg å være stikk motsatt.

Jeg møter folk som viser interesse det ene øyeblikket, og så fort de ikke "hører det de vil", eller dersom jeg er "meg selv" - åpen og ærlig, så opphører kontakten. Kanskje folk skremmes av min ærlighet/åpenhet?

Endret av sunglasses
Skrevet

Går rundt og lurer på det samme nesten hver eneste dag...

Jeg har vært singel i over ett år etter et langt og vondt brudd samt dårlige forhold tidligere, noe som har tært på både tillit ovenfor andre mennesker og selvfølelsen. Etter en stund har jeg greid å få tilbake selvfølelsen, men tillit ovenfor andre mennesker sliter jeg fremdeles med. Spesielt da jeg møtte en ny etter eksen, hvorav kontakten plutselig opphørte etter en herlig date.

Hver gang jeg har trodd at de var ærlige og oppriktige, at de brydde seg, har det vist seg å være stikk motsatt.

Jeg møter folk som viser interesse det ene øyeblikket, og så fort de ikke "hører det de vil", eller dersom jeg er "meg selv" - åpen og ærlig, så opphører kontakten. Kanskje folk skremmes av min ærlighet/åpenhet?

ja det er det jeg lurer litt på jeg også, om de skremmes av ærlighet? men, samtidig kan jg ikke skjønne at dem kan gjøre det. trodde det var det man ville folk skulle være?

mulig jeg er veldig gammeldags, men ærlighet varer forsatt lengst i mine øyne :P

føler meg ganske gammel i forhold til de andre på min alder da, som helst bare vil fly rundt å pule, og ikke tenke på konsekvensene. bare leve livet, og tenke senere ? arg! blir så irritert!

Skrevet

Jeg er også ærlig. Når jeg møter nye folk. Eller dater noen. Selvfølgelig så er det begrenset hvor mye man vil fortelle om seg selv til en ny person. Ærlighet varer lengst!

Det er skummelt å date så da forstår jeg heller ikke hvorfor man skal lyve eller ikke være ærlig om ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...