Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Så flott med vogn og bilsete i hus, det lønnet seg å ta turen til Babyshop og deres salg ;) Selvom fargen ikke var akkurat den dere kanskje ville ha, så vil dere jo ikke se så mye på setet akkurat, men på det lille vidunderet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, honning! :klemmer: Har jo ikke så mye annet valg enn å takle det, men føler ikke jeg takler det så bra alltid. Griner veldig mye føler jeg. Men nå er det heldigvis bare tre mndr igjen, jeg håper inderlig bekkenet mitt blir bra igjen når jeg er ferdig med fødsel, sånn at jeg kan komme meg ut i skogen igjen. Det er trist å tenke på alle de fine skogsturene jeg går glipp av denne høsten.. :sukk:

Ja, vi fikk tross alt det siste de hadde igjen, Milla, så det var i grunnen flaks at vi fikk det i det hele tatt, og slapp å kjøpe et annet merke eller betale full pris. Aner ikke hva vi evt. skulle valgt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastning var grusomt! Heldigvis var det bare 3 dl jeg måtte drikke (ei venninne påstår hun fikk 1 liter), og de hadde blandet den i går, så den var kald. Tviler sterkt på at jeg hadde ftt det ned uten om det hadde vært varmt.. :spy:

Etter at jeg hadde drukket skvipet, fikk jeg sitte i dagligstua på fødeavdelingen og høre på fødehyl og babygråt. Det var overraskende koselig der. Hadde fastet siden klokken 20 i går kveld, så jeg ble temmelig skjelven av glukosevannet. To timer etter at jeg drakk det kom damen og tok nye blodprøver, og så tvang de meg til å spise en brødskive siden jeg var så skjelen og kvalm. :fnise:

Også ringte svigermor og spurte om de kunne få lov å kjøpe vognpose til babyen!! :hoppe:

Vi sa ja, men at de kanskje heller burde betale halvparten, siden den vi har valgt er så dyr. Men hun var enig i at vi burde kjøpe en som er lang nok til at vi kan bruke den så lenge vi trenger pose, og at den må være tykk og god, siden det gjerne blir minus 30 grader her om vinteren. Så da får vi Voksi-pose av dem! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille svigermor :hjerte:

Jeg har også hørt at folk må drikke en liter! Høres forferdelig ut :spy:

Så kjedelig at du er så redusert :kose: Var sengeliggende i et par mnd jeg også. Men ble faktisk bedre i bekkenet etterhvert. Hadde en låsning bl.a. som en dyktig kiropraktor knakk opp, og det hjalp mye. Ellers gikk jeg på bassengtrening som var utrolig deilig. Får håpe du slipper å slite med bekkenet etter fødselen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en svigermor som tilbyr seg det :)

Her er det ingen som har tilbudt seg å kjøpe noen verdens ting, hehe. Kanskje det er sånn som kommer litt senere...? Ikke det at vi forventer noe heller, men siden det er første barnebarn på begges sider, så hadde det kanskje vært koselig å få spørsmål om det er noe som kan handles inn til oss.. Men de er veldig entusiastiske da og det er jo det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og fin vogn :rødme: . Mønsteret på bilsetet var veldig diskret, så spiller ingen rolle, spesielt når dere fikk 20% rabatt :jepp:

Huff, får ikke håper du har svangerskapsdiabetes. Når får du vite om du har det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra på testen... :klemmer:

Diabetes er noe møkk.. det kan jeg skrive under på!

Ja, det bare gå bra, for jeg fant ut i dag at dersom jeg har sv. dia får jeg ikke føde på det sykehuset jeg hører til. Aner ikke hvorfor, og fikk ikke spurt heller, for hun jm som sa det forsvant så raskt. Men i så fall aner jeg ikke hvor jeg blir sendt videre, og jeg vil virkelig ikke ha enda lenger kjørevei enn jeg allerede har. Alle alternative sykehus er nesten to timers kjøring herfra, de kan ikke mene det? Nei, kjenner jeg ikke orker å tenke på dette engang.. :tristbla:

Her er det ingen som har tilbudt seg å kjøpe noen verdens ting, hehe. Kanskje det er sånn som kommer litt senere...? Ikke det at vi forventer noe heller, men siden det er første barnebarn på begges sider, så hadde det kanskje vært koselig å få spørsmål om det er noe som kan handles inn til oss..

Det kommer nok! :) Svigerforeldrene mine har ikke sagt noe om å kjøpe ting før nå, svigermor kjøpte en haug med andre ting da vi sendte henne på IKEA for å kjøpe madrass og nå får vi ikke lov å betale tilbake for noe av det. Og nå i dag vil de altså kjøpe Voksi-pose. Jeg må bare velge en, det klarer jeg jo ikke.. :sjenert:

Har begynt å tenke på om vi bare burde ha en sånn vanlig svart likevel, de er jo søte med rødt inni. Kanskje det blir litt voldsomt med beige vogn og veldig fargerik Voksi-pose? :klø: Når jeg engang får bestemt meg for dette, kommer jeg sikkert til å være redd for å velge feil da også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du vite om du har det eller ikke?

De sender blodprøvesvarene til jordmoren min, og så antar jeg hun ringer meg om det er noe som må gjøres med én gang.

Er fremdeles kjempedårlig etter å ha drukket det der glukosesvipet. Føler meg helt skjelven og veldig kvalm, og i tillegg skikkelig slapp. Har både spist og sovet noen timer, men det hjalp ikke noe særlig noen av delene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får neppe gjøre det for de er veldig strenge med dia. mammaer... du får ekstra oppfølging i form av UL'er og sparketester ganske ofte.. jeg hadde hver 3-4. uke fra uke 30... Og etter fødselen skal barnet overvåkes nøye pga blodsukkersvigninger... Man blir også satt i gang på termindato (evt et par uker før) om ikke ungen har kommet av seg selv til da...

Jeg skulle settes i gang... den dagen vi skulle på sykehuset for å starte fødselen gikk plutselig vannet når jeg sto opp på morningen så jeg slapp unna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, det der sukkerskvipet er vel muligens det jeg skal få i meg på fredag... :S

Jeg skal inn for noe slikt, fikk ikke med meg detaljene, men de sa det kunne ta opptil to timer, men det også var mulig at jeg "slapp ut" før... Aner ikke jeg.... :fnise:

Krysser fingrene for at du får føde på nærmeste sykehus!! :jepp:

Og håper at dagen din i dag ikke er så aller verst :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi satse på at du slipper unna det sukkerskvipet, for det smakte grusomt. :sjenert:

Ikke så verst dag i dag, nei! :klemmer: Har sovet forholdsvis godt, og klarte å komme meg både oppi og ut av badekaret uten hjelp i morges, så da er det en bra dag. :ler:

En positiv ting med sukkerskvipet er at frøkna er blitt mer aktiv igjen. I forrige uke snudde hun seg rundt og la seg med hodet ned i bekkenet, og da kjente jeg ikke så mye bevegelse lenger. Ingen harde dunk, mer glidende difuse bevegelser man ikke kjente særlig godt utenpå. Av sukkervannet ble hun helt hyper, og har lagt seg i tverrleie igjen, så nå kjenner jeg kraftige dunk i hele magen, og det synes jeg er det beste så lenge jeg er såpass tidlig. Hun trenger ikke snu seg før hun skal komme ut, synes jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at dagen ikke er så verst i dag :klemmer:

Det sukkerskvipet hørtes skikkelig ekkelt ut, så det er nok godt å ha det overstått. Og ikke minst bra at virkningene gjør at du kjenner mye mer bevegelse :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fysj det ekle sukkerskvipet. Jeg måtte ta testen to ganger da jeg var gravid, og da var det varmt begge gangene. :spy:

Men om du har sv.dia, men slipper å bruke insulin, får du ikke føde der du vil da? Jeg trengte ikke insulin, for jeg greide å regulere bra nok med kosthold. Fikk ikke noe ekstra oppfølging pga dette, og de overvåket heller ikke barna noe mer enn normalt etter de ble født, tror jeg hvertfall... Her er det to fødeavdelinger, storken og føden. Har man dia men ikke trenger insulin kan man føde der man vil, men må man ha insulin får man ikke føde på storken for de har ikke nok kompetanse der.

Kanskje det er forskjellig praksis rundt omkring? :klø: Håper uansett det går bra for deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! :strix: :strix: :strix:

Og, jeg fikk en epost fra jordmoren som hadde ordinær UL, hun hadde skrevet feil termin. En hel dag. Det skulle visst være 20. i stedet for 21. og da stemmer plutselig lengden også, siden de regner 40+3. Hun hadde til og med sendt brev til både fødeavdelingen, jordmoren og fastlegen min. Skulle nesten tro en dag fra eller til hadde noe særlig betydning.. :fnise:

Men om du har sv.dia, men slipper å bruke insulin, får du ikke føde der du vil da?

Aner ikke.. :klø: Men nå er det mange dager siden jeg tok den, og ingen har ringt for å si at jeg har diabetes, så da kan jeg vel kanskje slappe av og regne med at de hadde ringt om det var noe? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj, da har vi termin likt! ;)

Er så forvirra med det med om det er 40+3 eller 40+2, for de sier jo forskjellig overalt! På sykehuset sist var det 40+2 de gikk ut ifra. Men jeg fortsetter med å ha lørdag som "uke-byttedag" jeg, og går ut ifra 40+2, en dag fra eller til spiller ingen rolle uansett ;)

Tenk at vi har kommet så langt!

Nå er vi i 3.trimester!! :strix:

Ha en fin helg Iril :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...