Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #961 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) 27uker Jeg elsker lørdagene, det er min "bytte uke" dag Endret 17. september 2010 av ~Milla~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 17. september 2010 #962 Del Skrevet 17. september 2010 Gratulerer med 27 uker!!! Og jeg er overbevist om at alle og enhver gjør slik de føler er best for enselv. Det beste vi kan gjøre ovenfor hverandre, er å faktisk akseptere at vi alle er oppvokst under ulike forhold og dermed har ulike synspunkter om en hel del, men kan ha like synpunkter om andre ting. Men, at vi må akseptere at andre tar andre valg enn hva en selv ville gjort. Forståelse og respekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 17. september 2010 #963 Del Skrevet 17. september 2010 I dag ringte manuellterapauten (endelig!!) og kunne tilby meg en time på mandag. Så da blir det spennende å se hva han har å si. På tirsdag skal jeg på sykehuset og ta glukosebelastning, for å sjekke om jeg har svangerskapsdiabetes. Det håper jeg virkelig ikke, men er jo litt bekymret siden sf-målet plutselig gjorde et hopp nå når jeg var hos jm sist. Det har pleid å ligge rett under den røde streken, nå var det plutselig et godt stykke over. Føler at sv.dia hadde vært prikken over i'en nå altså. I dag ønsker jeg meg en måte å skru av tankekvernet i hodet mitt. Det hadde vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. september 2010 #964 Del Skrevet 17. september 2010 Gratulerer så masse med 27 uker!!! Snart er du inne i siste trimester, fy som tiden flyr Blir spennende å se hva de sier etter prøvene, uansett er det jo godt å vite så du kan ta forhåndsregler på hva du bør og ikke bør gjøre. Riktig god helg, håper du koser deg masse disse dagene Forresten - er du 100% sykmeldt? Har helt mistet oversikten om du jobber mer eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 17. september 2010 #965 Del Skrevet 17. september 2010 Er 100% sykemeldt fra studiene, ja. Og rakk aldri å få meg deltidsjobb før jeg ble så dårlig. Hadde jeg jobbet hadde jeg vel vært 100% sykemeldt omtrent siden begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 #966 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg er også 100% sykemeldt nå og kommer nok til å være det ut svangerskapet.. Det kan være ganske kjedelig, men sånn som det er nå vil jeg ikke tilbake på jobb fordi det er altfor slitsomt i den stillingen jeg har og ryggen ikke er bra Det positive med å være sykemeldt er at man kan (prøve hvertfall..) å få gjort det man ikke orker dersom man jobber. Lese bøker, ordne istand til babyen kommer, fikse litt småting hjemme, gå turer oftere (hvis man har ork til det) etc. Får prøve å holde motet oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. september 2010 #967 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg klarer jo ikke gjøre noe, er sengeliggende mer eller mindre hele tiden, så det er i grunnen den biten som er verst. Hadde jeg kunnet brukt tiden på noe fornuftig, hadde det nok vært lettere. Sånn det er nå, må mannen gjøre alt for meg, og jeg er frustrert fordi han gjør ting for sakte eller feil eller jeg ikke orker å be ham om å gjøre enda mer og sånne ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. september 2010 #968 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg har etterhvert som ukene har gått lært meg å akseptere måten samboern rydder og vasker på. Har ikke hatt noe valg, men jeg liker fortsatt aller best å kunne gjøre tingene selv, på min måte Selvom jeg vet han gjør sitt aller beste for å få det så jeg blir fornøyd Ikke bare bare for disse stakkars mannfolkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 #969 Del Skrevet 19. september 2010 Innom å legger igjen et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 #970 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg skjønner godt frustrasjonen Iril, for sånn er det litt her også.. Mannen rydder og gjør all husarbeid og frem til de siste dagene har jeg jo bare ligget i sengen. Nå orker jeg litt mer, men trenger mange pauser, så han gjør fortsatt mesteparten. Tar meg selv i å synes ting går tregt eller på feil måte jeg også, hvertfall hvis jeg ser på. Det er greit nok hvis han holder på mens jeg ser på TV, sover eller noe. Men nå orker jeg nok småting fremover, så jeg skal ikke klage. Håper formen din blir bedre, så du hvertfall får gjort noen småting i huset/leiligheten - så går tiden litt fortere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. september 2010 #971 Del Skrevet 19. september 2010 Nei, flaks at mannen min er søt. Hovedproblemet hos oss er nok at jeg f.eks. mener gulvene bør støvsuges, men han ser det ikke selv, og jeg føler meg så masete og fæl om jeg ber ham gjøre det. Så blir jeg frustrert, og det er jo min egel feil, for mannen min er ikke tankeleser heller. Men hver gang vi snakker om dette, sier han at jeg må bli flinkere til å minne ham på sånne ting, han er tross alt bortskjemt med at jeg bare gjør det vanligvis. Han er veldig søt og forståelsesfull, heldigvis. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 #972 Del Skrevet 19. september 2010 Det hjelper å ha en mann som er forståelsesfull ja Min mann er helt fantastisk synes jeg - selv når han er litt treg på diverse ting.. Eller så kan jeg godt innrømme at det er mulig at jeg er en smule utålmodig også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 20. september 2010 #973 Del Skrevet 20. september 2010 Leeenge siden jeg har vært innom her nå! Usj, håper du ikke har sv. dia. Men fordelen er jo at man må leve så sunt at man ikke legger på seg unødvendige kg. Folk er så sjokkert over at jeg ser likedan ut nå som før jeg ble gravid, og det kan jeg nok delvis takke sv.diabetesen for. Men husker det var skikkelig surt å ikke kunne unne seg noenting, ikke på lørdager en gang. Håper formen din blir bedre, det er ikke gøy å måtte være avhengig av at mannfolka skal gjøre husarbeidet, for enten så gjør de alt feil, eller så gjør de ikke noe som helst. :gjeiper: Men det høres ut som at mannen din er veldig forståelsesfull da, det er veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. september 2010 #974 Del Skrevet 20. september 2010 Nei, vi får se i morgen, hva de sier. Skal møte opp fastende kl. 07:45, kan ikke si jeg gleder meg, for vi har et stykke å kjøre først også.. I dag var jeg hos manuellterapaut, og det var vondt, men fint å endelig være i gang. Fikk plutselig klarhet i en del ting som forklarer de smertene jeg har til vanlig i ikke-gravid tilstand også. Fikk ny time neste mandag. Etterpå var mannen og jeg på shopping, og fikk handlet både barnevogn og bilsete. Babyshop har 20% på barneseter, så da sparte vi en del på det. Vogna vi kjøpte var også på tilbud, så nå har vi faktisk handlet alle de store tingene (vogn, bilsete, seng) på tilbud! Vi endte opp med Basson Parma, og jeg forelsket meg totalt i fargen lys beige med blomster, og mannen lot meg heldigvis få den! Kan hende vi finner ut at det var lite smart når den blir skitten, men det får gå. Betalte 4999,- for vogn med bag og sportsdel + matchende stelleveske. Nå står den her i stuen (mannen ville sette den ned i kjelleren, men jeg vil ha den her så jeg kan beundre den.. ) og er så fin så fin! Måtte ta screenshot fra nettsiden for å vise dere, for den nettsiden er så kjip, og jeg orker ikke reise meg for å ta bilde selv.. Den ser litt lysere ut på bildet enn den gjør i virkeligheten, synes jeg. Stelleveska er i samme mønsteret som på kalesjen! Barnesetet ble som planlagt Britax Babysafe Plus med base, veldig fornøyd der også. Siden det var salg for å tømme lageret, hadde de bare et igjen og vi måtte ta det, så da ble det dette mønsteret. Mannen likte det ikke noe særlig, men vi har heldigvis vett til å tenke at vi tross alt ikke skal sitte og se på det noe særlig, så da hadde det vært tullete å gå glipp av 20% bare for å få en annen farge. Nå kan jeg puste lettet ut og vite at vi har det viktigste. Klær og sånn kjøper vi jo litt etter litt, og vi har tre mndr på oss, så vi rekker det nok! Resten av dagen skal tilbringes på sofaen. Har utrolig vondt bak i ryggen etter at manuellterapauten har fikla der bak, så tror ikke jeg orker å gjøre noe mer i dag. Håper dere har en fin mandag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 20. september 2010 #975 Del Skrevet 20. september 2010 Krysser fingrene for at manuellterapi kan hjelpe deg Og, for ting kjøpt på salg! Barneutstyret er dyrt nok som det er..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. september 2010 #976 Del Skrevet 20. september 2010 Det var en veldig fin vogn!! Den skal babyen din ligge i :rødme: Jeg er jo ny i boka di, og vet ikke hva som feiler deg... Kunne du ha oppdatert meg? Orker ikke å lese 49 sider for å finne ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. september 2010 #977 Del Skrevet 20. september 2010 Jaa, der skal hun ligge! Mannen fikk sånn skikkelig "Oj, jeg skal visst bli pappa!"-åpenbaring da han satt vogna inn i bilen, så han begynte nesten å gråte på vei hjem.. :rødme: Hva som feiler meg? Jeg har vært veldig kvalm og kastet opp mye (gått ned 15-16 kg), og i tillegg hatt veldig hemmende bekkenløsning siden uke 8. Er omtrent sengeliggende pga. bekkenet og veldig lei meg for det. Savner mitt aktive liv, jeg pleide å over en mil hver eneste dag før jeg ble gravid, og nå orker jeg ikke gå på butikken engang.. (Heldigvis har de fleste kjøpesentre rullestoler til utlån, så jeg får være med på shoppingen av barneutstyr!) Nå spyr jeg heldigvis mye mindre, bare et par ganger i uka, og har gått opp igjen hele 0,6 kg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 20. september 2010 #978 Del Skrevet 20. september 2010 For en superfin vogn! Det er så deilig når man finner ting på salg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. september 2010 #979 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, den er fiiiin! Føler meg vågal som har kjøpt så lys vogn, men man må jo ta noen sjanser innimellom.. Nå har mannen montert sportsdelen også, den er veldig fin den også. Og veldig genialt at den er sort der ungen skal ha skoene sine etterhvert, der hadde nok det lyse blitt ekstremt fort møkkete i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. september 2010 #980 Del Skrevet 20. september 2010 Masse lykke til i morgen! Håper det går bra og at du ikke har svangerskapsdiabetes Det var ei veldig fin vogn dere hadde kjøpt Uff, jeg syns virkelig synd på deg som må ligge så mye i ro som du gjør. Det høres ut som at du takler det veldig fint, for man kan jo klikke av mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå