Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Jeg spydde også verre enn noensinne fra uke 12 og frem til for 2 dager siden. Nå er kvalmen nesten borte, den forsvant over natta. håper det går over for deg også nå:) tenk at vi har kommet oss over de magiske 12 Iril :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da satser jeg på at det går over snart! I dag har jeg faktisk ikke spydd, bare brakk meg litt i morges. Må være et godt tegn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har du spydd lenge nok, så nå skal den bort :jepp:

Hvilken vogn var der du har sett på da Iril?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har siklet på en brun teutonia mistral i snart to år...:sjenert: Synes de er veldgi fine. Mørkegrønne og koksgrå også.

Masse fine vogner, misunner deg som faktisk kan begynne å titte på ordentlig! :ler:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en liten rakkerunge til spire du har fått deg som liker å herje med mora si? :fnise: Får håpe at kvalme og oppkast holder seg på avstand fra nå av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognsikling her også, vi har sett ut akkurat hvilken vi vil ha! Men det blir jo bare med fantasien her i gården da... heldige deg som får drømmen realisert! :klemmer:

Tror absolutt kvalmen gir seg og formen blir bedre nå som du er ferdig med alle de store fæle tingene som tar altfor mye energi fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha Brio Go, synes den er sååååååå fin! :rødme:

Tipper den er litt kjip i snø, men pga. smertene mine må vi ha svingbare hjul, og da er de små uansett.

13 uker i dag, forresten! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står forresten i lista mi at kvalmen skal avta for "de fleste" i dag. Da satser jeg på det! :fnise:

Kvalmen avtar for de fleste: 16. juni 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du følger normen for "de fleste" :fnise:

13 uker er jo supert! Jeg slutter aldri å undres over hvor fort tiden går :rødme:

Må innrømme at jeg ikke har begynt noe utstyrs-kikking altså - synes bare det er flaut å kikke på slikt så lenge jeg ikke er gravid jeg - innbiller meg at alle skjønner at jeg bare er babygal og tullete :sjenert:

Men SOM jeg gleder meg til å begynne å kikke når det blir vår tur :jepp:

Brio Go så forresten kjempekjekk ut *noterer på huskelisten* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg omtrent som en inntrenger i en verden jeg ikke har lov til å være i jeg også, når jeg er i babybutikker. Var bare fordi vi hadde en halvtime til overs at vi gikk inn i den i går.. :sjenert:

Men på nettsider kan jeg jo snike i fred! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alltid lengselsfullt inn i babybutikker når jeg går forbi, og skynder meg på netter når jeg kommer hjem for å lete der :fnise:

Håper at kvalmen avtar for deg nå ja :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Iril! Håper kvalmen stagger seg for deg nå! :klemmer:

Men, folkens: på hvilken butikk kjøper man egentlig babyklær i dette landet ? Var innom Babyshop her en dag, og der var det bare utstyr...

Skal til USA i september og tømme hyllene i WalMart, men hadde jo vært artig å kikke litt her også, da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyklær aner jeg ikke, har ikke tenkt på det engang.. :fnise:

Det er sånn jeg ikke gidder å tenke på før jeg vet kjønnet, og når vi vet det, regner jeg med å enten arve eller at den kommende farmoren tar heeeeeelt av og kjøper det vi trenger. :sjenert:

Skal ha en del ull da, så det har jeg funnet ut hvor man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 13 uker!! Nå vet vel de fleste at du skal bli mamma?

Vi kommer til å offentliggjøre det i løpet av helgen og neste uke, så dette blir spennende :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Iril!

Innom og oppdaterer meg litt! :jepp:

Må bare først få si gratulerer med ferdig eksamen og flytting og ikke minst ferie!! :bolledeig: (Og passerte 12 og 13 uker :sjenert:)

Hormoner er noe dritt :kjefte: Jeg blir helt paff av hva jeg selv kan reagere som et monster på! :fnise: Men heldigvis har vi noe å legge skylda på iallefall :lur:

Det er helt sykt så mye forskjellige barnevogner det fins der ute.. Jeg tror vi har bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo :Nikke: Tror den er sikrest for det føre som er her oppe.. Det fins jo mange fine vogner i andre merker, men tør ikke satse på noen med små hjul for her er det noen meter snø iløpet av vinteren :sjenert:

Babyklær tror jeg det fins egentlig på de fleste klesbutikker gjør det ikke? :klø:

Både H&M, cubus, lindex og kappahl vet jeg har. Lindex har veldig kjekke bodyer som åpnes helt i front og slipper å dra den over hodet til ungen eller knapper i nakke eller på skuldre.

Du har også butikker som NameIt som har veldg mye babyklær :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :hoppe:

Emmaljunga Edge Duo er en fin vogn, vurderte den et kort øyeblikk, men det utgår fordi jeg må ha svingbare hjul og må kunne løfte den opp i bilen, siden vi bor på landet og det ikke går buss her.

Har jo en del kroniske smerter i kroppen, så jeg klarer knapt å gå i snø uten vogn, ser derfor for meg at det blir lite trilling i snø.

Også er det jo noe med at man må prioritere. Den perfekte vogna finnes ikke, dessverre. :tristbla:

Bugaboo Cameleon er også veldig fin, og har svingbare hjul som kan byttes ut med vinterhjul, det burde Brio Go hatt også. Men Bugabooen er så utrolig lav, mannen hadde krepert, han måtte nesten sette seg ned på kne da han skulle se ned i vogna da vi tittet på den.. :fnise:

Dine: Takk, har sagt det til alle jeg vil si det til nå, ja. Ingenting på Facebook ennå, og jungeltelegrafen får ta seg av de slektningene vi ikke ser så ofte.

Spennende å offentliggjøre det, lykke til med det! :klemmer:

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sikkert vært kjempekjekt med svingbare hjul her også, men jeg tror nok at det blir for tullete i snøen. Her går heller ikke så mye buss og slikt så jeg må også løfte endel inn i bil og sånn, men tror det skal gå bra med Edge Duo'en :Nikke:

Men skjønner godt at den blir for tung for deg siden du har smerter, det er jo ikke den letteste vognen så.

Høyden er også litt viktig her, der syns jeg også Edge'n er god :Nikke: I forhold til City Cross'n av samme merke..

Jungeltelegrafen er en kjekk ting når man ikke orker å fortelle det til alle og enhver mann selv. Jeg utnyttet den til flere slektninger jeg ikke orket si det til selv :fnise:

Facebook skrev jeg på etter jeg hadde hørt hjertelyden for første gang, da var jeg nesten 15 uker. Da visste vel de fleste det uansett så da var det ikke så nøye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å ha kikke på vogner :rødme: . Aner ikke hva jeg skal se etter engang. Har bare bestemt meg for at jeg ikke skal bruke en formue på babyting. Vel, sa det før bryllupet og... :sjenert: . Tenker at man kan kjøpe endel brukt og endel på tilbud. Begynner man tidlig og er litt bevisst, bør man kunne klare å spare noen kroner. Er ikke det at vi ikke har råd til det, men vet hvor lett det er å bare gå helt amokk. De vokser ut av ting fort nok som det er. Og som du sier, besteforeldre kommer nok til å bidra :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har så langt hjulpet lite med sommerferie, kvalmen og spying er verre enn noensinne nå. Klarer ikke få i meg mat, og til slutt "spyr" jeg uten at jeg har noe som helst i magen, og det er vondt.

Da må jeg bare tvinge ned noe vann, sånn at jeg kan spy det opp igjen, så nå klarer jeg ikke drikke vann ellers, for det smaker helt horribelt. Lever på sånne vannis som man kjøper tinte i butikken og fryser selv, sånne lange tynne. Begynner å bli lei, men det er eneste måten jeg får i meg væske på.

Gifteringen min er blitt alt for stor, så nå faller den av av seg selv. Vil jo ikke slutte å gå med den, så jeg får finne et kjede å ha den i. Hadde forventet å få motsatt problem, at den ble for liten, men det kommer vel etterhvert det også.. :sjenert:

Ellers er bekkenet helt ødelagt, må ha hjelp fra mannen til å reise meg opp fra stoler/sengen/sofaen, klarer nesten ikke snu meg om natten og det gjør satans vondt å gå.

Men jeg er lykkelig over å være gravid altså! :strix:

Begynner å få litt mage også, jeg synes det egentlig er litt tidlig..

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, som sagt har du min fulle sympati. Det står virkelig respekt av å komme seg igjennom det du gjør. Det er utrolig vondt å fortsete å spy når det ikke er det igjen der. Magen bare vrenger seg, og igjen, det gjør utrolig vondt.

Er lov til å klage. Det betyr ikke at du er noe mindre lykkelig av graviditeten. Synes egentlig du har klagd lite :jepp: . Du som har hatt så mye plager. Nei, takke seg til å legge på seg et par kilo enn å gå igjennom det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...