Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Kan man ta solarium mens man er gravid? Det tror jeg ikke jeg tør. Men er jo snart sommer, den skal tilbringes på hytta, så jeg får flashe magen så mye jeg tør.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne som tok sol under svangerskapet sitt, og gynekologen sa han aldri hadde sett så brun mage før. Hadde det vært skadelig hadde hun nok fått høre det ;)

Kommer nok til å ta litt sol selv om spiren engang skulle komme... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ja, det er kanskje sant at man ikke skal ta sol... Hmm.. Og så er det vel sånn at man lettere får pigmentflekker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man helst ikke skal ta solarium (Eller ligge mye i sola generelt) fordi fosteret ikke regulerer temperaturen selv og kan bli overopphetet? (Men har vel kanskje ikke noe å si så tidlig, når det ikke er noe foster enda!?) :) Syns jeg har lest noe om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det med overoppheting ang badstue. Vet ikke med sol. Man kan lett få pigmentflekker når man er gravid, har jeg hørt. Er hormonene. Jeg har fått det av p-piller, så er forsiktig med sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske pysete, så tror ikke jeg tar noen sjanser hverken på at mageboeren liker det eller at jeg slipper pigmentflekker. Får vel nok sol på hytta i sommer! :sol:

Kan man bade forresten? I saltvann og ferskvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplekser har vi vel alle sammen, men det hjelper ikke helt for meg å høre at alle andre har det likevel. Det sitter i hodet mitt uansett hva andre sier til meg egentlig, så jeg har veldig lite råd å komme med :sjenert: For meg er det håret. Høres sikkert rart ut, men jeg hater håret mitt uansett åssen det ser ut, langt eller kort og lyst eller mørkt, men kan liksom ikke skjule håret heller :fnise: Jaja, vi får bare prøve å gjøre det beste ut av det! Tenke på alle andre ting som vi er fornøyd med! :)

Ha en super helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk *Buffy*! :kose:

Det er helg! :hoppe:

Håper på fint vær så jeg får mannen med meg ut på tur, om han er frisk da. Han har vært kvalm de siste dagene, sympatikvalme kanskje? :gjeiper:

Jaja, det er jo helg! :hoppe:

Det begynner virkelig å gå opp for meg at jeg er gravid helt på ordentlig. Litt kvalme hjelper, i går måtte mannen spise på kontoret fordi jeg ikke klarte lukten av kanel.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iril!

Gratulerer så masse!!! :nigo:

Håper at formen din er fin og at kvalmen ikke tar helt overhånd (har ikke lest gjennom hele dagboka di enda.. :sjenert: ), og så bra at dere lykktes med pergo da!

Håper du får ei flott helg, så skal jeg følge med her framover tenkte jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Vi fikk gått oss en liten tur i hvert fall, men nå er jeg plutselig superkvalm. Så resten av kvelden skal tilbringes på sofaen, det er min plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kan jeg stryke av en ny ting på utviklingslisten til lille Mirakel, nemlig:

• Hjertet begynner å slå: 25. april 2010

:strix:

Synes det er så rart å tenke på, hvordan lille Mirakel utvikler seg og hvor fort det går. Nå slår forhåpentligvis hjertet og vi er snart seks uker på vei. Om 8 dager er det UL, og da håååååper jeg virkelig alt er i orden og det lille hjertet slår! :hjerte:

Må jo være forberedt på at noe kan være galt, men orker ikke tenke så mye på det. Vi har ikke sagt til noen av familie og venner at vi skal på UL, for vi vil ha muligheten til å la det synke inn litt og være litt i fred før vi forteller det om noe skulle være galt. Men om alt er fint, løper vi nok rett opp til svigermor og forteller dem det.

Svigermor (og sikkert svigerfar også, men han er mer den tause typen) har begynt å glede seg veldig allerede. Her om dagen sa hun at det kunne hende noen hadde lyst å kjøpe noe greier til den lille, f.eks. barnevogn kanskje.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at svigermor gleder seg sånn allerede :hjerte:

Og morsomt at symptomer begynner å melde sinn ankomst - ser ikke ut til at noen slipper unna kvalmen synes jeg :fnise:

Ha en flott søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom å si hei jeg :)

Jeg leser som regel alt i bøkene til de fleste i "gjengen" her inne, men er så trøtt at jeg glemmer å skrive noe.. :ler:

Håper du har hatt en fin helg Iril! :) Og så morro at det ikke er lenge igjen til UL!! :D :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser som regel alt i bøkene til de fleste i "gjengen" her inne, men er så trøtt at jeg glemmer å skrive noe.. :ler:

Høres veldig kjent ut, jeg er omtrent i koma for tiden. Gikk for å vekke mannen klokken 11, men endte med å sovne selv og sove i en og en halv time, selv om jeg allerede hadde sovet 10 timer om natten.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke igjen til UL og du er neeeesten 6 uker på vei allerede! :hoppe:

Så koselig med en svigerfamilie som er så gira :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg teller ukene fra sist jeg hadde mensen, er jeg jo 6+3 i dag, men jeg skjønner det ikke helt. Er forvirrende dette, altså. Når det tar tre uker fra mensen til EL, i stedet for to, blir plutselig svangerskapet mitt en uke lenger enn normalt...? :klø:

Den lille i magen er jo så gammel som den er uansett, så for å få riktig informasjon når jeg leser og sånn, valgte jeg EL (siden jeg vet nøyaktig når den var) på terminkalkulatorne, og da begynner svangerskapet to uker før det, og da tenker jeg at det blir rett i forhold til hvor gammel Lille Mirakel egentlig er. Men kanskje det blir helt feil..? :klø: :dåne:

Hadde aldri trodd dette skulle være så forvirrende altså, hva gjør man om man har fem uker fra mens til EL da? :ler:

Jeg har forresten lest et sted at rare, tydelige drømmer er noe man kan oppleve når man er gravid, og de tre siste nettene har jeg virkelig fått merke det.

I natt drømte jeg av alle ting at jeg var forelska i Stian (?) på Paradise Hotell, at jeg klina med ham og han klina superekkelt og jeg fikk dårlig samvittighet, for jeg er jo tross alt gift. Heldigvis ville mannen min tilgi meg, og alle fra PH kom på besøk til oss og vi hadde hagefest. :rodme:

Og så drømte jeg senere at jeg bare hadde drømt at jeg var gravid, men hadde gått til legen og alt, og han hadde blitt skikkelig sur fordi jeg kastet bort tiden hans, for jeg burde jo skjønt at jeg ikke er gravid når jeg hadde mensen og alt. Fikk en regning på 15.000 kr for den konsultasjonen på ca 20 minutter, og mannen min ble så sint på meg fordi jeg hadde lurt ham at han flyttet hjem til mammaen sin. :dåne:

Måtte ta en test når jeg våknet i morges, bare for å være sikker på at jeg ikke hadde drømt det, og den var enda sterkere enn den jeg tok for noen dager siden. Og nå har jeg ikke flere igjen, så nå er det nok. Er heldigvis bare en uke til UL, og da får jeg forhåpentligvis ordentlig bekreftelse på at Lille Mirakel er der!

:strix:

Har forresten begynt å bli kvalm om natta, og det eneste som hjelper, sært nok, er sjokolademelk! Jeg liker ikke sjokolademelk engang, men nå er det plutselig sååååå godt. Mannen min blander den helt perfekt, og står opp midt på natten for å gjøre det uten å klage et eneste ord! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder utregning av termin og slikt, så blir det nok rett å gå etter hvor gammelt embryoet er nå.

Jeg vet også sånn høvelig når jeg hadde EL, og det er ikke rett ifh til hva som sto på EL kalkulatoren, så da regner jeg etter når jeg vet jeg hadde. Og det ble visst rett sa legen også :Nikke:

:fnise: Jeg har også drømt en heeel masse rart!!

Det begynte også ganske tidlig her :ler:

Eneste som var irriterende med det, var at jeg følte ikke at jeg fikk en ordentlig natts søvn, for jeg drømte jo så livlig at jeg var helt andre plasser :fnise:

Syns tickerne til deg og Jesse går sååå fort! Føler ta dere snart tar meg igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...