Gjest lolita___ Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har utrolig lyst på en sånn.Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe den?Hva den koster.Noen ulemper med å ha en så liten hund?? Takker for svar
Gjest Huffsa Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Hvorfor vil du ha en slik en? De koster ca 20-25.000 kr. Du får tak i de hos oppdrettere. Du kan jo forsovidt kjøpe en smuglehund til 10 lapper, men det er ikke et klokt trekk..
Gjest lolita___ Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 jeg synesst de er så søte.Nei vil ikke ha noe smuglerhund.Var på finn og der var det noen,men er usikker.Hvor trygt er det å handle der egentlig?
Gjest Huffsa Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Hvis du kun vil ha en fordi den er søt anbefaler jeg en plysjhund fra leketøysbutikken. Man bør legge litt mer i bestemmelse av hunderase enn at den er søt. Du må finne ut hva du kan tilby hunden, hvor mye du vil gå tur, hva slags gemytt du vil hunden skal ha, hva du skal bruke den til osv. Jeg ville uansett ikke kjøpt en på finn.no pga det er utallige mange jenter som vil ha et tilbehør på armen, og dermed er mange av de på finn.no syke og smuglede. Er en "oppdretter" f.eks som selger ekstremt mange pomeranianer på finn.no nå, hvor alle er fra utlandet og flertallet er syke. Endret 26. mars 2010 av Huffsa
Sugerøret Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 må si meg enig med huffsa her.Om kriteriene dine for kjøp av hund er kun søt,vil jeg funnet på noe annet.Vi snakker tross alt om liv her.Men bortsett fra det : En pomme trenger mat,utstyr (ikke klær bortsett fra dekken og regndekken) forsikring ,vlape kurs osv.Det er en hund og derfor ikke noe som skal henge på armen som pynt.Den har 4 bein til å gå på akkurat som alle andre hunder. Du kan være heldig og finne en seriøs selger på finn.no men mange av småpoppishundene du finner der ,er enten stjålet,uten reg.papirer fra Nkk,blitt produsert i puppy mills,ulovlig innført,syke foreldre og syk valp og kansje enda mer.. Personlig liker jeg pommen,men synes det er blitt for rovdrift på rasen og prisen er syk høy. Du må være klar over at en seriøs oppdretter har ventelister på valper og om du virkelig vil rasen vel,så velger du en fra en seriøs oppdretter som kan mye om rasen,du får se foreldrene , i alle fall mor til valpen(e),du kan komme på besøk og se hvordan mor og valp bor. Jeg kan desverre ikke nok om pommen til å gi deg et fullgodt svar,hva med å lese litt om pommen Norsk kennel klubb Norsk Miniatyrhundklubb og kontakte valpeformidler i kommunen du bor? De vet ganske mye
kensi Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Dersom du er seriøs, er klar over hva det vil si å ha hund, og villig til å bruke mye tid(og penger) på hunden, så er det jo ikke noe i veien for at du skal kunne kjøpe deg hund. Har selv en pom på 3 mnd, og det er mye arbeid, men også veldig koselig. Du bør holde deg langt unna finn.no. Hundene kan se søte og små ut når de er valper, men når de vokser opp kan de ble mye større en det rasen tilsier, fordi det gjerne er blandingsvalper. Søk på seriøse sider og finn oppdrettere som driver på ordentlig vis. F eks her; http://www.oppdrettere.no/oppdretter.php?r=286&l=0 I begynnelsen må du være klar over at du må ut med hunden helst en gang i timen, for å få den stueren, og ellers ut med den hvis den tisser inne. Dette tar 2-3mnd. Du må kjøpe mat ot utstyr som ikke er særlig billig. Viktig med bra for til pommer, for å få fin pels. I tillegg kommer dyrlegeregninger for vaksinering, merking og div, og ganske mye pelsstell. De skal helst børstes en gang i uka for å unngå ubehagelige floker osv. Tenk deg godt om før du velger å skaffe deg hund. Ikke tenk bare på deg selv, men på hunden. Dens liv ligger tross alt i dine hender. Lykke til : )
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Det er en veldig skjønn hund Men du bør ikke ha små barn når du får den, grunnet at den ikke tåler så veldig røff behandling når den er liten, og du må være flink til å vende den av med å bjeffe fra den er valp. For hvis ikke blir den en liten gneldrebikkje dessverre. Men den er veldig glad i og trofast mot eieren sin og ELSKER kos og stell. Pelsen må forresten stelles helst hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå