Gå til innhold

Støvsuger som tar opp kattehår

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen! :)

Jeg har ei søt innekatt som røyter veldig(!) mye for tiden, det er seriøst kattehår over alt.. Rekker nesten ikke å vaske ferdig leiligheten før det allerede er støvete igjen. :P

Jeg har en støvsuger stående men den bråker noe ektremt og katten blir jo livredd stakkars. Jeg får selv vondt i ørene! Så, da jeg har jeg vurdert å kjøpe meg en ny, har sett litt her og der etter støvsuger men det er jo så mye dyrt. :| Er student så det passer ikke økonomien å betale 4000kr for en støvsuger.

Noen som har noen tips til støvsuger? Veldig greit om det ikke er så veldig dyrt som sagt. :P

Om du har noen tips mot røyting så skriv gjerne ned det også! :)

Endret av Amk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha sett noen annonser for en sånn magnet"kost" som samler opp kattehår fra feks sofa o.l. Kanskje det kan være noe? De her de på ulike dyrebutikker på nettet

Skrevet

Jeg er også på utkikk etter støvsuger som er god på hår, men som ikke koster all verden. Én dag etter gulvvask har hundehårene samla seg i hjørnene igjen.. At den funker bra på tepper er et pluss.

Jeg har den "hårmagneten" som memorie snakker om her, men den løser ikke problemet med hår på gulvet ;) Er dessuten ikke sånn at man drar den over sofaen og vips, ikkeno hår. Man må slite litt for det, og likevel ligger det litt hår igjen. At det kalles magnet tror jeg er et markedsføringstriks.. hele greia er jo laget av plast og gummi, og funker overhodet ikke som en magnet :P

Skrevet

Vi har støvsuger til 3000, men jeg tipper at en til 600 kan gjøre samme jobben. Du kan kjøpe på Elkjøp, for der har du 30 dagers returrett og kan prøve den uten å være nødt til å beholde den.

Tips mot røyting er en Furminator. Den tar underulla til katten, som vel egentlig er det som røyter mest.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har støvsuger til 3000, men jeg tipper at en til 600 kan gjøre samme jobben. Du kan kjøpe på Elkjøp, for der har du 30 dagers returrett og kan prøve den uten å være nødt til å beholde den.

Tips mot røyting er en Furminator. Den tar underulla til katten, som vel egentlig er det som røyter mest.

Jaaaa Furminator er tingen. Prøvde akkurat en slik, og gudbedre hvor mye hår som forsvant.

Skrevet (endret)

Kommer helt an på om du har tepper eller harde gulv. På harde gulv duger nesten hvilken som helst støvsuger, men har du vegg til vegg må du investere...

Tips er Furminator (best), Pet Hair Magnet (til stoffer og tekstiler), bytte fór og kun kjøpe fra dyrebutikk eller veterinær. Prøv å gi et par eggeplommer i uka (ikke hvite), bad katten din for det kan løsne masse hår, og hvis du fyrer veldig mye, så kan det hjelpe å senke temperaturen et par hakk.

Jeg har også innkatter og de røyter like mye året rundt, dessverre. Det er den kunstige temperaturen og belysningen som gjør at de røyter hele året istedet for sesongrøyting. Det KAN hende at du må leve med det.

Endret av NovaFlare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...