Gå til innhold

Kirkeprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært i bryllup i kirka, og skal nå planelgge mitt eget bryllup!! Skal gifte oss i kirka, og ser det er mange som har skrevet som en del av budsjettet sitt at de skal lage kirkeprogram / at kirkeprogrammet skal være i samme fargetema som øvrige dekorasjon etc.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har som sagt ikke vært i bryllup i kirka før - hva er et kirkeprogram? Er dette nødvendig å ha, eller er det mest hvis man skal ha egne innslag under vielsen? Er det ikke vanlig at en vielse varer i en liten halvtime, trenger man da et program? Folk vet vel hva som er høydepunktet i vielsen!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I programmet står det hvilken rekkefølge ting skal skje, og også tekstene til sangene som skal synges. Har ihvertfall vært slikt i de bryllupene jeg har vært i, selv om de har vært korte. Er bare snakk om et A4 ark som er brettet i to (der jeg har vært), så er ikke noe store greier som regel. :)

Skrevet

Bare å søke på kirkeprogram, så finner du eksempler, også på bildesøk :jepp:

Skrevet

Ok, takk :)

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det tviler jeg på at det er nødvendig å bruke penger på; de som jobber der er sikkert mer enn behjelpelige nok med å lage et program som passer til "stilen", og hvorfor skal programmet i kirka være i samme farge som resten? Det blir litt flisespikkeri, spør du meg...

Skrevet

de som jobber der er sikkert mer enn behjelpelige nok med å lage et program som passer til "stilen"

I de fleste kirker må man lage kirkeprogram selv, det er ikke kirkens ansvar, og nei; det er heller ikke nødvendig.

Men i kirkeprogrammet skriver man gjerne teksten til salmene man har valgt, så slipper man å stresse med salmebøker. Det er også god kotyme å skrive navnet på presten, organisten og evt. andre som bidrar under vielsen, f.eks. venner som synger osv.

Vi hadde et enkelt A4-ark brettet i to, så omtrent ut som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...