Gjest sikker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 La oss si at dere er ferdige med ungdomstida og byturer, "fyllefester" og ONS's ( for noen iaf - gjelder jo ikke alle! ), og føler at det kanskje er på tide å roe seg litt. Kanskje etablere et forhold til noen som varer en god stund ( kanskje livet ut? ). For all del, dette gjelder også de som har hatt tidligere forhold, har barn, etc. Kanskje du nærmer deg 40 og vil etablere et godt liv sammen med noen? Dere vet sikkert hva jeg sikter til Så mitt spørsmål er vel dette: Hva ser dere etter i en mann? Hvilke "kvaliteter" ønsker dere? Hadde vært virkelig interessant å fått noen synspunkter/svar/erfaringer på dette. Takk!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Så mitt spørsmål er vel dette: Hva ser dere etter i en mann? Hvilke "kvaliteter" ønsker dere? Hadde vært virkelig interessant å fått noen synspunkter/svar/erfaringer på dette. Takk! Ærlighet, trofasthet, og lojalitet er viktige egenskaper for meg, og det søkte jeg også i en livsledsager.
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Humor, ærlighet, likt tankesett, like interesser. Ganske lik bakgrunn kan vise seg å være viktigere enn man tror, for det handler om noen å dele livet med, og da må man forstå hvordan den andre tenker. Min er også splitter pine gal, og det er bra, ellers hadde jeg kjedet meg i hjel.
Gjest petre Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 At vi ønsker mye av det samme i livet. At jeg kan "se opp" til ham. At han er ærlig og har rettferdighetssans. Humor er selvsagt kjempeviktig, og selvironi.
Caramela Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 La oss si at dere er ferdige med ungdomstida og byturer, "fyllefester" og ONS's ( for noen iaf - gjelder jo ikke alle! ), og føler at det kanskje er på tide å roe seg litt. Kanskje etablere et forhold til noen som varer en god stund ( kanskje livet ut? ). For all del, dette gjelder også de som har hatt tidligere forhold, har barn, etc. Kanskje du nærmer deg 40 og vil etablere et godt liv sammen med noen? Dere vet sikkert hva jeg sikter til Så mitt spørsmål er vel dette: Hva ser dere etter i en mann? Hvilke "kvaliteter" ønsker dere? Hadde vært virkelig interessant å fått noen synspunkter/svar/erfaringer på dette. Takk! Jeg har noen år nå vært ferdig med stadiet i livet som bestod av fyll og tilfeldige menn. Og så snart jeg la dette fra meg, møtte jeg min nåværende, og jeg mener helt oppriktig, tross enkelte nedturer, at dette må være den såkalte "rette" for meg. Han har alle kvalitetene jeg ser etter, hvor jeg vektlegger ærlighet, lojalitet og trofasthet. I tillegg har han andre veldig gode kvaliteter som at han bryr seg om sine nærmeste på en enestående måte, vi respekterer og aksepterer hverandre, vi ler mye sammen, trives godt i hverandres selskap og kan være stille sammen uten at det er anstrengt. Til sist har han kvaliteter som gjør at han fascinerer meg, som at han har et enormt kunnskapsnivå som stimulerer,han er spennende og god på det seksuelle området, og ja.. kunne vel egentlig holdt på i evigheter Såklart har vi også våre ting som alle andre, men tror ikke en jeg hadde hatt det 100% harmonisk med hele tiden ville vært den "rette" for meg. Den "rette" utfordrer meg, samt sier i fra når jeg er teit.
Becka Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er så lei av å "lete" etter den perfekte mann! I just wanna fall in love.... :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Ærlig Trofast Pålitelig Arbeidssom (ihvertfall ikke arbeidssky) Har humor, er sosial og ikke altfor fornuftig Ikke sportsidiot Ordnet økonomi Ferdig med tidligere forhold, og klar for å binde seg Skader ikke om han er litt romantisk og gentleman også.. Av utseende bør han jo helst være kjekk og ha glimt i øyet. Kroppsbygningen er viktiger enn utseende ellers. Må være litt MANN. Heller kraftig enn tynn. Men ikke feit! Og gjerne høy.
Crow Jane Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Ærlig Trofast Pålitelig Arbeidssom (ihvertfall ikke arbeidssky) Har humor, er sosial og ikke altfor fornuftig Ikke sportsidiot Ordnet økonomi Ferdig med tidligere forhold, og klar for å binde seg Skader ikke om han er litt romantisk og gentleman også.. Av utseende bør han jo helst være kjekk og ha glimt i øyet. Kroppsbygningen er viktiger enn utseende ellers. Må være litt MANN. Heller kraftig enn tynn. Men ikke feit! Og gjerne høy. Signerer denne! Men tviler på om denne kombinasjonen ville vært ledig på markedet...
Gjest *Mim* Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Intelligens, humor, ærlighet, gode hender og armer.
Gjest Jente27 Skrevet 27. mars 2010 #10 Skrevet 27. mars 2010 Vennskap. Altså, at man har noe til felles og har en felles tilknytning selv når kjærligheten går "trått". I langtidsforhold tror jeg det er vanlig med perioder der kjæreste-skapet kjølner og da er det viktig å ha vennskapet i bunn, tror jeg. Samboeren min har jeg vært sammen med siden jeg fylte 20, snart 8 år, snart 7 år som samboere. Vi har hatt daffe, kjølige perioder, men selv i sånne perioder er det hverandre vi tyr til for selskap, tillit, problemer på jobb eller som vi foretrekker å dra på kino osv sammen med - fordi vi er bestevenner. Men egenskaper jeg ser etter? Har bare to forhold før nåværende. Felles intresser, felles sans for verdier/humor, lojalitet, oppriktighet, tillit. Så andre pluss: Handyman, selvstendig (ikke løpe til pappa når noe skummelt skjer og ikke ignorere problemer), snill. Bad boys og temperamentsproblemer kan man få gratis av meg. Snill, men ikke tøffel. Setter pris på egne meninger og man må ha litt "motstand". Vel å merke når det passer seg.
Karry Skrevet 27. mars 2010 #11 Skrevet 27. mars 2010 Etter å ha prøvd og feilet så har jeg oppdaget en del ting som er viktig, og så har jeg også funnet ut hva som ikke viste seg å være så viktig. Nr 1; Jeg må falle....Det er helt nødvendig å bli hodestups forelsket. Det er overhodet ingen garanti for å lykkes, men en helt nødvendig forutsetning. Iallefall for meg. Nr2; for å kunne vurdere hvem som passer, så må du kjenne deg selv ganske godt. Kjenne til hva som er viktig for deg, hvilke verdier du egentlig har, fremtidsønsker, og daglidagse prioriteringer. Nr 3: Finn noen som du har god kjemi med, og hvor likhetene er nokså store innenfor de viktigste områdene. Jo større likhet, jo mindre konnflikt og frustrasjon. Dette vet jeg mye mer om nå som 35 åring enn da jeg gikk inn i et langvarig forhold som 21 åring. Så man må stort sett prøve og feile endel for å finne svar på dette. For meg betyr det en som setter selve parforholdet høyt og prioritering av å være kjærester, som ikke jobber altfor mye, som tar initiativ og har drive, som er nær og fysisk i kontaktformen. Som ønsker og prioriterer familieverdier nokså høyt. Som ikke er så himla opptatt av at alt skal være så fint og flott eller ryddig og rent hele tiden. En som sier JA til mine ideer og forslag til ting å finne på . En som strekker seg litt i min retning og jeg i hans. Som ikke er altfor opptatt av seg selv eller hva andre mener om ting. Det jeg har funnet ut at IKKE er så viktig er utseende. Det tok litt tilvenning å komme over, men for meg viser det seg at de indre verdiene er så utrolig mye viktigere. Det er så mange herlige menn som havner i skyggen av de som visuelt sett fremstår som de mest attraktive.
Gjest haffe Skrevet 27. mars 2010 #12 Skrevet 27. mars 2010 Ærlighet, trofasthet, og lojalitet er viktige egenskaper for meg, og det søkte jeg også i en livsledsager. disse tre egenskapene er en selvfølge hos meg, og er ikke noe som blir "bonuspoeng" hos en mann jeg innleder forhold med. utover dette ser jeg etter en felles kjemi, at han har grunnverdier som er like mine(respekt og empati for mennesker i andre livssituasjoner), samfunnsmessig engasjement, selvstendig, og ikke minst selvironi. han må kunne utfordre meg litt intellektuelt, og ha en viss dybde. kjenner flere slike menn, men ikke alle man blir forelsket i.
Colargol Skrevet 27. mars 2010 #13 Skrevet 27. mars 2010 (endret) Tja, jeg er noen få år fra å bli tredve nå -og det spørsmålet der blir bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg har blitt så kresen!! Men alikevel så er nok ikke jeg så kresen i forhold til mange andre -jeg er bare litt mer sær! Jeg har vel noen få punkter som jeg ønsker at min fremtidige ettellerannet skal være like meg på * Opptatt av kultur/musikk * Reiseglad og være åpen for muligheten til å bosette seg i et annet land/kontinent (om ikke annet i perioder) *Være samfunnsinteressert og normalt intelligent * Være åpen for å bruke av seg selv eller egne midler for å hjelpe andre. * Liberal politisk sett * Tolerant ovenfor andre kulturer, religioner, levesett osv. * Være nysgjerrig * Ha ambisjoner og et mål i livet (Men helst ikke "jeg skal bli rik") * Være åpen og "laidback" * Må kunne stå på egen ben, være et eget individ og ikke bruke all sin fritid på meg. Endret 27. mars 2010 av Colargol
Gjest Kattekvinnen Skrevet 27. mars 2010 #14 Skrevet 27. mars 2010 Dette er viktig for meg i et langvarig (livsvarig) forhold: - God kjemi, praten går lett - Tiltrekning, både fysisk og "psykisk" - At man er fascinert av og beundrer hverandre - Tillit, toleranse og tålmodighet - Ærlighet, og å ønske hverandre det beste, unne hverandre ting - Stille opp, og ofre noe - Mange felles interesser og like verdier - Spenning, altså at det er litt "motstand" i forholdet, slik at man ikke tar hverandre for gitt Eller er drømmemannnen: - Snill, men ikke dumsnill - Mandig, gjerne litt handyman - Har noe han brenner for - Musikkinteressert, og gjerne gitarist :rødme: - Har sosiale antenner og er normalt høflig mot folk - Reflektert og smart - Litt interessert i idrett, men ikke sportsidiot - Liker dyr - Godhjertet og ekte Håper han finnes der ute
Blackpuma Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 For å være helt ærlig: kjemi. Jeg er såpass ung at jeg ikke nødvendigvis leter etter en livsledsager, men jeg lar meg heller falle hen til forelskelsene. Lidenskapen, uavhengig av hvor vondt det kan være, er det viktigste for meg nå. Ellers så har jeg jo lært litt av tidligere forhold, og jeg skjønner nå at jeg også må se etter en som er litt lik som meg på områder som humor, moral, intelligens, empati og generelt mye av de samme ønskene. Men jeg vet (dessverre) at jeg sannsynligvis ville glemme alt dette om jeg forelsket meg igjen. Trist, men sant.
Gjest strykebrett Skrevet 28. mars 2010 #16 Skrevet 28. mars 2010 Colargol og jeg må nok krangle om den samme mannen ser det ut som.. Får håpe det er flere av dem der ute, i alle fall en til hver av oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå