Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Pga feil hos kemnerkontoret har ingen i bedriften fått registert lønnen sin i selvangivelsen og må rette denne selv. Dette har gjort at jeg bare har fått registert renteinntekter, og det står ikke noe om BSU-sparingen min på arket: "Foreløpig beregning av skatt", slik som den skulle. Det er jo naturlig at jeg ikke får 4 000 tilbake på skatten, når det er forhåndsutfylt at jeg ikke har betalt noe skatt.

Jeg sparte nemlig 20 000 kr i BSU i fjor, og på årsoppgaven min fra banken står det at de 20 000 skal postes på Post: 1.5.1. Men i selvangivelsen på nettet står det på den posten: BSU i annen EØS-stat (ikke Norge).

Legger jeg inn 20 000 der får jeg beskjed: "blablabla...For å få fradraget må du sende årsoppgaven fra spareinstitusjonen til ditt skattekontor. Husk å føre på navn og fødselsnummer (11 siffer) på årsoppgaven som skal sendes inn. Husk også å fylle ut post 3.1.11/4.1.9 Renteinntekter/innskudd i utenlandsk bank."

Ble utrolig forvirret nå jeg:S Er det noen her som vet? Skal jeg bare legge inn beløpet og sende en utskrift av årsoppgaven til Oslo Kemnerkontor? Vil ikke bli straffet for noe feil her:P hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Du skal ikke sende dette til kemnerkontoret, men til skatteetaten :). Ellers høres det ut som det var greit det du skrev.

Skrevet

Jeg tror du misforståpr litt ang BSU, det er ikke sånn at du får utebetalt skattetrekk fra BSu som kontakt beløp. Det blir sett if rohold til innebtalt skatt, har du betalt inn for lite går pengene i restskattpottne slik at total restskatt å betlae inn bli rmindre, og har du betalt for mye skatt får du mer igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...