Supramundane Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Det er ikke så lenge igjen til den store dagen vår nå, og det er noen detaljer som mangler enda.. håper noen kan hjelpe! (Jeg har nemlig aldri gjort dette før ) Vi har fått ordnet det sånn at min forlovedes bror skal være toastmaster. Han er veldig blid og morsom, så det trår jeg blir bra! Men hvor detaljert skal oppgavene hans være? Jeg tenker .. hvor mye av selve middagen med taler og sånt planlegger man? Det bør kanskje også sies at vi har buffet, noe som selvsagt gjør det enda vanskeligere å prøve å time noe... Noen gode forslag?
mooia Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 I forrige bryllup jeg var i, så hadde brudeparet laget en slik "hjemme-side/blogg" om brullupsdagen der de la ut info om alt og alle. deribland toastmasteren og skrev at alle som ville holde tale måtte gi et lite pling til deres toastmaster slik at han visste sånn ca hvor mange taler der ble, og itillegg holdt han styr på klokka slik at det ble en pause etter ca halvparten av talene i middagen. Ellers er det å informere om hva som skjer etterhvert. det med at middagen er ferdig og man skal samles andre steder? om noen skal ha fremvisning av noen bilder og div via data og når det er kaffe og kake. Ikke stort mer enn det.
Jade Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Dere planlegger, men han får detaljert kjøreplan (fra gjestene ankommer lokalet til man går hjem) og skal sørge for at den går på skinner og presenterer hver "event". Han skal også få oversikt over alle taler og sanger. Enten via dere, gjestene eller andre kontaktpersoner som har med det å gjøre. Han skal også kommunisere med kjøkkenet og de som evt. har lokalet. Vår toastmaster var i tillegg oppe i lokalet tidligere på dagen og sjekket at bordene var dekket riktig, og at alt var ok. Dere skal bare slappe av og være "gjester" i deres eget bryllup Ja, det er en stor jobb å være toastmaster. Husk det i etterkant når dere skal gi takkegave Og pass på at dere er enige med toastmaster om hva som er hans ansvar, så det ikke blir noen misforståelser om hvem som skal gjøre hva (at han f.eks. mener at han bare skal si hvem som skal holde tale og ramse opp vitser) Endret 26. mars 2010 av Jade
fru sp Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Vi har kjøpt en toastmaster bok til vår, der det er mye nyttig info og tips. Så skal hun være med ut på hotellet siste "planleggingsdag" før bryllupet, så hun får med seg alt, og får pratet med hun som er ansvarlig for bryllupet vårt.
Supramundane Skrevet 8. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2010 Vi har hatt en prat med han om litt av våre forventninger, og hva hans "forventninger" er... heldigvis er vi veldig på nett altså. Vi føler at det er litt problemer med planleggingen fordi vi har denne ebuffent istedet for servering, litt usikker på hvordan vi skal løse det fremdeles. Det blir vel så han må ta det litt på "magefølelsen"? :klø: Han er brudgomens bror, så han vil vel krydre det hele med noen artige historier, og det syns vi er supert!
lilleGrethe Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Jeg tror det kan være vanskelig å planlegge det helt når det er buffet. Men det kan være en god idé at han har en viss oversikt over hvor mange taler det er, og starte med talene tidlig! Prøv å beregne ut ifra hvor lange talene forventes å være, heller enn hvor lang tid det tar å spise. Så f.eks. ta utgangspunkt i følgende: ta minst 1/3 av talene før andre servering, og så 1/3 etter at folk har forsynt seg igjen, og resten under desserten (hvis dere har dessert). Folk spiser mye fortere når det er buffet enn hvis det er servering, så for å unngå at det blir 5 taler på rad rett før desserten, er det nok bedre å begynne med noen taler ikke alt for lenge etter at folk har fått i seg litt mat. Dvs ikke vent til tallerknene er tomme før første taler sier noe. En helt fastsatt kjøreplan er nok ikke lett, så litt magefølelse må nok brukes uansett.
-Englefjes- Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Vi kom med ønsker til toastmasteren (lengde på taler og antall do- og røykepauser), ellers overlot vi alt til henne. Vi hadde ikke sanger, og alle som skulle holde taler eller ha et innslag under middagen ble bedt om å informere toastmasteren direkte om dette. Vi ønsket ikke å ha en middag som trakk ut i evigheten, så vi ba toastmasteren om å være veldig streng med talerene på forhånd og poengtere at hovetalerne fikk ti minutter og resten fem. Det er vi veldig glad for at vi gjorde; det ble mange taler, men ingen trakk ut i det vide og brede. Toastmasteren tok også all kommunikasjon med kjøkkenet.
Sunshine Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Når begynner dere å snakke med toastmasteren? Min toastmaster bor langt unna og jeg kjenner han ikke så godt (Mannen til ei venninne). Når burde jeg ringe han og snakke om oppgavene? Jeg synes ikke vi har så mye klart enda men det er bare litt over 3 mnd igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå