Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har selvfølgelig en nogenlunde bestemt smak innen interiør, men jeg er usikker på hvor den kan "plasseres" (det er vel en blanding av flere stiler). Det er ikke så viktig i seg selv, men jeg kunne tenke meg å fått peiling på noen slags kategorier det ligner, for å kunne rendyrke det litt mer, og for å kunne søke opp relevante produkter/sider på nett. Legger ved noen linker. http://lisk.blogg.no/images/307989-9-1253047801690.jpg http://www.remodelista.com/img/sub/outstandingtable21.jpg http://www.klikk.no/multimedia/archive/00344/Nytt_bilde_176_jpg_344480b.jpg (tenker spesielt på bjelkene i taket kombinert med lyse vegger osv.)http://bedzine.com/blog/wp-content/uploads/2007/03/enlarge-4footmarucoffee-2.jpg (bordet) Noen som vil mene noe om hva jeg kan kalle noe av dette?
Auri Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 En form for shabby chic med rustikt og moderne preg.
Jinta Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Jeg synes den remodelista linken ligner litt på den skandinaviske designstilen vi har her oppe, synes ikke den tredje linken lignet de andre stilene egentlig. Men du tenker kanskje litt på det stramme modernistiske blandet med innslag av enkle naturmaterialer som tre, ull osv. Naturmodernisme kanskje eller noe lignende?
Gjest Arhirwen Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg ville også tatt med "franskinspirert landlig stil". I denne stilen er det riktignok mest lyse farger - a la shabby chic, men det rustikke, naturlige preget er veldig fransk. Et eksempel Virker som om du er mer på mørkere trefarger o.l., men denne stilen var det første som slo meg. Men er også enig med de over her.
Gjest Raptuza Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 ville nok ha kalt det rustikk stil eller italiensk/middelhavsstil.
måneperle Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Fransk landstil var det første som slo meg:-)
Rime Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Fransk landstil var det første som slo meg:-) Trodde alt var veldig hvitt i fransk landstil...
addict Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Jeg tenkte IKKE shabby chic, ser for meg at det er mye mer romantisk og lyst og dollete.. Men mulig jeg tar helt feil. Var veldig fint, forresten
Gjest norah Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 jeg er enig i at spisebordet kunne minne om fransk landstil pga selve rommet. men de andre bildene minner meg mer om en blanding av minimalistisk kontinental/asiatisk stil. det kommer jo an på hva nøyaktig det er du liker - er det enkeltheten(minimalistisk med naturelementer) - er det treverk (rustikt), eller er det det asiatiske preget i siste bilde? du velger jo også bilder med få, kalde farger inblandet tresort for varmen. så for meg er det minimalistisk i en internasjonal kontekst. har sett endel slike bilder i reportasjoner fra type hjem i malaysia etc. det er jo ganske "enkelt", velg en tresort gjennom alt - dropp nipset og velg få stramme møbler samt få farger. ser for meg den hvite himmelsengen til ikea malt i sort med hvite dynetrekk, og kanskje vegger malt i helt lys lys blå/grå med et enkelt trebort til nattbord. noe sånt.
Gjest norah Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 jeg er enig i at spisebordet kunne minne om fransk landstil pga selve rommet. men de andre bildene minner meg mer om en blanding av minimalistisk kontinental/asiatisk stil. det kommer jo an på hva nøyaktig det er du liker - er det enkeltheten(minimalistisk med naturelementer) - er det treverk (rustikt), eller er det det asiatiske preget i siste bilde? du velger jo også bilder med få, kalde farger inblandet tresort for varmen. så for meg er det minimalistisk i en internasjonal kontekst. har sett endel slike bilder i reportasjoner fra type hjem i malaysia etc. det er jo ganske "enkelt", velg en tresort gjennom alt - dropp nipset og velg få stramme møbler samt få farger. ser for meg den hvite himmelsengen til ikea malt i sort med hvite dynetrekk, og kanskje vegger malt i helt lys lys blå/grå med et enkelt trebort til nattbord. noe sånt. glem det....ser nå at du kun kommenterer bjelkene i taket og ikke møblene:P da henger jeg meg på en skandinavisk kjølig variant av fransk rustikk:)
Cordelia Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 (endret) Ligner veldig på noe i ei interørbok jeg leste for ei stund sida, der var det kalt "rustikk" Jeg ville Kanskje kalt det Rustikk natur eller noe. Har noen detaljer som minner litt om "industriell" stil og(bl.a mursteinsveggen på et av bildene). Kan ikke si det minner meg noe særlig om Fransk landstil, men det er nå meg Endret 25. mars 2010 av Cordelia
Gjest Elastica Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Jeg ville hverken kalt dette fransk landstil (som er mye hvitt og mye mer svulstig dillete) eller shabby chic (som har flere slitte elementer enn det som er vist her). Heller noe i retning av enkel, landlig stil med industri/fabrikkpreg på grunn av de grove veggene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Jeg tror jeg ville kalt det rustikk og en eller annen tilleggsbetegnelse avhengig av hvilke andre elementer du liker (grove naturmaterialer? rå betongvegger? betong/gummierete gulv? kalket mur og bindingsverk? Asiatiske elementer?). Shabby chic mener jeg blir helt feil, og fransk landstil slik det "praktiseres" stemmer heller ikke, selv om det kanskje er riktig om du f eks kombinerer spisebordet med bjelkene i taket og ellers har litt hvitt/smijern og romantisk tilbehør i stedet for å strippe for pynt. (er enig med flere her, også Elastica).
pittie Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Moderne rustikk hovedsaklig. Litt andre innslag i de forskjellige bildene.
Soon Skrevet 1. april 2010 #15 Skrevet 1. april 2010 (endret) Ville ikke kalt dette Shabby chic. Men det har nok en del fransk i seg, mens fransk landstil har mer innslag av hvitt som mange andre har nevnt. Ville kalt det litt Country Chic kanskje? Eller rustikk fransk stil eller noe sånt... Kom på at Home & Cottage har en del av denne stilen...de har nettside også :)homeandcottage.no Endret 1. april 2010 av Soon
Gjest Bond Skrevet 1. april 2010 #16 Skrevet 1. april 2010 Absolutt ikke noe fransk landstil eller shabby chick - begge de er mye mer romantiske, dette her var mye mer maskulint, så jeg synes også at noe i retningen moderne/rustikk høres ut som en bra beskrivelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå