Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

For en uke siden tenkte jeg at jeg skulle dra til frisøren å få tuppene stusset, og kanskje få det litt oppklipt foran, den gang ei...

Jeg dro på Nikita i Oslo C, jeg sa det jeg ønsket frisøren skulle gjøre og at jeg ikke ville få håret tynnet ut i det hele tatt, heller ikke oppklipt eller noe ujevnt bak. Hva skjedde? Jo, halve håret er borte fordi hun måtte gjøre det hun ville og ikke det jeg faktisk ville/ba om. Jeg hadde spart til langt hår, og var faktisk ganske fornøyd med håret mitt. Annet hun gjorde var å tynne det ut på slutten da hun sa hun bare skulle gjøre det foran på luggen, det gikk hele veien bak.

Jeg er så sinna :kjefte: skjønner ikke hvorfor de ikke kan gjøre det jeg ber dem om å gjøre, jeg ba jo ikke om mye. Jeg betaler jo faktisk for det de gjør :kjefte:

Noen som har tips og råd til hvordan jeg skal få det til vokse raskere, egentlig vet jeg at det er et dumt spm, og at håret ikke vokser så mye mer enn 1 cm i måneden. Men kanskje jeg føler meg litt bedre av å lese noen tips...

Videoannonse
Annonse
Gjest lolita___
Skrevet

stakars deg.Du får starte med ølgjær som oss andre:)Mange her som sparer til langt hår.Gå under ølgjær kuren.

Skrevet

Om du ikke er fornøyd, gå tilbake og klag. Alt for mange lar vær å klage til frisører når de er misfornøyd. Du har fått et annet produkt enn du ba om, tross alt.

Av den grunnen bør man prøve å finne en fast frisør man går til, som vet hvordan man vil ha håret.

Neste gang du skal klippe deg, anbefaler jeg Adam og Eva på Arkaden. De er dyrere, men det er verdt hver krone.

Skrevet

Gå tilbake og KLAG, synes alt for mange lar frisørene slippe unna med dårlig arbeid.

Skrevet

Ja, til den prisen bør du forvente at de gjør hva du sier. Og hvis det du sier blir helt feil, så bør de ihvertfall forklare det på forhånd og komme med andre forslag!

Skrevet (endret)

jeg har hørt at om du stusser/klypper bittelitt(!) ofte så vokser det fort men er ikke helt sikker ;)

btw! hater når frisøren gjør anderledes en jeg vil! ofte føler jeg de overtaler deg: "jeg tror det vil bli bedre om du gjør slik. . . . " osv. og at vi ikke tør å si annet en "jo kansje det"

Endret av Meruidi
Skrevet

ahhh! kjenner jeg blir irritert på dine vegne, dette har jeg opplevd så mange ganger!! uansett hvor mye jeg presiserer at de ikke skal tynne, så gjør de det... har de en fobi mot tykt hår, eller som de sier " det var så tungt"?? vel, jeg liker mitt tunge hår, så hold fingrene unna!! og jeg blir like sur på meg selv som sitter der i stolen som et intetsigende mehe og attpåtil betaler etterpå...

Skrevet

jeg har hørt at om du stusser/klypper bittelitt(!) ofte så vokser det fort men er ikke helt sikker ;)

:opplyser: Det er bare tull. Men: hvis du klipper det ofte fliser det seg ikke opp like fort, og dermed kan det gå raskere å spare til langt hår på den måten.

Ellers er jeg enige med de andre: klag! Du har betalt for en tjeneste du ikke har fått, og det burde de ikke slippe unna med.

Skrevet

Å klage er viktig, MEN husk at ofte er kommunikasjonen viktig. Vi har et annet "språk" enn frisørene, og ord som "stusse", "tuppene" og "det slitte" kan bety vidt forskjellige lengder hos oss enn det som det betyr for frisøren. Ofte handler det om at kunden og frisøren rett og slett ikke kommuniserer bra nok. Sørg for at neste gang du klipper deg, så forklar nøye og vis gjerne selv med hendene hvor kort og hvor mye. Og ser du at frisøren gjør noe som får deg til å stuse, SI I FRA. Så slipper du å irritere deg etterpå...

Skrevet

stakars deg.Du får starte med ølgjær som oss andre:)Mange her som sparer til langt hår.Gå under ølgjær kuren.

Ville prøvd med øl-gjæren jeg også :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde klage. De skal jo gjøre det som kunden ber om! Jeg har vært hos flere frisører som ikke har gjort det jeg ba de om å gjøre. Utrolig irriterendes!

Skrevet

Hater når de gjør det! Jeg har hatt så mange mislykkede frisørtimer, og ble så glad da jeg fant den perfekte frisøren for meg, som jeg gikk til fast i tre år. Men nå har hun sluttet, så jeg er på jakt igjen. Var hos ny frisør i forrige uke, har langt hår jeg ba om å få oppklipt, men ikke kortere enn til skuldrene, fordi jeg ikke syns at det er fint når håret er så oppklippet. Plutselig begynner hun å klippe noen hårtuster til bare noen cm, 'fordi håret mitt var så tungt, og trengte å løftes litt.' Jeg var rask til å hyle da! Så nå har jeg noen hårtuster som bare er noen cm... Heldigvis er det ikke veldig synlig. Samtidig tror jeg faktisk godt at jeg kan gå til henne igjen, for nå vet hun hva jeg vil ha.

Forresten, med den faste frisøren jeg hadde før, visste hun faktisk bedre enn meg :gjeiper: Var ikke helt få ganger hun fikk viljen sin etter noe småkrangling, og jeg var ufattelig glad for det etterpå! Så man må ikke alltid være redd for å la frisørene gjøre det de vil!

Skrevet

Alltid når jeg går til frisøren og sier jeg vil stusse det, og med det mener jeg MAKS 1 cm, så overtaler de meg alltid til å ta mer.. "jamen, det er jo så slitt" bla bla bla... JÆVLIG IRRITERENDE! :kjefte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilket er grunnen til jeg har lært å stusse håret selv.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Takker for alle svar :)

Jeg hadde en fast frisør som jeg var fornøyd med, men hun har desverre valgt å flytte lang vekk fra Oslo. Jeg kjenner jeg ennå er ganske irritert, blir litt lei meg av å se meg selv i speilet nesten. Jeg hadde spart håret langt og ganske jevnt i over 3 år, nå er alle tegn til det borte vekk :tristbla:

Skal prøve ølgjær som noen av dere har nevnt over, takker for tips :enig:

Skrevet

Alltid når jeg går til frisøren og sier jeg vil stusse det, og med det mener jeg MAKS 1 cm, så overtaler de meg alltid til å ta mer.. "jamen, det er jo så slitt" bla bla bla... JÆVLIG IRRITERENDE! :kjefte:

Frisørene vil at håret ditt skal være flott og sunt, og er det slitt, så må det slitte bort for å det skal holde seg flott. Hår som er slitt vil sprekke og splittelsene vil spre seg lenger opp, så neste gang du klipper deg er det ødelagte håret mye lenger oppe enn sist. Derfor vil de fleste frisører prøve å overtale deg til å klippe bort alt som er slitt, noe som for de med langt hår kan bli en del, spesielt om de har for vane å blokkere frisørens tips... Så neste gang, la frisøren klippe så mye som hun eller han ser er nødvendig. Da vil håret ditt holde seg bedre og de kommende klippene vil man ikke trenge å ta så mye.... Du tjener på det i lengden av å klippe det litt mer neste gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...