Chan Skrevet 24. mars 2010 #1 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg lurer på hvordan dere lager guacemole? Gjorde et forsøk i dag, og det ble godt, men ikke fantastisk. Ingrediensene i tillegg til avocado var bittelitt tomat, hvitløk, sjarlottløk, spansk pepper, grønn chili, limesaft og litt salt og pepper. Hvilke ingredienser bruker dere, og i hvilke mengder? Min ble ganske skarp av pepper (noe jeg synes var bra), men manglet "et eller annet" sånn ellers. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kine28 Skrevet 24. mars 2010 #2 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg synes den blir best om man bare lager den med avokado, en god del salt, litt pepper og litt sitronsaft. Synes ikke man trenger så mye ekstra så lenge den blir salt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 24. mars 2010 #3 Del Skrevet 24. mars 2010 Skreiv nettopp i dagboka di, Chan, men kan gjerne skrive min oppskrift her 2 avocadoer litt finhakket løk 0,5 kinesisk hvitløk olivenolje ca en kvart til en tredjedel av en fersk chili saften av en halv lime litt salt og pepper. Sterk salsa om jeg ikke har chili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #4 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg lurer på hvordan dere lager guacemole? Gjorde et forsøk i dag, og det ble godt, men ikke fantastisk. Ingrediensene i tillegg til avocado var bittelitt tomat, hvitløk, sjarlottløk, spansk pepper, grønn chili, limesaft og litt salt og pepper. Hvilke ingredienser bruker dere, og i hvilke mengder? Min ble ganske skarp av pepper (noe jeg synes var bra), men manglet "et eller annet" sånn ellers. Tips? Dette er nøyaktig det jeg bruker (dvs jeg dropper hvitløk), og jeg synes det er viktig at avokadosmaken får dominere, dvs ikke for mye løk og chili og sånn. Mitt eneste tips i tillegg er evt litt frisk koriander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 24. mars 2010 Tusen takk for svarene! Jeg så det, Mahareth - har svart tilbake i boka mi. AnonymBruker og Kine: Da skal jeg prøve å ha litt mindre "stæsj" oppi, for å få frem avocadosmaken i litt større grad. Koriander hadde jeg også tenkt å ha med, men hadde det ikke hjemme. Prøver det neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 24. mars 2010 #6 Del Skrevet 24. mars 2010 Hmm, skjønner at min versjon er ganske så enkel 1-2 avokadoer, 1 miniboks rømme, en dæsj sitronsaft, 1-2 fedd hvitløk, salt og pepper. Rømmen gjør den litt mild, og litt frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 24. mars 2010 Gaby Enkelt kan sikkert være vel så bra det, det er jo flere her som foretrekker enklere versjoner. Jeg synes det er godt med litt chili/pepper for å få den til å sparke litt, men det kan jo også være avhengig av hva man skal ha det til. Jeg er ikke så glad i rømme, men det kan kanskje erstattes med kesam? Det tror jeg at jeg vil prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 24. mars 2010 #8 Del Skrevet 24. mars 2010 Kesam kan helt sikkert brukes! Jeg er den typen som har rømme på nesten alt Har også en god del pepper i, og hvitløken gir nok futt for min del. Æsj, nå fikk jeg lyst på guacamole altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 24. mars 2010 #9 Del Skrevet 24. mars 2010 Mmmmhm, nam hva bruker dere guacemole på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 24. mars 2010 #10 Del Skrevet 24. mars 2010 Alle tacorelaterte ting med lefser, som fajitas og... tja, sånt Jeg bruker den og mye som dip til tortillachips, og så pleier jeg å lage den til tapasbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg bruker det til det samme som Gaby; tacos, fajitas, nachos o.l., men synes også det er godt som "smør" på sandwich, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 25. mars 2010 #12 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg bruker, i tillegg til avocado: finhakket løk, finhakket hvitløk, finhakket tomat, salt, pepper, koriander, spisskummen, cayenne eller cili, masse lime og litt kesam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 25. mars 2010 #13 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg bruker; 2 avocado 1 fedd hvitløk 1/4 ts chilipulver Sitronsaft Syns denne er enkel og veldig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 25. mars 2010 Takk for svar til dere siste! Jeg tabba meg ut i dag, og kjøpte ikke-modne avocadoer. Nedtur, og urutinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 26. mars 2010 #15 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg syns den er best med en dæsj kesam i, men det er nok fordi det er sånn jeg "alltid" har fått den. Bedre med kesam enn med rømme, syns jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå