Gå til innhold

Kan ostekake fryses?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst å lage ostekake. Har aldri gjort det før. Siden jeg er alene så hadde det vært greit om den kunne fryses. Jeg makter ikke å spise en hel kake alene.

Og siden jeg aldri har lagd det her før. Har du en god oppskrift? Foretrekker at det ikke er for søtt.

Mvh Bella

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, den kan ikkje frysast. Den "smeltar", iallfall viss det er ei slik kake med gelatin. I nokre ostekakeoppskrifter skal du bake ostemassen i paiskal i steikeomnen, og då kan den frysast i passe store bitar. Her er mi oppskrift på "vanleg" ostekake: http://altgodt.wordpress.com/2009/06/15/og-sa-bryllupskake/ Dette er ei diger oppskrift, du kan trygt halvere den til ei 20 cm form. Her er ei oppskrift på bakt ostekake: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift9027.asp

Skrevet

Jeg har oppskrift på en osteiskake. Da får du både en kake som kan fryses, og som er en slags ostekake :)

Osteiskake

16 digestivekjeks

1 pakke philadelphiaost

3 eggeplommer

2 dl sukker

3 dl fløte

1 ts sukker

3 eggehviter

- Kjevle kjeksen til fint pulver. Halvparten av kjeksen haes i en springform (24 cm) med plastfolie i bunn.

- Pisk 3 eggeplommer og 2 dl sukker luftig

- Ha philadelphia osten i eggeblandingen

- Pisk 3 dl fløte og 1 ts sukker til krem, og bland det med den andre blandingen

- Stivpisk 3 eggehviter og vend det forsiktig inn i den andre blandingen

- Ha ismassen i formen og hell over resten av den knuste kjeksen

Skrevet

Ostekake kan fryses. Fikk en til bursdagen min. Tok de opp fra fryseren denne uka. Veldig god enda.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk skal dere ha.

Da er ingredienser kjøpt inn og så lager jeg den i påsken. Regner med at jeg fryser ned halvparten. Den holder seg muligens noen dager i kjøleskapet også? Forhåpentligvis litt lenger enn bløtekake ellers så må jeg jeg gafle innpå til frokost, lunch og middag. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...