Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Hvorfor kan bare menn som har egne barn bli sæddonor?
Top Gun Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg tror ikke det er riktig. Sædbanken hos Rikshospitalet Hva er kriteriene for å bli akseptert som sædgiver? Følgende personer kan være sædgivere: En sædgiver skal være myndig, være norsk statsborger eller ha bosettingstillatelse i Norge Man bør være mellom 25 og 45 år og helst ha egne barn Ha normal god helse Ikke ha kjente alvorlige arvelige sykdommer i familien Ha god sædkvalitet som tåler nedfrysing Mtp. at det er mangel på sæddonorer i Norge, vil jeg tro dette er et "krav" man lemper på. Forøvrig er det ikke rart det er mangel på sæddonorer, når en må dra helt til Haugesund eller Oslo for å gjøre det. Endret 24. mars 2010 av Top Gun
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Hvor mye får de for å trå til? :gjeiper:
Rosalie Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Hvor mye får de for å trå til? :gjeiper: Sånn rent bortsett fra opptil åtte unger? "Får jeg betalt for dette? Det gis en økonomisk kompensasjon på kr 250,- for hver sæddonasjon. Dette er til dekning av reiseutgifter og tapt arbeidsfortjeneste. Utover dette kan dokumenterte reiseutgifter for rimeligste reiseform på inntil kr 500,- refunderes etter regning."
Harlekin Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Med andre ord ikke en kjapp og lettvint løsning til penger ...
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Er det noen som har erfaring med bruk av privat sæddonor?
Gjest x Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Hvorfor kan bare menn som har egne barn bli sæddonor? Sikkert fordi sæddonorne skal "forstå" hva de går til. Barn av ditt eget kjøtt og blod kan få fram følelser og instinkter du ikke viste du hadde som barnløs, og da er det sannsynligvis kjekt å ha denne erfaringen når man skal donere sæd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå