Heygia Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg lurer på litt om denne dagkremen/solkremen:) Har lest litt rundt på nettet og sett folk si at den ikke beskytter mot uva-strålinger, som er de strålene som gir kreft/rynker/pigmentflekker osv. Stemmer dette? På jan marini's side står det; 'Antioxidant Daily Face Protectant incorporates a stable sunscreen system that provides broad spectrum protection to 400 nanometers', uva stråler er fra 340nm(tror jeg) til 400nm, som betyr at den beskytter mot uva stråling? Wow, dette ble rotete. Men det jeg lurer på er om den beskytter mot hudaldring og ikke bare solbrenthet? Hvis ikke er det egentlig ikke noe vits å bruke den? Ooog, er det forskjell på den i tube og den i pumpeflaske?
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 De har en med ekstra filter, parasol 1789. Jeg har den på tube med denne ingrediensen, så er usikker på hvilke andre som har det eller ikke.
snooops Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Den i pumpeflaske har også Parsol 1789. Står på flaska at den beskytter mot både UVA og UVB, men vet ikke noe om hvor fotostabil den er da. Den er uansett fin som hverdagssolkrem. Til aktiv soling ville jeg brukt noe med høyere faktor (SPF 50).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå