Gå til innhold

Ubeskyttet sex

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret jente
Skrevet

Typen har hatt ubeskyttet sex med ei rumensk dame for 3 uker siden. Jeg er redd for at han kan ha blitt smittet med noe og vil at han skal teste seg, men han vil vente og se etter symptomer (fordi han er redd for å gå til legen).

Han slikket meg tidligere i uka, og jeg angrer litt på dette nå siden jeg ikke vet om han er blitt smittet.

1- Bør jeg vente med all intimkontakt til han har fått testet seg? (Altså ikke slikking og kyssing. Vil ikke ha samleie før jeg er sikker)

2- Kan jeg ha blitt smittet med noe siden han slikket meg?

3- Kan jeg bli smittet ved å bruke samme vaskeklut eller håndkle?

4- Er rumenere generelt sett utsatt for noen spesielle kjønnssykdommer?

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest typish
Skrevet

Typen har hatt ubeskyttet sex med ei rumensk dame for 3 uker siden. Jeg er redd for at han kan ha blitt smittet med noe og vil at han skal teste seg, men han vil vente og se etter symptomer (fordi han er redd for å gå til legen).

Han slikket meg tidligere i uka, og jeg angrer litt på dette nå siden jeg ikke vet om han er blitt smittet.

1- Bør jeg vente med all intimkontakt til han har fått testet seg? (Altså ikke slikking og kyssing. Vil ikke ha samleie før jeg er sikker)

jeg regner med dere ikke var sammen da, men over til saken

for å si det sånn så ville jeg ikke tatt sjansen før det er helt sikkert at han er frisk som en fisk! han må rett og slett teste seg, det er det eneste som hjelper! ikke ha sex før det er helt sikkert at han ikke er smittet av no!!!

kommer jo helt ann på rumenerdama det, men ubeskyttet sex er alltid en risiko. det går nok bra når det gjelder håndklær, men er jo greit med hvert sitt?

Skrevet (endret)

DE FLESTE SYKDOMMENE FÅR MAN JO IKKE SYMPOTMER AV DA - eventuelt etter laaaang tid!

MEN Helt korrekt at han må vente med å teste seg PGA INKUBASJONSTIDEN! HIV test skal man ikke ta før 3 mnd etter sexen. (kun da eventuelt hiv slår ut positivt, og man således kan stole på en negativ test).

Klamydia og gonore er vel 14 dager, eller 10 dager, før det er garantert å dukke opp på prøvesvar om han er smittet.

Hepatitt b og c er jeg ikke helt sikker på.

1. Ja, det bør du.

2. I prinsippet ja. Men smitte fra mannen til kvinnen når mannen utfører oralsex, er lite trolig (selv om det er en smittevei). Hepatitt B f.eks. smitter jo av så lite som kyssing.

3. Nei, selv om klamydia faktisk kan smitte på den måten. (Tro det eller ei, høres jo helt fjernt ut).

4. Øst europa har høyere andel av andre sykdommer - hiv, gonore osv. som er sjeldnere forekomne i Norge ja, men spørs jo om denne kvinnen f.eks var prostituert.

Endret av kristian82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...