Gå til innhold

Om å vaske seg nedentil

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Dama og jeg har et litt forskjellig syn på dette med å vaske seg nedentil. Selv er jeg opptatt av å være helt ren når man skal kose seg litt, og stiller alltid nydusjet og da godt skrubbet med såpe.

Hun er av den oppfattelsen at man ikke skal bruke såpe der nede pga. at det kan medføre sykdommer og tar bare å spyler lett med dusjen. Det medfører jo at det lukter "fordervelse". Jeg mister helt tenninga av det.

Er det normalt å foreta "rengjøringa" slik? Det med at det skal lukte lett av honning og roser, gjør at jeg aldri har turt å åpne en boks honning ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har helt rett i at man ikke bør bruke for mye såpe der nede.

En lett vask med en god intimsåpe er derimot ikke farlig, bare ikke man gnir såpa langt inn i "dåsa". :)

Gjest typish
Skrevet

jeg syns det er helt opplagt at man skal være ren før sex, uansett! det er ikke særlig deilig hvis det er illeluktende eller skittent! det er turn-off.

mild intimvask skader ikke, det blir rent og lukter bedre en råttene egg:) er det ikke en gylden regel med god intimhygiene?

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg går ut fra hun skyller godt med vann og ikke bare en kjapp dusj over. Da skal det ikke være nødvendig med såpe nei. Uansett bør du ikke bruke såpe der som ikke er beregnet på intimvask, da det skader slimhinnene.

Hvis du ikke liker luktene hennes, hvorfor har du sex med henne?

Skrevet

Jeg mener også at man burde være ren nedentil. Jeg bruker intimsåpe foran og vasker godt,gjerne to ganger og vanlig såpe bak (småpanisk for lukter).

Hadde fått helt angst om jeg hadde kjent at jeg luktet vondt, og det gjelder både nedentil og ellers...

Gjest loveli
Skrevet

Intimsåpe er jo ikke skadelig, da det er tilpasset underlivet.

Gjest KateW
Skrevet

Intimsåpe? Derom strides de lærde... Jeg tror dog at en god del kvinner ikke kan vaske seg nedentil, basert på hva jeg har blitt fortalt og plukker opp. Dessverre. I tillegg har vi kvinner sterkere og svakere underlivslukt, dette har med hormoner, syklus og rett og slett person å gjøre. Altså, som andre dufter, er den del av oss.

Jeg har aldri opplevd sopp når jeg bruker underlivssåpe, jeg skurer dog meg heller ikke, men vasker meg grundig og skyller godt, på samme måte som menn drar tilbake forhud når de vasker penis, så skiller jeg leppene og skyller nøye.

I tillegg bruker jeg lactal inne i skjeden (sånn man får på apoteket) som opprettholder balansen i underlivet.

Allikevel er jeg i mot at man ikke kan ha sex om man ikke er nyskrubbet, vasker man seg om morgenen, så er man jaggu ren nok om kvelden.

Tenker jeg. Man må ha såpass spontanitet i forholdet og sexlivet at man ikke må planlegge dusj for å kunne ha sex...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lukt forsvinner ikke når man bare skyller..

Enten må man bruke såpe eller klut e.l.

Gjest blendahvitt
Skrevet

Intimsåpe? Derom strides de lærde... KLIPP KLIPP KLIPP********

Allikevel er jeg i mot at man ikke kan ha sex om man ikke er nyskrubbet, vasker man seg om morgenen, så er man jaggu ren nok om kvelden.

Tenker jeg. Man må ha såpass spontanitet i forholdet og sexlivet at man ikke må planlegge dusj for å kunne ha sex...

Vel da er du heldig.Jeg har sterk kroppslukt tydligvis for om jeg har vasket meg godt på morningen er det ikke snakk om noe sex på kvelden før jeg har fått rensa opp.Ellers lukter jeg .

Det vet jeg av erfaring og at mannen har fortalt meg det da jeg har spurt.

SÅ her må det planlegges. :eeeh:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dama og jeg har et litt forskjellig syn på dette med å vaske seg nedentil. Selv er jeg opptatt av å være helt ren når man skal kose seg litt, og stiller alltid nydusjet og da godt skrubbet med såpe.

Hun er av den oppfattelsen at man ikke skal bruke såpe der nede pga. at det kan medføre sykdommer og tar bare å spyler lett med dusjen. Det medfører jo at det lukter "fordervelse". Jeg mister helt tenninga av det.

Er det normalt å foreta "rengjøringa" slik? Det med at det skal lukte lett av honning og roser, gjør at jeg aldri har turt å åpne en boks honning ;)

Jeg skjønner deg.

Selv ikke den beste biff smaker godt i drittlukt.

Hun bør vaske seg med LITT såpe - veldig lite som skal til - og skylle godt.

Da forsvinner den råtne fiskelukta, og det er bare å forsyne seg av fruktfatet :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du hørt at det skal lukte det, i en erotisk novelle i Romantikk?

De lærde strides vel egentlig ikke om intimsåpe, de fleste leger mener det er overflødig og i verste fall lite gunstig. Selv bruker jeg det, men jeg MÅ ikke stille ren og nyskrubbet for hver gang. Først og fremst fordi vi har for mye sex til det :fnise:

Typen min bryr seg heller ikke, han går ned på meg om morgenen etter en kveld med sex hvor han kanskje til og med har kommet inni meg. Jeg tenker at det ikke kan lukte så godt, men elsker at han ikke er en renhetsfreak.

Synes synd på dere som er livredd for lukt på dere selv og andre. Normal hygiene er et must, men jeg vil ikke ha en pikk som lukter lano og ikke forventer jeg at det skal komme blomster og regnbuer ut av mitt underliv heller. Gi meg kropp, svette, kjønnsafter, jeg elsker lukten og smaken av alt!

Skrevet

Uavhengig av hvilken såpe man bør bruke, og at enkelte ikke tåler såpe i det hele tatt: Hvis du forlanger at fitta skal være NYVASKET når du har sex, slik at det ikke lukter/smaker noe som helst, så er det jo rett og slett tragisk.

Skrevet

Skal ikke være nødvendig å bruke såpe, hvis hun har en veldig stram lukt kan det tyde på ubalanse i bakteriefloraen. Kanskje hun burde ta en tur til legen?

jeg vasker ikke med såpe, og det er sjeldent det lukter noe, jeg dusjer heller ikke hver dag, og allikevel er det svært sjeldent det er ekkel lukt nedentil.

Lukt kan også komme av maten man spiser!

Gjest KateW
Skrevet

Veldig få kvinner lukter fiskemottak. Da er det jævlig mye gammel moro der. Ikke go folk komplekser.

God hygiene gir vanlig kjønnslukt, og vanlig kjønnslukt er det det skal lukte. Skuring og skrubbing fører til sopp og sårhet.

Skrevet

Intimsåpe? Derom strides de lærde... Jeg tror dog at en god del kvinner ikke kan vaske seg nedentil, basert på hva jeg har blitt fortalt og plukker opp. Dessverre. I tillegg har vi kvinner sterkere og svakere underlivslukt, dette har med hormoner, syklus og rett og slett person å gjøre. Altså, som andre dufter, er den del av oss.

Jeg har aldri opplevd sopp når jeg bruker underlivssåpe, jeg skurer dog meg heller ikke, men vasker meg grundig og skyller godt, på samme måte som menn drar tilbake forhud når de vasker penis, så skiller jeg leppene og skyller nøye.

I tillegg bruker jeg lactal inne i skjeden (sånn man får på apoteket) som opprettholder balansen i underlivet.

Er vel ikke ren nedentil 10 timer etter en dusj. Æsj . Dusjer eller vasker meg nøye med klut før jeg går til sengs jeg. Et alternativ til såpe er dusjolje.

Gjest gjest - mann
Skrevet

Dersom man lukter såpass sterkt etter å ha vasket seg med vann som trådstarter antyder, vil jeg tro problemet ikke ligger i selve vaskingen. Min partner vasker seg om morgenen, men jeg synes det er deilig å "gå ned på henne" samme kvelden uten at hun da har vasket seg siden det. Det lukter og smaker kjønn, som det skal gjøre etter min mening, men ikke lukt/smak av f. eks. urin. Kvinners kjønnsorganer er jo egentlig selvrensende.

Skrevet

Da er det noe galt med meg , for mitt kjønn er definitivt ikke selvrensende!

Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Skjeden er selvrensende, resten kan man godt bruke intimsåpe på, men det er noen som er mer sensitive mot dette. Man kan reagere på selv de mest skånsomme såper, og det kan resultere i lukt og ømhet. Da bør man kutte ut såpa for en stund, og kanskje gå over til et annet merke, evt. klare seg uten. Intimvask er en ny oppfinnelse, og folk hadde da sex før også, og ikke bare misjonær.

Endret av Airi Chikako
Skrevet

Dere som har et kjønn som det lukter så mye av, har dere sjekket om dere har bakteriell vaginose?

Skrevet

Dere som har et kjønn som det lukter så mye av, har dere sjekket om dere har bakteriell vaginose?

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...