Gå til innhold

Havregrøt

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i havregrøt som frokost. Men pga de rare allergiene mine så blir grøten litt kjedelig i lengden. Lager den med halvt om halvt med vann og soyamelk, med enten syltetøy, smør og kanel eller kanel og fryste blåbær i.

Har du noen oppfriskende ideér til hva annet jeg kan ha opp i grøten min?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Linfrø og rosiner! Det har jeg i min, sammen med litt kanel :)

Skrevet

Små eplebiter og kanel :)

Skrevet

Åh.. ikke rå frukt nei, beklager, så ikke det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Frosne bringebær og jordbær er også godt. + en del butikker har en skogsbær blanding som er veldig god!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Linfrø og rosiner! Det har jeg i min, sammen med litt kanel :)

Rosiner, ja! Det skal jeg prøve ut. :) Blir ikke linfrø vedlig harde i? Hva med solsikkekjerner istedet, funker det mon tro?

Frosne bringebær og jordbær er også godt. + en del butikker har en skogsbær blanding som er veldig god!

Skal prøves ut. :) Har spist de frosne skogsbærene til is tidligere, og da synes jeg det ble veldig bittert/litt surt i smaken. Blir det ikke det i grøt også?

Skrevet (endret)

Mandler, vaniljekesam, cottage cheese, honning, fløtemysost, biola, solsikkekjerner, hasselnøtter..

Endret av Lotte28
Skrevet

Tørket fiken eller annen tørket frukt (hakket opp)

Skrevet

Du kan jo ha eplebiter i, men koke dem? Hender jeg gjør det, veldig godt det og :)

Skrevet

Det var någon som skrev linfrö och russin, det jag äter varje morgon. :) Annars så finns det ju torkad frukt av alla dess slag - kiwi, aprikoser, papaya, melon, mango, tranbär och till och med kokos.. Hr ni naturgodis i norge? Alltså en hylla med yogurttäckta mandlar och chokladtäckta cashewnötter och sådant? Där brukar ju finnas en massa torkad frukt. ;)

Skrevet

Det var någon som skrev linfrö och russin, det jag äter varje morgon. :) Annars så finns det ju torkad frukt av alla dess slag - kiwi, aprikoser, papaya, melon, mango, tranbär och till och med kokos.. Hr ni naturgodis i norge? Alltså en hylla med yogurttäckta mandlar och chokladtäckta cashewnötter och sådant? Där brukar ju finnas en massa torkad frukt. ;)

Vi har det, men bare i de store supermarkedene. Eller på innvandrerbutikker. :)

Skrevet

Jeg bruker alle slags frø, også solsikkefrø, sesamfrø og quinoa-gryn om jeg har. Det fins dessuten soyaflak og hirseflak, og du kan ha kruskakli i.

På toppen syns jeg kombinasjonen honning og kanel er en slager, og spesielt om det er bær i grøten må jeg ha honning på toppen.

Skrevet (endret)

Slettet..

Endret av yoga
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere :)

Honning, ja, det har jeg ikke tenkt på. Har jo flytende honning i skapet, så skal prøve det med fryste blåbær og kanel i morgen. nam nam..

Kan dessverre ikke ha epler i. Prøvde meg på most banan i grøten, som hadde kokt litt, og til og med det reagerte jeg på. Men til dere som ikke er allergisk kan jeg virkelig anbefale most banan i grøten med kanel på toppen!

Tørket frukt i grøten kjenner jeg jeg er litt skeptisk til, så det drøyer jeg nok litt med.

Ulike frø er kjøpt inn..

Skrevet

-Peanøttsmør

-Digestivekjeks & syltetøy

-Hvis du har en type sjokolade du tåler.. Mørk sjokolade kanskje?:)

-Crusli :D Det er ufattelg godt. Sånn billig de har på Rema, for den har litt kokossmak :)

-Kokos :P

Skrevet

Jeg spiser havregrøt kokt på vann, med cottage cheese på toppen. Godt!

Skrevet

Henger meg på det med å ha frø. Selv bruker jeg linfrø og solsikkefrø og så fyller jeg på meg kruskakli for at det skal bli mer mat. Blander dette i kokende vann, og strør kanel over når det hele er ferdig trukket :)

Skrevet

TS: Du må prøve å lage grøten din med havremelk, det er veeeldig godt! :)

Ulike bær er jo nevnt her, og det er jo veldig godt da. I tillegg til forskjellige frø og soya-, hirse- og quinoaflak. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker den havregrøtblandingen med kruskakli i, føler jeg blir litt mettere av den. og har honning i mot slutten av koketiden. Pleier å ha melk til oppå - sikkert godt med soyamelk også :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Signerer bruk av havremelk fremfor soyamelk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...