DramaQueen Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Vi lurer på om vi skal bestille eller lage tapasrettene selv. Har ikke laget noe særlig tapas før men er veldig glad i lage mat. Problemet er jo at jeg regner med jeg ikke har tid å stå forann kjøkkenbenken dagen før bryllupet og det meste må vel være ferskt?
Henkie Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Vi lurer på om vi skal bestille eller lage tapasrettene selv. Har ikke laget noe særlig tapas før men er veldig glad i lage mat. Problemet er jo at jeg regner med jeg ikke har tid å stå forann kjøkkenbenken dagen før bryllupet og det meste må vel være ferskt? Mye til tapas kan du lage dagen før, men å lage en skikkelig tapas er MYE jobb - særlig siden du ikke har erfaringen (som du skriver)! Tipper du har annet å tenke på. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men på Sørlandet har vi maxicatering.no Der kan du bestille en "mix" av tapas, koldtbord, fingermat til en rimelig penge (ca 200 pr pers) Smaker fortreffelig
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er erfaren når det gjelder tapaslaging, og jeg kan omtrent gjøre det i blinde, men på bryllupsdagen har vi bestilt catering. En del tapas kan lages en stund før servering, men det er alltid en god del å ordne rett før servering. Jeg ville aldri tatt sjansen på det i mitt eget bryllup, da skal jeg ta det med ro/kose meg. I tillegg er det voldsomt mye jobb med tapas, jeg lager ofte tapas til 10-15 personer, og det bruker jeg en del timer på. Da er riktignok det meste laget fra bunnen av, og man kan gjøre det vesentlig enklere enn det, men på bryllupsdagen ønsker man kanskje at det skal være litt gourmet/luksuriøst?
DramaQueen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2010 Takk for tilbakemeldinger Ja det er nok det beste det. Har kontaktet en leverandør men han var fullbooket den dagen. Får forhøre oss litt til
Frøken Helene Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Vi bestiller 5 varme tapasretter. Til tapasen kommer blandet grønn salat, godt brød, aioli og pesto. I tillegg skal jeg lage selv/få hjelp av venner/familie: - steke opp to store helstekte urtemarinerte biffer til roastbiff. Har fri dagen før, så steker og anretter på fat da. Skal serveres kaldt. - lage noen paier med chorizo, feta og spinat. Varmes opp i stekeovn av de som hjelper oss på kjøkkenet. - greske kjøttboller. Samme som paiene. Jeg lager også en stor potetsalat og tzatsiki dagen før. I tillegg vurderer jeg en salmalaks med indisk vri som smaker nydelig kaldt. Tror det blir bra. Så lenge man har en plan på hva som skal gjøres, kan man fint gjøre en del selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå