Gjest Ellisiv Skrevet 12. september 2003 #1 Skrevet 12. september 2003 Har du en matrett, dessert eller noe lignende som det går gjetord om i bygd og by? Eller sagt på en annen måte, som din familie og dine venner snakker om, og aldri får nok av? Jeg har ikke det. Men vil, synes det virkelig koselig å ha en spesialitet som er "min".
yvoesp Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 For noen år siden laget jeg en sjokoladekake til et bursdagsselskap som jeg hadde "mikset sammen ingrediensene" på selv. Denne kaken blir alltid etterlyst hvis jeg ikke baker den og jeg har også laget den til andre store dager på vegne av venner og familie. Om det går gjetord om vet jeg ikke akkurat, men det er kjekt at noe jeg har laget blir godt mottatt.
Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Er ganske god på å lage suksessterte. Og ostekake. Men gjeterord går det vel ikke akkurat...Folk jeg kjenner er ikke sååå opptatt av "heimlaga" mat.
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Tja, jeg har en kylling rett som er blitt veldig godt kjent i familien. Og det er noen som faktisk har spurt flere ganger om vi kan lage det når de skal komme på middag. Syns det er litt kos jeg
Blueberry Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Det er vel ikke så mye middager nei, men desserter derimot! Har ei hjemmemiksa sjokoladekake som er mange sin favoritt, samt gulrotkaka jeg pleier å lage er veldig populær. Nå har jeg visst blitt "berykta" for jordbærbløtkaka mi også, har laget den 2 helger på rad til svigermors 60-årsselskaper. For så vidt er svigermor alltid begeistret over middagen de får hos oss. Hun er sjeleglad for å få avveksling fra tradisjonell norsk husmannskost. Vi lager jo så mye spennende.....hehe... Min svigerinne har laget en kake som hun ikke ante hva heter. Nå er kaken oppkalt etter henne, så det har blitt hennes "varemerke". :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå