Gjest Serena Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 (endret) På jakt etter primer for huden min. Veldig fuktfattig, flasser lett. Uren hud som reagerer lett på ingredienser. Rødlig hud/ ser rosacea ut. Kresen hud med andre ord! Har prøvd bodyography veil i grønn, var pen på, men for min fuktfattige hud ble den for mye. Endret 24. mars 2010 av Serena
Athene Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Primere er ikke ment å gi fukt i seg selv. Jeg bruker alltid en god dagkrem tilpasset hudtypen, som jeg lar trekke inn fem minutter før jeg bruker primer. Det er denne som er fargekorrigerende og fuktgivende, mens primeren jevner ut huden (porer og linjer) og sørger for at foundation sitter bedre. Selv bruker jeg ID sin primer og er fornøyd med den.
Gjest Serena Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Vet primere ikke er ment som fuktighetskrem, bruker både fukt serum + fuktighetskrem + fuktmaske om natten Kan du si litt mer om huden din siden du anbefaler ID?
Bittersweet Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 jeg bruker Oriflame beauty face primer. den funker for alle hudtyper. jeg har selv urenb hud og synes den er kjempe fin koster heller ikke mer enn 100 lappen
laperla Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Hei:) Har du hørt om Skin hydrating booster fra Dermalogica? Den har i allefall reddet min stakkars tørre, såre og blanke hud i vinter. Den bruker jeg før ansiktskremen og på tørre områder (de forsvinner med en gang). Denne kan jeg virkelig anbefale. Jeg bruker gloPrimer fra Glo Minerals. Denne gjør susen syns jeg. Hm, mener å ha lest at Smashbox's Photo finish fundation primer Light skal være beregnet på blank, uren og sensitiv hud. Denne skal helt klart prøves når den fra Glo er tom... Kanskje denne kunne vært et godt alternativ?
charley Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Jeg elsker laura mercier sin oil free primer!! Kjempe fornøyd, den har vunnet mange prisert også
Athene Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Vet primere ikke er ment som fuktighetskrem, bruker både fukt serum + fuktighetskrem + fuktmaske om natten Kan du si litt mer om huden din siden du anbefaler ID? Har bare erfart at en del trur dette er eneste produkt før foundation =) Jeg har egentlig veldig god hud, jevn farge, ingen hudproblemer. Liker ID sin siden den er veldig lett, og hverken gir fukt eller farge. Altså er den hverken i konflikt med dagkrem eller foundation. Dersom du bruker så mye fukt som du beskriver bør du kanskje tenke på å gi huden en pause? Jeg har selv erfart at huden min blir tørrere jo mer krem jeg bruker. Huden blir avhengig. Jeg bruker derfor kun nattkrem i perioder der jeg har tørr hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå