Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg og mannen min har hatt problemer de siste mnd og pga det har jeg mistet matlysten og jeg gikk ned 8 kg på 2 mnd. Ting har begynt å bedre seg for meg og mannen min, og jeg kjenner matlysten kommer mer og mer, og søt behovet er kommet tilbake som det var før alt skjedde. Dette er sikkert et rart spm men jeg vil gjerne ned enda mer, men nå spiser jeg jo mer mat enn jeg har gjort de siste mnd(jeg spiste ca 2 små måltider)og jeg må jo spise mer normalt.Men jeg trenger motivasjon til å bruke denne vekt nedgangentil noe posetivt hvis jeg kan si det sånn.Jeg vil gjerne ned ihvertfall 8 kilo til.
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Du bør spise ca 5-6 måltider per dag hvorav tre hovedmåltider (frokost, lunsj og middag) samt to-tre mellommåltider. Samtidig bør du trene (selv en halvtimes gåtur hver dag er nok), for det kan bidra til å holde motivasjonen oppe og forbrenningen i gang. Du kan likefullt "droppe" treningen så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. La kroppen ta av maks 2 kg i uken, dette er det sunneste. Er du ikke i aktivitet, ca 0,5 - 1 kg. Les litt om tallerkenmodellen her: Tallerkenmodellen. Google deg fram til ulike matvarer og bruk tid på å finne ut hva som er best for din kropp. Lykke til! Endret 24. mars 2010 av sunglasses
Chanel.No5 Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Nå vet jeg ingenting om ditt aktivitetsnivå, men her har du en side med "matplan" på ca 1500 kalorier og ligger du deg på rundt dette vil du gå ned ca 0,5 kilo per uke (selvfølgelig varierende fra ett menneske til ett annet) og det er hva som er anbefalt om en ønsker en rolig nedgang som faktisk holder og ikke noe jojo-slanking! Du trenger ikke følge denne planen til punkt og prikke, men da får du ett innblikk i hvor mye mat og drikke 1500 kalorier er! Masse lykke til! http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå