Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Kjedelig med kvalme på julekvelden, men det er nok som du sier litt formye søtt og lite ordentlig mat til vanlige tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært hos legen igjen og fått sykmelding. 100% frem til UL'en og så skal jeg starte opp igjen i 50%. Tror det blir veldig bra. Synes det har vært mindre kynnere bare siden jeg var hos legen i går. Gleder meg til UL'en sånn at vi får sett med egne øyne at den lille har det bra, tror det får meg til å senke skuldrene. Blitt veldig glad i den lille! :hjerte:

Ja må nok bare senke tempoet, men ikke lett når man er frisk ellers ;) Glemmer meg fort bort :fnise:

Hør med jordmora ang alle de kynnerne, kan være det er lurt å senke tempo :)

Har dere bestemt dere for vogn?

Enig i at det er vanskelig å senke tempoet når man føler seg i god form! :Nikke:

Vi skal ha Brio happy, enten duo eller kombi. Har skrevet i dagboka di.

Kjedelig med kvalme på julekvelden, men det er nok som du sier litt formye søtt og lite ordentlig mat til vanlige tider.

Ja, blir nesten litt kvalm av å tenke på julekaker, krem og fett i all slags variasjoner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått sykemelding :)

Er det neste uke det er ul? Spennende :strix: Blir veldig glad i de små, ennå man ikke kjenner de liksom :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk sykmelding så kroppen kan få litt hvile. Som andre sier så er det vanskelig å holde seg i ro når man ellers er i så fin form, men det er nok den beste medisinen.

Ikke noe smaker så godt som grovt brød med leverpostei på og et glass kald melk når man har spist fet julemat og søte julekaker noen dager i strekk.

Så spennnde med UL! Har du noen følelse på om dere får se en :babyjente: eller :babygutt: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL på mandag. Blir veldig spennende! Lurer litt på om jeg skal endre på tippelista. Har fått mer og mer tro på at det er en liten :babyjente: der og ikke en :babygutt: som jeg først trodde.

Er veldig glad for at jeg fikk sykmelding. Har i utgangspunktet vært innstilt på at jeg skulle stå på og jobbe fullt helt til kroppen sa stopp, men så sa den stopp litt tidligere og på en litt annen måte enn jeg hadde sett for meg. Sånn er det bare. Nå er det mindre kynnere på kveld og har ikke våknet en eneste gang av kynnere i natt! :danse:

Synes at den lille skal begynne å gi noen tegn snart, da! Har prøvd å kjenne etter liv, men foreløpig ikke kjent noe. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL allerede på mandag! :hoppe:

Godt at du fikk deg sykemelding når du ikke er helt i form, det er mye viktigere å passe på deg selv og den lille :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med UL allerede på mandag! :hoppe:

Godt at du fikk deg sykemelding når du ikke er helt i form, det er mye viktigere å passe på deg selv og den lille :klemmer:

Ja, det synes jeg også, dessuten var jeg veldig ukonsentrert den siste dagen jeg var på jobb..

Gleder meg veldig til UL! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som om sykemeldingen var på sin plass. :Nikke: Håper du finner en måte å leve greit med kynnerne på, det høres fryktelig slitsomt ut når det er så intenst!

Så spennende med UL på mandag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sykemelding var det beste for deg nå ja, og så godt at du allerede merker at det har roet seg litt! :)

Lykke til på UL på mandag, blir spennende å se hva det blir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med sykmelding - greit å ta hensyn til kroppen også :klem:

Blir veldig spennende med UL - gleder meg til å høre hva det blir - håper h*n samarbeider! :hoppe:

Det kan jo være du har morkaken foran, om du ikke har kjent noe enda. Det er ikke så lett i starten å vite om man kjenner mini, eller om det bare er noe annet rart :fnise: Jeg kjente det best når jeg lå på ryggen helt stille. Prøv å drikke masse kaldt vann eller saft med sukker, legg deg på ryggen og hold pusten - det er SÅ gøy når man skjønner at det er mini som spreller! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld sparket den lille for første gang! Både mamman og pappan kjente det!!! :hakeslepp:

Gikk til sengs og bestemte meg for at nå skulle jeg virkelig kjenne etter, siden jeg kjente noen rare bevegelser tidligere mens jeg satt i sofaen.

Strøk først litt lett over magen og la begge hendene over livmora sånn at stort sett hele ble dekket. Så la jeg pittelitt press på hendene. Først kjente jeg først noe som beveget seg, akkurat som om noe skled på innsiden av livmorveggen, og så to tydelige spark!! :hakeslepp: Tok tak i hånda til samboer og la den på samme sted, la litt press på den, og så kom det to spark til som samboer også kjente!!

Herregud, det var magisk!!! :rodmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det mulig jeg er litt i overkant her, men nå måtte jeg faktisk grine litt! :fnise::rodmer:

Husker så godt de første bevegelsene, det var som du sier helt magisk. :rodmer:

Ønsker deg et riktig godt nytt år, Alabama. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig jeg er litt i overkant her, men nå måtte jeg faktisk grine litt! :fnise::rodmer:

Husker så godt de første bevegelsene, det var som du sier helt magisk. :rodmer:

Ønsker deg et riktig godt nytt år, Alabama. :klemmer:

:grine::klem: Gleder du deg til nestemann?

Det var helt utrolig, ja!! Og at vi begge kjente det.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storgleder meg! Gleder meg vanvittig til å gå gravid igjen og, jeg er en av de som elsket det og aldri rakk å bli lei. ;)

Synes det var så vakkert å være så intenst nær babyen sin. Elsket å aldri være alene, å kjenne romsteringene hans, poke litt borti ham og få en dult tilbake, kjenne hvordan han roet seg hvis jeg reiste meg og gikk litt rundt hvis han var veldig urolig der inne ... :rodmer:

Så kommer de ut, og så blir det bare enda bedre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig med de første sparkene :hjerte:

Godt nytt år til deg, tenk at du skal bli mamma i år :klemmer:

Masse lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg storgleder meg! Gleder meg vanvittig til å gå gravid igjen og, jeg er en av de som elsket det og aldri rakk å bli lei. ;)

Synes det var så vakkert å være så intenst nær babyen sin. Elsket å aldri være alene, å kjenne romsteringene hans, poke litt borti ham og få en dult tilbake, kjenne hvordan han roet seg hvis jeg reiste meg og gikk litt rundt hvis han var veldig urolig der inne ... :rodmer:

Så kommer de ut, og så blir det bare enda bedre! :ler:

:rodmer: Det er så koselig å høre deg prate om svangerskapet! Synes det er helt fantastisk selv, føler meg så hel på en måte! :jepp:

Fantastisk følelse når en kjenner bevegelse utenpå første gangen, både for mammaen og pappaen :rodmer:

:Nikke:

:rodmer:

:Nikke:

Så herlig med de første sparkene :hjerte:

Godt nytt år til deg, tenk at du skal bli mamma i år :klemmer:

Masse lykke til i morgen!

Ja, tenk at jeg skal bli mamma, og det er bare fem måneder til! Synes nesten tiden går litt for fort.. :fnise:

Godt nytt år og takk for lykkeønskninger! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...