Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Nå begynner jeg å tro at det nesten må være en liten huleboer der inne. :jepp:

Var småkvalm hele dagen i går, ble litt verre mot kvelden, og våknet i dag og var kvalm. :gjeiper: Klarer fint å spise mat og har ikke kastet opp, så hvis det holder seg sånn som det er nå, er det absolutt overkommelig. Men håper ikke det blir verre.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kvalmen min også så smått kom snikende rundt starten av uke 6 - mener å huske det værste var et par uker senere, og deretter vare det egentlig bare litt til og fra frem til uke 12.

Jippi for kvalme - dette lover bra!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det holder seg.. Jeg har ikke vært så veldig kvalm, men ca uke 8 mistet jeg matlyst (og blir enslags kvalm dersom jeg lukter ekkel mat/er sulten etc.) Men er mer uvel enn kvalm, og det er til å leve med.

Synes bare sååå synd på oppkastjentene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er om symptomene holder seg sånn akkurat passe tydelige så du er sikker på at du er gravid men ikke er altfor plaget :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kvalmen er hos deg :tommelsmil: Gjør det litt lettere å forstå at det vokser et lite vindunder i magen din :hjerte:

Håper du slipper unna med den værste kvalmen da, bare sånn kose kvalme som beroliger :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

"Kose"-kvalmen har holdt seg på samme nivå, men nå skjønner jeg hvordan jeg skal forholde meg til den. Spise med en gang jeg begynner å bli kvalm og ikke bare ligge på sofaen. Det funker også å gå en tur, og det blir faktisk ikke bedre av å ligge på sofaen, selv om jeg skulle ønske det. :gjeiper:

Puppene er blitt stoooore og er, om mulig, enda vondere. Det er vondt når jeg går. :hakeslepp:

Har bestilt time til UL neste uke. Fant en veldig billig gyn på Grønland, håper hun er OK. :Nikke:

Ellers har jeg vært hos legen i dag og søkt fødeplass. Søkte på Ullevål, jeg. Så kan pappan og jeg og lille baby sove sammen første natta. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du som bor i oslo-området og kan velge sykehus! :Nikke:

Mamman min har sagt det samme tipset til meg ang kvalme i svangerskapet og det funket den første gangen jeg gikk gravid. Det første jeg gjorde når jeg våknet var å spise et eple og et knekkebrød, og det gjorde susen for min del :) Hvis ikke jeg spiste så kastet jeg opp fort som svint :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL! Krysser fingrene for at dere får se et lite, bankende hjerte! :hjerte:

Ullevål blir sikkert bra. :Nikke:

Og så flott at du har funnet en metode som funker for å holde kvalmen i sjakk! Ingenting er bedre enn det!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Heldige du som bor i oslo-området og kan velge sykehus! :Nikke:

Mamman min har sagt det samme tipset til meg ang kvalme i svangerskapet og det funket den første gangen jeg gikk gravid. Det første jeg gjorde når jeg våknet var å spise et eple og et knekkebrød, og det gjorde susen for min del :) Hvis ikke jeg spiste så kastet jeg opp fort som svint :sjenert:

Tja, vi kan ønske oss sykehus, men det er ingen garanti for at vi får føde der selv om vi får innvilget plass. Leser stadig vekk om folk som blir avvist i døra pga plassmangel den dagen de kommer for å føde. Leste om det senest i dag morges.. Og så må man søke tidlig for å få "sikret" seg plass, helst rundt uke 7.

Takk for kvalmetips. Kan være nyttig dersom dette eksalerer!

Så spennende med UL! Krysser fingrene for at dere får se et lite, bankende hjerte! :hjerte:

Ullevål blir sikkert bra. :Nikke:

Og så flott at du har funnet en metode som funker for å holde kvalmen i sjakk! Ingenting er bedre enn det!

:klemmer:

Jeg er supernervøs for UL. Gruer meg skikkelig. Om vi ikke ser liv der så kommer det til å være helt jævlig trist, og om vi ser liv, kommer det til å være helt absurd og et stort sjokk. Kommer til å hylgrine uansett resultat! :fnise:

Tror Ullevål blir bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må tidlig til med nye klær, ja! Stramme klær er så unødvendig.. ;) Håper du finner noe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte også sykehus veldig tidlig, for å "sikre" oss plass der vi ville. Men som du sier, så er man jo aldri faktisk sikret plass likevel...

Har hørt mange som er godt fornøyd med Ullevål pga pasienthotellet, så tipper dere får det supert der :jepp:

Faktisk var dette med klær værre i starten av svangerskapet enn fra sånn ca uke 12 til 16-18, for i starten var man så himla oppblåst. Orket ikke noe annet enn tights - heldigvis var det sommer, så fungerte greit.

Håper du finner noen gode klær :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Var visst ikke så lett å finne klær i dag. Fant en litt fin omslagskjole på Indiska som sikkert ser fin ut med litt mage, men passet ikke så bra nå. Endte opp med en ulljakke fra HM. Får ta meg en tur en annen dag og så får jeg åpne øverste krappen i buksa så lenge.

Håper magen føles litt bedre etterhvert. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Anbefaler de "harems"buksene fra cubus! fantastiske, brukte dem under hele svangerskapet :)

Uff, jeg ser ikke ut i sånne bukser. :fnise: Men kanskje jeg kan bruke dem hjemme? Har de dem fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...