Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Vi synes, som Marmot, at sittedelen på Cameleon er genial. Og jeg synes den er knall på grusveier - forutsatt at vinterhjulene er på. Men ja, den er dyr. Vi har funnet på tilbud (har måttet kjøpe to siden understellet til den første ble stjålet :roll:), og har vel betalt rundt 6000 for komplett vogn begge gangene. Dog muligens ikke i de mest kurante fargene - den vi har nå er slik. Jeg digger den, men sikkert ikke alle som er like begeistret. ;) Paul Frank-trekket er kjøpt utenom, da. Point being - det går an å gjøre kupp om man følger litt med. :)

Og forresten, gå i butikken og prøv! Om dere ikke har gjort det. Det er noe med å kjenne hvordan de ulike vognene "passer", mtp høyde på håndtak, hvordan man går (jeg har trillet en Brio-vogn (Happy, muligens) der jeg konsekvent sparket borti stanga mellom hjulene mens jeg trillet - utrooooolig irriterende!), og andre smådetaljer som man kanskje ikke helt tenker over når man ser på bilder.

Vendbar vogn er gull, ja. Helt klart! Såpass viktig her i huset at vi endte med Bugaboo Bee som trille. Kjøpt på tilbud, den også, ifbm at den gamle modellen ble sonet ut. :tunge1:

Jo, og prismessig - det kan nok lønne seg å reise over grensa. De har ihvertfall Bugaboo, MB, Emmaljunga ++ på Babyproffsen på Nordby.

Vi trenger jo ikke kjøpe inn noe før til våren egentlig, men det lønner seg sikkert å følge med litt, kanskje det finnes masse fint på januarsalg!?

Skal ikke gi opp Bugabooen helt enda siden dere to synes den er så bra. :fnise:

Og så får vi sikkert noen aha-opplevelser når vi prøver vognene, men det blir som sagt lenge til. Samboer har angst for babybutikker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugaboo lønner det seg å kjøpe brukt dersom man ikke har noe i mot det. Jeg kjøpte min brukt, og solgte den for en god del mer enn jeg for den selv, de holder seg skremmende godt i pris. Hvis man ikke kjøper brukt, hjelper det kanskje å vite at man får veldig mye mer igjen for den enn man får for mange andre vogner. Jeg hadde ikke noe problem med den på grusveier (hadde vinterhjul), men synes ikke den var god nok på skogsveier. Bor man midt i Oslo er det kanskje ikke noe problem, men jeg går en del på traktorstier o.l, så jeg synes det ble for lite fjæring. Hadde garantert beholdt Bugabooen om jeg bodde i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Marmot: Vi bor midt i byen, men har besteforeldre på landet, så tror det blir mye turgåing der også. Og så må vogna tåle å være med ut til øyene i Oslofjorden i sommer og der kan det være litt humpete og ufremkommelige veier..

Kriteriene er dermed at vogna må:

- Være liten og lett, god å trille. Jeg er 1,60, samboer 1,80.

- Lett å manøvrere i bygater og på offentlig transport.

- Tåle humpete og gruslagte veier.

- Kunne pakkes ganske kompakt.

- Bagdelen må kunne løftes enkelt av og bæres med baby oppi.

- Sittedel som kan vendes begge veier.

- ....kommer ikke på mer akkurat nå..

Ellers:

9 uker!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har trent i dag for første gang siden mai! :nigo: Må si det var deilig. Nå skal jeg ta meg sammen og passe på at jeg ihvertfall får trent 1-2 ganger i uka. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flinkis!! 1 gangen er jo verst... ikke sett deg for harde mål, men tren litt innimellom ja.. lurt!!

trener ca 1 gang i uka jeg også, heller sjeldent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo stikke innom, siden vi er i samme terminklubb, og det var jo genialt at det var snakk om barnvogner her for det er noe vi såvidt har tenkt på. Og vi trenger nok mange gode tips fra de som er erfarne trillere fra tidligere :jepp: Har fått tips fra svigermor og svigerinne som begge jobber i barnehage om at vogner med tre hjul ikke er det helt store, og jeg kan se ulempene, men det er jo smak og behag. Vi får etterhvert ta oss en tur i butikkene og prøvetrille litt, og komme frem til noen kriterier som er viktig for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Må jo stikke innom, siden vi er i samme terminklubb, og det var jo genialt at det var snakk om barnvogner her for det er noe vi såvidt har tenkt på. Og vi trenger nok mange gode tips fra de som er erfarne trillere fra tidligere :jepp: Har fått tips fra svigermor og svigerinne som begge jobber i barnehage om at vogner med tre hjul ikke er det helt store, og jeg kan se ulempene, men det er jo smak og behag. Vi får etterhvert ta oss en tur i butikkene og prøvetrille litt, og komme frem til noen kriterier som er viktig for oss.

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Formen svinger veldig for tida. Noen dager er jeg trøtt, andre dager kvalm og noen dager begge deler.

Etter tre dager på jobb i helgen var jeg helt skutt! Hadde knapt nok krefter til å spise middag etter jobb den siste dagen, ville bare sove. Og i dag, etter en fridag i går og en ganske OK natt, var det helt j.... å stå opp! Hadde bare lyst til å kaste opp. Trodde ikke jeg skulle klare å komme til jobb. Men jeg klarte å komme meg på bussen, og jeg klarte å komme meg fint gjennom dagen, bortsett fra at jeg hadde en episode med blodtykksfall! :hakeslepp: Er det virkelig så vanlig å få? Stod og ordnet med medisiner, og så kjente jeg at jeg ble kjempesvimmel og fikk hjertebank. Skyndte meg inn til sekretæren og satt meg på gulvet der, sånn at færrest mulig skulle se meg.. Det gikk over ganske fort, men er ganske ekkelt når det skjer. Skal prøve å få målt blodtrykket i morra. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så ekkelt med blodtrykksfall! Bra du skal få sjekket det :) Er det ikke normalt for gravide å ha litt lavere blodtrykk i starten, og så at det kanskje stiger litt mot slutten av graviditeten mon tro? Mener å ha lest det et sted...

Ønsker deg en fortsatt fin uke, og håper formen blir litt bedre :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da - formen din høres skremmende kjent ut :klemmer: Jeg fikk også en del blodtrykksfall i starten (får det også i blant som ikke-gravid), og det er ikke særlig behagelig altså! Det er ganske vanlig tror jeg, iallfall kjenner jeg mange som slet med det da de gikk gravide. Svigerinna mi ble sykmeldt mesteparten av svangerskapet pga det faktisk.

Håper og tror formen din tar seg opp etter hvert. Om ikke annet, så er det iallfall et godt tegn på at alt står bra til med lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med blodtrykksfall :( Håper du slipper mer av det :)

Den trøttheten kan være slitsom ja! Flere ganger jeg ikke har klart å spise opp maten min og bare måtte ha gått å lagt meg litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse problemer med lavt blodtrykk da jeg var gravid, men jeg har veldig lavt blodtrykk til vanlig også. I svangerskapet besvimte jeg rett som det var, upraktisk når jeg var på vei ut av badekaret eller i butikken... :sjenert:

Bare pass på å sette deg ned når du kjenner det kommer, og få i deg masse vann! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

jeg hadde veldig lavt blodtrykk hele graviditeten (95/60) og hadde et og annet blodtrykksfall der jeg måtte sette meg. spesiellt i den perioden du er i nå :) Var på jobb på lillejulaften i fjor, oppgiret, glad og med røde sløyfer i museflettene for å feire julen :) Stresset nok litt vel mye, for måtte gå ifra en kunde som skulle se på ski :/ Måtte bare si at jeg ble plutselig frytelig svimmel, beklagde og ba en annen ta over så jeg fikk gå å sette meg. ikke gøy. :/ Sjefen sa jeg ble helt likblek når det stod på :sjenert:

Pass på å få i deg nok drikke, minst mulig koffein og spis ofte! Jeg hadde en pakke med Bixit sjokoladekjeks stående og det hjalp mye! :jepp:

Sett deg med beina høyt i noen minutter om du får blodtrykksfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall er ikke noe artig, jeg har det jevnlig i ikke-gravid tilstand. Jeg har heldigvis ikke hatt det hyppigere nå, men det er nok fordi jeg tar det mer med ro enn til vanlig.

Håper du slipper mer av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Æsj, det er skikkelig guffent. Har hatt det et par ganger før. Første gang jeg hadde det var da jeg gikk på barneskolen. Vi sto og øvde på sang til juleavslutninga, helt til jeg sto og svaiet og det svartnet for øynene. Var så sliten av all synginga! :fnise:

Ellers har jeg hatt det etter narkose, ved en grusom prøvetaking og ved en blodprøvetaking faktisk.. :flau: Det siste synes jeg er direkte pinlig, men hun som tok blodprøven var kjempedårlig! Det gjorde vondt og hun brukte lang tid. :fy_fy:

Visste at det var mange som fikk litt lavere blodtrykk, men ikke at så mange fikk blodtrykksfall. Uff, høres helt grusomt ut å svime av ute blant folk, i butikken eller andre steder, eller å måtte forlate kundene for at man ikke skal falle overende. :fnise:

Prøver å spise og drikke jevnlig, og har knapt drukket kaffe siden jeg ble gravid. Det smaker så vondt! Så tror jeg er ganske flink altså. I dag var det litt mindre ille på morgenen også. En kjeks om morran før jeg går på badet, det gjør susen! :Nikke:

Kjente heldigvis ingenting til blodtrykksfall i dag, men jeg ser så ufresh ut for tida.. Føler meg sur, shabby, oppblåst og blek. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente heldigvis ingenting til blodtrykksfall i dag, men jeg ser så ufresh ut for tida.. Føler meg sur, shabby, oppblåst og blek. :sukk:

Blodtrykksfall er ordentlig guffent. *liker ikke* Håper du ikke blir så veldig plaget!

Du er ikke den eneste som føler deg ufresh... Ikke at det er noen trøst, men. Jeg går rundt med skikkelige ringer rundt øynene, blekgusten hud, hår som vokser som ugress og kviiiser. Æsj. Også føler jeg meg bare feit om dagen, magen er for stor til å trekkes inn, men ser ikke skikkelig gravid ut, heller. :sukk:

Hehe, dagens lille klagesang. Vi får satse på at den såkalte gravidgløden dukker opp snart for oss begge. Sist kom den etter at jeg sluttet å spy, så det går jo an å håpe at det er tilfellet denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...