Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei denne baksnakkinga :skravle:

Nå er det ikke problemet at jeg selv blir baksnakket men jeg hører alltid venner og slektninger baksnakke andre og jeg synes det er fryktelig slitsomt og høre på.

For eksempel så kan min tante på 60 si ”huff ser du han mannen der han går som om han tror han eier hele verden” ”huff se hvor nesevis hun så ut” ”hun der så ut som en alkoholiker se hvor ekkel hud hun har” ”se så tykk hun der er da”

Så sier kan venninner si ”se hvor stygg hun ser ut da” ”synes du ikke hun ser ut til å trenge en neseopprasjon” ”hun der ser ut til å trenge og slanke seg litt”

Så onklene mine må alltid fortelle hvor mye de misliker folk med andre religioner

”Ser du ei dame med slør så riv det av henne og send henen tilbake og bla bla bla”

Kompiser sier det samme bare at de prøver og være morsomme

”Se hun der er så feit at om hun blir lei av å gå kan hun bare legge seg ned på bakken så vil hun trille ned, kan du se det for deg?”

”Se hun der som spiser bolle det ser virkelig ut som hun trenger en bolle til?”IRONI

”Se på hun der, der ser du et tydelig eksemplar av at du blir hva du spiser du flesk så blir du…..

Jeg er bare så møkk lei, blir så sliten av å høre på slikt tull. Synes liksom en burde holde seg for god til å diskutere om dama eller herren foran deg på bussen veier 4 kilo for mye eller to for lite. Om klærne til en fremmed person passer til ansiktshuden burde vel ikke bry deg.

Og det verste er når det blir store diskusjoner av en i vennegjengen som har gjort eller mener ditt eller datt som regel en filleting. For eksempel så har jeg ei venninne som akuratt hadde fått seg baby ungen skulle sove på rommet ved siden av foreldrene. Fordi det ikke var plass til sengen på foreldrenes soverom det var en dør direkte fra soverommet til foreldrene til babyen, og foreldrene hadde tenkt og la døren stå åpen om natten de ville da være knappe 1,5 meter ifra ungen sin… På bakgrunn av dette begynner da vennegjengen hennes og baksnakke henne i times vis hun er uansvarlig, egoistisk dårlig mor, hun slår sikkert ungen sin også da siden den ikke får sove på samme rom som foreldrene. Derfor fortjener foreldrene og miste ungen sin i krybbedød og sitte i fengsel alt pga at det ikke var plass til sengen på foreldrenese soverom. Når jeg da får høre at ei dame i 40årene blir bakksnakket av venninnene sine minst like mye fordi babysengen står på foreldrens rom blir jeg helt matt…

Det er liksom ikke bra nok om en velger og gjøre det ene eller andre. Og falske annklagerser til barnevernet og mer alvorlige saker begynner ofte med noe så idiotisk som at en dame har fått store pupper etter fødsel, folk tror det er silkon pupper, folk tror derfor at damen har brukt opp alle pengene på puppene, og siden hun sløser bort alle pengene på silikonpupper er denne damen sikkert så egoistisk at hun slår og misshandler ungen også…

For at forhåpentligvis noen skal skjønne hvor dumt baksnakking er har jeg laget denne tråden…

Det jeg lurer på er hva er det dummeste du hørt noen baksnakke noen for?

Hva er det verste du synes folk baksnakker om?

Hvilke konsekvenser er de verste som du har vært vitne til pga baksnakking?

Hva pleier du og bli baksakket for?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier og bli baksankket for å være for tykk og at jeg er småspist... :skratte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ja man må vel ha noe å snakke om tenker jeg :ler: nei fra tull til alvor, det med baksnakking har jeg egentlig aldri skjønt meg på. Om man snakker om seg selv, hva man har gjort etc er det som oftest skjer når jeg møter venninner. MEN må si at jeg er ikke helt uskyldsren heller, det kan være uskyldig som å nevne at jeg syntes synd på venninna mi som sliter med ungene, mannen er mye borte. tenker på at jeg vil gjøre noe hyggelig for denne venninnen, men jeg sladrer jo egentlig.. det verste er at noen dager senere er plutselig et rykte om at denne venninna på sambruddens rand og mannen hundser henne og driter i henne ?! et fjær blir til 5 høns ja...

Man kan jo holde kjeft, men da er det kjedelig å ikke ha noe å prate om hehehehe. eller rett og slett se sitt publikum. men de eksemplene du nevnte ts de er ganske grove. Fullfører snart mastergrad og har fått høre rykte om meg som at jeg tror jeg er såå mye bedre enn andre fordi jeg tar mastergrad (what the f-?) og at jeg er en tjukkas som ikke kan kle på meg pent nok, men engang fikk jeg høre, "jøss nå var du faktisk fin.. du har kjo pene klær..." thanks..

Skrevet

Jeg pleier og bli baksankket for å være for tykk og at jeg er småspist... :skratte:

Huff da burde du vel spise mer og bli tynnere :lur:

Skrevet (endret)

Jeg syns det er deilig å baksnakke til tider, men får dårlig samvittighet senere. :(

Endret av Snasen
Skrevet

Synes det er slitsomt å høre på.Snakker disse menneskene dritt om andre kan en jo lure på hva de sier om deg. De gjør det jo umulig for folk å stole på dem. Nei, sånt noe gjør meg usikker og stressa.

Er sikkert ikke uskyldig selv, det er vel de færreste.

Skrevet

Det dummeste jeg noen gang har hørt noen blitt baksnakket for er vel vekt, ei veninne av meg elsker å kommentere vekta til andre veninner..Dette synes jeg er både dumt og ekkelt gjort.

Jeg synes det verste folk baksnakker om er utseendet til folk, gjerne ting man faktisk ikke kan noe for.

Jeg vet ikke hva folk pleier å baksnakke om meg.. men vet at mange jenter ikke liker meg fordi jeg er pen, og det er noe av det dummeste jeg vet. Siden jeg er pen så må jeg automatisk være bitch??? :sukk:

Jeg liker IKKE baksnakking, og veninnene mine synes avogtil at jeg er litt håpløs fordi jeg kan være litt "baksnakkepoliti".. isteden for å tie stille å samtykke med det dem sier så sier jeg heller ifra at jeg synes det er teit å kommentere alt og alle..

Gjest Distiller
Skrevet (endret)

Synes det er slitsomt å høre på.Snakker disse menneskene dritt om andre kan en jo lure på hva de sier om deg. De gjør det jo umulig for folk å stole på dem. Nei, sånt noe gjør meg usikker og stressa.

Enig i denne. Baksnakking er utrolig slitsomt å høre på.

Prøver å unngå og omgås noe særlig med folk som baksnakker mye.

Endret av Distiller
Gjest Anjelika
Skrevet

Baksnakking er min favorittsyssel.

Jeg mener ikke nødvendigvis det er så skadelig som skinnhellige folk skal ha det til. Jeg ser problemet om man høylytt påpeker feite folk på gata eller lager klikker og skaper mobbing på ungdomsskolen, men i det voksne liv så er sladder en sosial aktivitet som kan knytte mennesker sammen. Det er en av mange måter å diskutere verdier, teste dilemmaer og utveksle meninger på, og ikke minst finne felles grunn med meningsfeller. Ingenting knytter folk sammen som en felles fiende. Ordet "fiende" er løst brukt her da, det kan være noe så enkelt som at begge er enige om at folk ser teite ut i onepiece-joggedress. Noen vil mene det er stygt å snakke om kjente og begrense sladringen til såpeserier og kjendiser, mens andre av oss prater om alle. Den sosiale aktiviteten er den samme.

Jeg fatter nesten ikke hvordan det IKKE går an å baksnakke. Jeg er høflig nok til at jeg ikke tar alle folk jeg møter i å oppføre seg tåpelig, men jeg kan diskutere idiotien med andre etterpå. Det skal liksom være så utrolig politisk korrekt å "si det til ansiktet, ikke bak ryggen", men alle vet at man faktisk ikke sier alt til ansiktet til folk. Så hva gjør dere da, legger bare lokk på det helt, har dere ingen som er så nære at det er trygt å diskutere alle aspekter i livet med?

Enig i at man ikke trenger å løpe rundt og påpeke alle som er feite/stygge, og at å sladre seg fra en fjær til fem høns er teit. Men å baksnakke generelt er menneskelig, og de eneste konsekvensene det har hatt for meg er at jeg har fått mange gode venner å (bak)snakke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...