Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 5 mnd og vi har det egentlig veldig fint, men det er en ting som plager meg og som jeg har tatt opp et par ganger. når man er sammen så er det jo en gylden regel at man ikke snakker om ekser og sånt, right? det er ikke akkurat problemet, men hver gang han ser en dame på tv som han syns er deilig så sier han det rett ut! "hu var sykt digg"! eller at noen kjendiser jeg veit han liker så må han alltid kommentere hvis de dukker opp på nettet eller tv, you name it! eks. jenny skavlan i en reklame for det matprogrammet sa; gå å klin med kjæresten din eller no.. så sa han mens jeg satt i armkroken hans; jeg hadde heller bare tatt jenny skavlan, drit i kjæresten! det er faktisk veldig sårende selvom han har valgt meg og er sammen med meg. når han sier sånn så føler jeg meg rett og slett ikke bra nok eller helt feil for de typiske kjendisdamene han liker er helt stikk motsatt av meg. (hårfarge, kroppsfasong..) jeg kommenterer jo ikke utseende eller noe på gutter jeg syns er attraktive fordi jeg syns det er noe man bør holde for seg selv. er det noe jeg bare må leve med eller "fortjener jeg bedre"? jeg føler også noen ganger at jeg er for dårlig, han glemmer å ringe, glemmer å sende melding osv! jeg blir som regel ikke ringt uten at jeg sier at han skal ringe f. eks. får sjelden meldinger uten at jeg sender først! vi elsker hverandre, og har det sykt koslig sammen, men jeg føler meg på en måte ikke så "spesiell" når han stadig kommenterer andre, ikke bare kjendiser men også jenter in real life! selvtillitten synker jo heelt til bunns! jeg vil virkelig være sammen med han, men jeg blir jo bare så skuffa når jeg ikke blir behandla på den måten man bør i et forhold. mulig jeg er skikkelig sær, men det er nå det jeg mener:)
Antlers Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Helt greit å si/mene at andre mennesker er vakre, men måten han forteller deg dette på er jo direkte respektløs! "jeg hadde heller bare tatt jenny skavlan, drit i kjæresten!" er i mine øyne langt over streken, selv om det ble sagt med humoristisk undertone. Kan hende kjæresten din mangler sosiale antenner og ikke tenker over at det sårer deg. Du kan jo ta det opp med ham og fortelle at det er sårende. Evt. kan du ta igjen med samme mynt og begynne å kommentere alle lekre menn du ser. Hadde det vært meg hadde jeg nok bare ønsket typen lykke til med å få Jenny Skavlan til sengs for deretter å pakke sekken min og dra. Orker ikke kaste bort tid på såpass umodne menn.
Gjest Silje Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Vel, jeg har ikke noe som helst i mot dette, da jeg og kjæresten min sier sånn om andre kvinner/menn selv. Gjerne på den måten også. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvordan man sier det da. Jeg og kjæresten min tuller jo litt med det. Men jeg har ikke noe imot at han sier andre jenter er pene og slike ting. Men det har vel kanskje litt med at vi er så trygge på hverandre, og stoler såpass på hverandre. Jeg vet godt at han ikke ville hatt det bedre med noen andre i verden enn meg, og jeg kunne heller ikke tenke meg andre enn akkurat han.
Khaosick Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Se på det på den positive siden.. Hvor sannsynlig er det at kjæresten din som er en helt vanlig gutt hadde hatt sjangs på en kjendis? Jeg og kjæresten har et slikt forhold som hun over meg her har. Vi sier til hverandre at andre er pene/kjekke og det er greit. Kjæresten min er f.eks hodestups på tuppa etter Angelina Jolie, men jeg pleier som regel å vimse det bort ved å si ''Mye at du hadde hatt sjangs der, vennen min'' også ler vi (: Og han sier som regel det samme til meg hver gang jeg påpeker kjendiser jeg syns er kjekke. Ikke ta det så tungt. Selv om det han sa til deg var kanskje litt drøyt på måten han sa det på, forsåvidt. Men si bare det jeg sier til kjæresten min^^ Jeg for min del tror nok det er menneskelig at kjæresten ikke er det eneste som står i hodet på folk. Selvfølgelig har man små crushes. Men det er normalt tror jeg. Om den eneste kjæresten din hadde hatt øyne for var deg tror jeg nok det kunne ha kommet et lite hint av sjalusi og drit i bildet. :s
I Grosny Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Forskjellen på mannen din og mange andre menn er at han er så trygg i dine armer at han kan si alt som faller i tankene sine uten å sensurere. Han er kanskje veldig rett fram, og det er unaturlig for han å tenke seg om før han snakker. Skjønnhet er den egenskapen som først tiltrekker en manns blikk, men det er andre ting som får han til å bli. Trivsel er ett stikkord. Mange damer er vakre nok. Men hva så? Du er så deilig at det kan ikke falle ham inn å bytte deg ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 takk for mange gode svar! man får liksom flere vinkler å se saken fra, og det var det jeg trengte.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Min kjære sier også sånt. Jeg tar meg ikke nær av det.
Olive Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Min gjorde det masse i begynnelsen, men ikke om kjendiser. Han snakket om venninnene sine, mine venner, kassadama på butikken o.l. Jeg er i utgangspunktet ikke sjalu, men det skapte en del usikkerhet. Så jeg sa rett ut at jeg syns det var ubehagelig at han holdt på sånn, og nå er det mye bedre. Det er selvsagt lov å si at noen er attraktive, så lenge man ikke gjør det heeele tiden. Nå fantaserer vi heller sammen
kanel23 Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Min har aldri snakket noe særlig om andre damer, men i begynnelsen pleide han av og til å snu seg etter andre mens vi var sammen. Han trodde han var diskret, men jeg merket det godt og følte meg skikkelig teit. Så jeg sa fra om at jeg syntes det var respektløst å tydelig glo på andre damer når han var sammen med meg, at jeg merket det, og at det fikk meg til å føle meg stygg og lite verdsatt. Jeg spurte også hvordan han ville følt seg om jeg snudde meg etter gutter som var høyere og penere enn ham mens vi var sammen. Han tok poenget, og det har ikke skjedd igjen.
Anglofil Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Jeg hadde sagt rett ut at dette liker jeg ikke, og at han kan holde det for deg selv. Mvh Yvonne
Rotehøna_21 Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Samboern min sier også sånt. Så nå har jeg begynt med det også. Han syns ikke det er så gøy da
I Grosny Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Min har aldri snakket noe særlig om andre damer, men i begynnelsen pleide han av og til å snu seg etter andre mens vi var sammen. Han trodde han var diskret, men jeg merket det godt og følte meg skikkelig teit. Så jeg sa fra om at jeg syntes det var respektløst å tydelig glo på andre damer når han var sammen med meg, at jeg merket det, og at det fikk meg til å føle meg stygg og lite verdsatt. Jeg spurte også hvordan han ville følt seg om jeg snudde meg etter gutter som var høyere og penere enn ham mens vi var sammen. Han tok poenget, og det har ikke skjedd igjen. Jeg synes dette er litt farlig. Det å begynne å kontrollere blikket sitt. Pålegge seg restriksjoner. Bure inn øynene. Jeg tror nøkkelen til lykke er å trives og slappe av med hverandre. Å unnlate å se mot vakre damer er å legge anstrengende uavslappende bånd på seg. Du risikerer at gutten din blir sliten og får en litt klaustrofobisk pust. Det er å motarbeide lykke og glede. Min x fikk aggresjon når skjønnheter gikk foran øynene mine. Det var anstrengende, og en liten , men allikevel medvirkende årsak til at jeg ikke kjempet lenge for å få henne tilbake. Min kjæreste er ikke slik, og jeg slapper av mer, og blomstrer sosialt og profesjonellt. Jeg skal love deg at uansett hvor vakker skjønnhet som passerer øynene mine, uansett klær eller ikke, aldri vil konkurrere med min kjære. Men hun vil glede øynene mine. Endret 24. mars 2010 av I Grosny
Gjest typish Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 man trenger jo ikke å se åpenlyst på andre ute.. det kan til slutt virke som man gjør det med vilje for å irritere..?
kanel23 Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg synes dette er litt farlig. Det å begynne å kontrollere blikket sitt. Pålegge seg restriksjoner. Bure inn øynene. Jeg tror nøkkelen til lykke er å trives og slappe av med hverandre. Å unnlate å se mot vakre damer er å legge anstrengende uavslappende bånd på seg. Du risikerer at gutten din blir sliten og får en litt klaustrofobisk pust. Det er å motarbeide lykke og glede. Min x fikk aggresjon når skjønnheter gikk foran øynene mine. Det var anstrengende, og en liten , men allikevel medvirkende årsak til at jeg ikke kjempet lenge for å få henne tilbake. Min kjæreste er ikke slik, og jeg slapper av mer, og blomstrer sosialt og profesjonellt. Jeg skal love deg at uansett hvor vakker skjønnhet som passerer øynene mine, uansett klær eller ikke, aldri vil konkurrere med min kjære. Men hun vil glede øynene mine. Vi ser begge på vakre mennesker. Jeg er ikke spesielt sjalu og jeg går ikke og kontrollerer blikket hans for å se om han ser på andre damer, men det å snu seg åpenlyst og glo mens man går hånd i hånd med en annen person, mener jeg er frekt. Det viste seg at han mente det samme når han fikk tenkt seg om. For øvrig ville nok ikke jeg kjempet veldig hardt for å beholde ham heller dersom denne oppførselen hadde fortsatt. Det handler om å ta hensyn. Jeg er enig i at dersom du ikke i det hele tatt får lov til å se, har det gått over grensen. Man kan ikke for at man ser på vakre mennesker, men man kan la vere å snu seg laaaangt og scanne damer opp og ned med blikket når man går med kjæresten. Moderere seg litt liksom. Endret 24. mars 2010 av kanel23
siebaeo Skrevet 24. mars 2010 #16 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Om man kommenterer sånn eller ikke har kanskje noe med alder å gjøre og..? Eller, alder blir feil å si, modenhet kanskje? Hvor gammel er kjæresten din, TS? At han innbiller seg at du i det hele tatt er interessert i om han synes at "hu dama var sykt digg" synes jeg er litt rart.. :klø: tenker at han er ganske umoden egentlig. Om man helt tydelig har samme humoren rundt det er det en ting, men om en av de to i et forhold sier sånne ting uten at det er en felles spøk, synes jeg det er ganske latterlig. Og barnslig. Og litt avtennende. Og selvfølgelig sårende. Hadde kjæresten min sagt det med meg i armkroken uten å TYDELIG sjekke om jeg var med på spøken, hadde jeg lurt litt på om jeg hadde tatt med meg feil mann hjem.. (hadde vel stusset litt på det hele uansett) Vi har så mye annet vi kan spøke om heldigvis (tror noen sier sånn for å hevde seg litt.. På samme måte som noen kjøper seg rask bil fordi de har liten tiss.. ) Endret 24. mars 2010 av siebaeo
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Skjønner du kan bli såret av dette, men han er nok bare litt mer åpen enn det du er vant til. Jeg hadde en eks som kunne si slikt og det tok lang tid før jeg skjønte at han ikke mener noe med det. Til slutt ble det til at jeg også kunne si slikt til han og vi brydde oss ikke noe om at den andre sa det, men vi holdt det til uoppnåelige kjendiser da;-) Han jeg er sammen med nå derimot er veldig så på slikt fra min side, men han liker gjerne å se på andre jenter når han tror jeg ikke ser. Hentet han på firmafest engang og vi sto på rødt i ett lyskryss og da fikk jeg absolutt ikke kontakt med han fordi han satt pal og så på en pen blondine i ett skjørt på en størrelse med ett magebelte. Han snudde seg når det ble grønt og så videre når jeg kjørte tilogmed! På bursdagen min spiste vi ute og da falt han ut av samtale fordi det gikk en pen latina forbi oss. ikke så han over beltestedet heller, men holdt seg fint under både når hun gikk forbi oss og ut og når hun kom tilbake! Han påstår fremdeles at ingen av de historiene her stemmer, men da vi var på ferie sammen sa han til meg etter at vi hadde drukket litt at han fantaserte om hver eneste jente og hvordan hun så og smakte nedentil og at jentene der vi ferierte nærmest var perfekte.Senere har han gått tilbake på det også og sagt det ikke stemmer. Det resulterer i at jeg ser på alle andre jenter som mulig trigger til fantasier hos min kjære. Jeg syns du ikke har noe å klage på, jeg derimot tenker på kastrering!
Khaosick Skrevet 25. mars 2010 #18 Skrevet 25. mars 2010 Skjønner du kan bli såret av dette, men han er nok bare litt mer åpen enn det du er vant til. Jeg hadde en eks som kunne si slikt og det tok lang tid før jeg skjønte at han ikke mener noe med det. Til slutt ble det til at jeg også kunne si slikt til han og vi brydde oss ikke noe om at den andre sa det, men vi holdt det til uoppnåelige kjendiser da;-) Han jeg er sammen med nå derimot er veldig så på slikt fra min side, men han liker gjerne å se på andre jenter når han tror jeg ikke ser. Hentet han på firmafest engang og vi sto på rødt i ett lyskryss og da fikk jeg absolutt ikke kontakt med han fordi han satt pal og så på en pen blondine i ett skjørt på en størrelse med ett magebelte. Han snudde seg når det ble grønt og så videre når jeg kjørte tilogmed! På bursdagen min spiste vi ute og da falt han ut av samtale fordi det gikk en pen latina forbi oss. ikke så han over beltestedet heller, men holdt seg fint under både når hun gikk forbi oss og ut og når hun kom tilbake! Han påstår fremdeles at ingen av de historiene her stemmer, men da vi var på ferie sammen sa han til meg etter at vi hadde drukket litt at han fantaserte om hver eneste jente og hvordan hun så og smakte nedentil og at jentene der vi ferierte nærmest var perfekte.Senere har han gått tilbake på det også og sagt det ikke stemmer. Det resulterer i at jeg ser på alle andre jenter som mulig trigger til fantasier hos min kjære. Jeg syns du ikke har noe å klage på, jeg derimot tenker på kastrering! Go for it!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #20 Skrevet 25. mars 2010 har tatt opp et par ganger at jeg syns det er unødvendig! slutta en stund, men så var det på'n igjen.. greit og kommentere at noen er søte eller pene , men asså man sier jo ikke rett ut hu var grisefin eller hu kunne jeg lett tatt, selvom det er ment som spøk.. har jo nok av tid til å diskutere fine damer med kompiser? jeg sitter iallefall ikke å forteller han om alle jeg syns er hotte, enten på skjermen eller på byen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå