Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Nei, dette er ikke en "kan jeg kalle barnet mitt Johannes-tråd". Ikke er jeg gravid heller, jeg bare lurer på hva andre synes om dette navnet, eller f.eks andre bibelske navn. Selv synes jeg Johannes er et aldeles nydelig navn, som jeg kan se for meg både på en liten rampegutt, en voksen mann og en gammel mann. Hva synes dere? Samboer er strengt imot at dette skal bli navnet om vi får en sønn en gang, siden han synes det er det samme som om å kalle han for Moses. Har prøvd å forestille meg hva han mener, men for meg er det like vakkert som før
Nimorna Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jeg liker navnet, og jeg liker også andre bibelske navn David, Daniel og Peter er flotte navn synes jeg.
Gjest Airi Chikako Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Bibelske navn er gjerne passende for alle aldre, har jeg merket meg. Sikkert fordi de har vært populære lenge, brukt i alle aldersgrupper og dessuten finnes i diverse varianter over store deler av verden.
Gjest Kermit Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Jeg synes det er et helt ok navn, og jeg tenker ikke umiddelbart på døperen Johannes når jeg hører det. Moses ville jeg derimot styrt unna.
missLynch Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Jeg synes det er nydelig. Og ikke så ofte brukt, hvilket er et stort pluss. Begynner forøvrig å bli temmelig metta av bibelske navn nå. Halve oppvoksende generasjon er døpt Leah, Sarah, Noah, Markus, Lucas etc etc...
Gjest Agurkolat Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Johannes er eg ikkje særleg fan av, sidan eg kjenner ein stor drittunge som heiter det. Rakel derimot! :rødme:
Gjest Iah Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Johannes er kjempefint og jeg har et nært familiemedlem med det navnet. Kommer neppe til å oppkalle eventuelle barn da jeg synes det er for opplagt bibelsk.
Gjest Spinell Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er ingen stor fan av bibelske navn generelt, men synes Johannes er blant de absolutt mest brukbare.
Gjest Psiv Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Johannes er et nydelig navn Bibelske navn er i det hele tatt ganske fine, sånn rent bortsett fra noen få utvalgte, som f.eks Maher-Sjalal-Hasj-Bas (fra Jesaja) :gjeiper:
Olive Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Syns navnet i seg selv er helt ok. Men det er for bibelsk for meg som er ateist.
Dettevarhåpløst Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Synes det er et flott navn!! Det er ikke av de typisk "hit"-bibelske navn som Sarah, Noah, Lucas etc. Det er faktisk et navn som går igjen både på min manns og min side! Og min familie kan ikke akkurat sies å være kristne, dette gjør nok at jeg heller ikke først og fremst tenker kristendommen når jeg hører navnet.
TulleJenny Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 Åå, Johannes er aldeles nydelig! Forbinder egentlig ikke noe bibelsk til det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå