Gjest TS Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har i noen måneder tvilt på forholdet til meg og kjæresten min. Ting går bare nedover, og vi krangler mye. Jeg husker ikke de bra dagene vi har heller.. Jeg elsker han, men jeg føler at jeg fortjener bedre, og at han fortjener bedre. Virker som om vi har sklidd fra hverandre, da vi ble sammen når jeg var 15 og han var 18. Det er 3 år siden. Vi bor ikke sammen, men har pratet om det. Av en eller annen grunn så vil jeg flytte inn med han selv om jeg tviler på oss.. Jeg håper vel at det kanskje blir bedre når vi faktisk kan være aleine. For vi er aldri helt alene og slapper av slik som ting er nå. Det er veldig mange problemer vi har, jeg sliter veldig psykisk og han sliter med sinnet sitt. Jeg tror ikke vi matcher.. Og jeg vet det er flere fisk i havet.. Dette er fryktelig vannskelig for meg, for jeg elsker han. Og jeg ønsker han alt godt. Men jeg tror vi har det best uten hverandre.. Jeg ser ikke for meg et liv med han, og han er ingen mann jeg ønsker barn med pga sinnet hans. Han elsker meg himmelhøyt og jeg vet at å miste meg kommer til å være ubeskrivelig hardt for han. Jeg blir kvalm av tanken på hvordan han vil reagere, for han er så forelsket i meg og han elsker meg så forferdelig mye.. Og jeg vil ikke såre han. Det er det siste jeg vil. Han betyr uendelig mye for meg, men det virker ikke som at dette vil funke.. Men hvordan kan jeg såre han mist mulig hvis jeg gjennomfører det og gjør det slutt med han? Blir ikke i morra liksom, men om det er noen måte jeg kan forberede han på det, kanskje få han til å like meg mindre så det ikke blir så vannskelig for han? Jeg merker jeg rører rundt i grøten og jeg har sluttet å bry meg. Jeg er litt likegyldig ovenfor han.. Jeg bryr meg jo om han, det er jo ikke det.. Det er bare det at jeg er ikke forelsket i han lenger, jeg tenner ikke på han seksuellt og jeg vet det er mye grønnere på den andre siden.. (Unnskyld hvis det ble litt mye fram og tilbake. Er litt vannskelig å få følelser og forklaringer ned på "papir" uten at det blir uendelig langt.. Kunne lagd en samling med alle inleggene jeg har lagd om forholdet vårt her inne, men da ville jeg kun fått "Dump han nå og drit i følelsene hans"-svar og ikke ordentlige svar ).
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det høres ut som det riktige er å gjøre det slutt. Men gjør det på en pen måte. Vær ærlig og si at du ikke har de rette følelsene for han lenger. Gjør det på en dag hvor dere ikke er sinte på hverandre, men nøytrale.
Gjest TS Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 180 visninger og ett svar.. Ingen andre som har noen tips? Takk til deg som gadd å svare
Gjest Sandbekken Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 jeg tror bare du må folrklare saken for ham jeg. ikke begynn å oppføre deg anderledes for at han skal misslike deg, det blir bare trist for begge.. Husk det går å være venner etter et brudd også
Gjest Milkyway Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Først vil jeg si at dette kommer ikke til å bli enkelt. Slike ting er ikke enkle, og vil aldri bli det. Men hvis du bestemmer deg på forhånd hva du vil si og hvordan du vil gjøre det, går gjennom hele "episoden" i hodet, kan det bli lettere å komme seg gjennom det. Dere har jo kjent hverandre i noen år nå og kjenner hverandre ganske godt, regner jeg med? Han burde forstå deg eller respektere deg for at du ikke kan se for deg at dere kommer til å få barn sammen. Hva grunnene er, må dere diskutere sammen mellom dere. Men slik jeg tolker innlegget ditt, så ser det ikke bra ut. Og spesielt hvis dere flytter sammen, da kan det bli enda vanskeligere å gjøre det slutt. Men man vil ikke såre den man er glad i, og utsetter og utsetter slike ting. Dere kan jo kanskje forsøke å treffe en rådgiver eller psykolog som kan hjelpe dere? Ønsker deg lykke til! Det er ikke alltid man kan tenke på andre. I dette tilfellet kommer du i første rekke, mener nå jeg.
Gjest Sparvöga Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Vær ærlig. Så lett og så vanskelig. Du må gjerne ønske å være snill, men ikke vært så "snill" at du gir ham håp om at dere kan fortsette.
Spirit Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Vanskelig dette her og dumt at slikt sjer. Kansje det er best dere slår opp? Tar en pause liksom? Virker som om det hadde gjort godt for begge egentlig, selvom han er kjempeglad i deg. Men bare si det som det er, men på en rolig og bestemt måte at du ikke er forelsket lenger. De følelsene er borte. Si at du er glad ihan, men glad i han som en venn, ikke kjæreste. Si at dere har hatt det godt, og at du er glad du traff han, men at det ikke fungerer. At det er best det blir slik at dere slår opp.
I Grosny Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Vær høflig, enkel og tydelig. Si at du ikke vil mer , og vær 100% klar på at avhjørelsen er endelig og evig. Da slipper han iallfall å gå å håpe på noe , og vil dermed hurtigere komme igjennom kjærlighetssorgen. Han kan da begynne å spørre hvorfor. Kanskje han trenger å forstå det . Kanskje han trenger å vite at du tar en korrekt avgjørelse, og ikke dumper han på feil grunnlag. Du kan si at det at han har vært sinna på deg noen ganger har ødelagt kjærligheten, og at du trenger å leve i ro og trygghet for å ha det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå