Gå til innhold

Pus vil være med over alt...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lillepusen min har plutselig begynt å følge meg overalt hvor jeg går...

Om morgenen går jeg ca 1 km før jeg kjører videre derfra, og de siste dagen har pus fulgt meg hele vegne ned. Den første dagen syns jeg det bare var morsomt, men nå plager det meg litt! Syns selvsagt at det er koselig at han følger meg, men problemet nå er at han ikke går hjem igjen :(

I dag måtte jeg ned på kveldstid og da satt pus enda der å kikkte. Han er ganske redd av seg så ingen andre enn meg kan få ham med seg hjem igjen. Når jeg kommer, så følger han meg med en gang bare jeg roper på ham...

Noen som har tips til hvordan jeg kan få han til å holde seg hjemme om dagen? Har prøvd å skremme ham litt når jeg går, men det har ingen virkning...

Jeg syns det er så koselig med denne gåturen på morgenen, så håper ikke jeg må ty til bil får å unngå at pus følger etter meg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Vi har samme problem med 4 av 5 katter og vi løser det ekstremt enkelt.

Vi har dem inne når vi skal gå.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det er vanskelig når ingen andre enn du får ham med tilbake igjen. Bor du alene? Hvis ikke, få noen andre til å holde katten inne til du er ute av syne. Hvis du bor alene, hør med en nabo som skal ut senere. Det er det eneste jeg kan komme på som kan hjelpe. Hadde en sånn katt en gang selv, men han vokste seg av det. Søstra mi tok seg da av ham inne, siden hun begynte senere enn meg på skolen.

Skrevet

Skjønner problemet ditt godt.

Noe som hjelper litt er faktisk å skremme vekk katten når den prøver å følge etter.

Det kan kanskje høres brutalt ut, men da stikker den ofte hjem.

Bedre det enn at den roter seg bort.

Skrevet

Min gamle katt var slik, vi måtte desverre stenge henne inne når vi gikk (spesielt når JEG gikk, med andre gikk det som oftest greit)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...