Gå til innhold

Jobben min har trekt feil skatt i forhold til innleverte skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben min har trekt 30 000 kroner for lite i skatt, jeg har levert skattekort og dette stemmer ikke overens med det jeg ville de skulle trekke..

Jeg vet vel at jeg egentlig burde sjekket dette på mine lønnslipper, men har altså ikke gjort dette..

Har jeg noe jeg skulle sagt her?

Det var kjipt å se at jeg i stedet for å få igjen på skatten, fikk baksmell.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en av grunnene til at man får lønnslipper, det er ditt ansvar å påse at du trekker nok skatt. Så dessverre har du ingen rettigheter her.

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å betale restskatten din. Det er ditt og ikke arbeidsplassen din sitt ansvar å passe på at du betaler nok skatt. Og du burde jo merket at du har fått ubetalt 2.500 - 3.000 kr for mye hver eneste måned!

Skrevet

Det er en av grunnene til at man får lønnslipper, det er ditt ansvar å påse at du trekker nok skatt. Så dessverre har du ingen rettigheter her.

Regna med det egentlig.. så er ganske irritert på meg selv for at jeg ikke sjekket dette..

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å betale restskatten din. Det er ditt og ikke arbeidsplassen din sitt ansvar å passe på at du betaler nok skatt. Og du burde jo merket at du har fått ubetalt 2.500 - 3.000 kr for mye hver eneste måned!

Hehe, jeg hadde satt skattetrekket veldig mye høyere enn forventet inntekt ( min rare måte å spare penger på :P) så det er ikke sånn at jeg har betalt unormalt lite/mye i forhold til inntekten min, da hadde jeg nok merket det slik du sier ja :)

Skrevet

Siden du fikk en så stor baksmell, så har du vel betalt relativt lite i skatt.

Bruker det også som sparing, og det er veldig greit!

Skrevet

Siden du fikk en så stor baksmell, så har du vel betalt relativt lite i skatt.

Bruker det også som sparing, og det er veldig greit!

Neida, jeg fikk "bare" 2500kr i baksmell, jeg er bare glad for at det ikke ble så mye som det kunne ha blitt.. jobben har tross alt trekt nesten 10 % for lite i skatt enn det jeg ga beskjed om. Hadde jeg fått 30 000kr i baksmell hadde jeg hatt et stort problem.

Skrevet

Det var god baksmellet ikke var så stort da :) Du må huske å sjekke at de trekker riktig dette året hvertfall da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...