Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert samboer med en fyr nå i ett år.

Jeg har hatt fulltidsstilling, og nå er jeg student og lever på lån.

Han har driftet litt rundt som selger, nå er han igjen arbeidsledig.

Er så lei av å betale allt!! jeg har brukt opp sparepenger,lån osv for å betale regninger,

er greit at han betaler når han har, men jeg vil ikke miste alle pengene mine fordi han ikke har noe.

Han har lånt av foreldrene for å betale noen regninger som jeg ikke ville betale.

Men jeg vet at han har lyst,og skulle ønske han hadde mye penger til å betale.

Er det sånn det skal være når man er samboer?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det bør jo helst fordeles sånn circa likt, men det går an å hjelpe hverandre om det er mulig også, men siden du er student, så er nok ikke du i en posisjon til å forsørge noen andre samtidig som du skal kunne forsørge deg selv. Får pent redusere forbruket sitt i forhold til inntekt eller skaffe seg jobb eller bli student selv etter min mening.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er ikke sånn det skal være.

Hvis du vil leve med en snylter resten av livet og syns det er greit - fortsett som nå. Hvis ikke, kast fyren ut. Dere kan jo fortsatt være kjærester hvis du/dere synes det er verdt det, men det er ingen grunn til at han skal snylte på deg, er det vel?

Fortsetter du sånn, kan du jo bare glede deg til ungene kommer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at han har driftet litt rundt som selger og at han nå er arbeidsledig? Ønsker han seg en fast 100% stilling, eller er han fornøyd med å bare jobbe litt her og litt der?

En venninne var forlovet med en fyr som ikke var særlig ivrig på arbeidsfronten; han jobbet litt her og litt der, og overlot alle regningene til henne.

Forholdet tok slutt, men hun sliter fortsatt med inkasso etter ham.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg flyttet (for meg selv) på hybel. Man har ikke råd til å forsørge et annet voksent menneske i tillegg til en selv når man er student! Kanskje det er litt "lettere" å finne seg jobb når alternativet er å bo hjemme hos foreldrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...