Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på videreutdanning (sendte søknad på nett), men må sende attester og vitnemål til studiestedet. Attestene og vitnemålene må være stemplet med "rett kopi". Hvor kan jeg få dette stemplet? Og koster det noe å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På biblioteket :)

Betalte rundt 30 kr tror jeg, for kopi + stempel.

Skrevet

Eller på posten/ post i butikk. ikke sikker på pris, men syntes 30 kr hørtes i meste laget ut. Mener jeg betalte 3 kr pr kopi, men det er endel årsiden. (men ikke så mange)

Skrevet

Dette har jeg også lurt litt på.. ;)

Skrevet (endret)

"Kopibutikker" (eller hva det nå heter, f.eks. AllKopi) kan også ordne dette, og er - hvis prisen oppgitt i postene over stemmer - rimeligere enn biblioteker. Gjerne en idé å be dem ta 5-10 kopier og få dem alle stemplet, så har du dem tilgjengelige for framtidige søknader eller andre ting.

Så vidt jeg har forstått er det kopieringen de tar seg betalt for, stemplingen får du gratis hvis du ber om det.

Endret av Zealuu
Skrevet

NAV gjør det gratis uansett hvor mange kopier!

Skrevet

politiet hos oss gjør det hvertfall gratis! (selvom det er litt kø) mens på posten koster det 30 kr per ark. spør først kansje?

Skrevet

koster 11 kr. per kopi på allkopi i Oslo

Skrevet

Jeg har fått en slik i retur en gang fordi jeg hadde fått stempelet på en post i butikk og ikke et ordentlig postkontor, da de må stemple det med enhetsstempelet sitt også. Det til butikken var tydeligvis ikke bra nok.. Kom inn allikevel, men måtte krangle litt først.

Så jeg ville ihvertfall ha gått på et ordentlig postkontor, evt politistasjonen..

Skrevet

Posten gjelds ikke som offentlig instans lenger i forhold til rett kopi. Det sluttet de med akkurat da jeg trengte ca. 30 bekreftelser for en del år siden, argh!

Ellers kan alle offentlige tjenestemenn bekrefte rett kopi. Bibliotek, politi, kemner, ansatt ved høyskole osv.

Skrevet

Jeg fikk en som jobbet i kommunen til å kopiere opp vitnemålet, og da stemplet hun med kommunestempelet og skrev "Rett kopi" + underskriften sin, det var gyldig når jeg søkte på HIB

Skrevet

Jeg har gjort det gratis hos politiet.

Her om dagen skulle jeg ta kopi av 3 ark hos Posten (ikke rett kopi, uten farge) og de tok betalt 10 kr per ark!! Jeg synes det var helt latterlig dyrt! 30 kr for 3 kopier?! Jeg spurte hva det kostet med en rett kopi da, og fikk beskjed om at hun trodde det kostet 15 kr per ark.

Neste gang går jeg nok til politiet/nav e.l.

Skrevet

Posten (postkontorer) tar rett kopi for 15 kr per ark. At de har sluttet med dette stemmer ikke.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp på NAV etter tips i denne tråden, og fikk gjort det kjapt og helt gratis av noen hyggelige karer.

Ganske så supert for meg siden jeg er blakk student og trengte en million kopier (har mange vitnemål, søker flere steder, og de stedene vil ha 3 eksemplarer av alt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...