ExMuslimAtheist Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 I vesken har jeg voldtektsalarm, paralyserende spray, mobil i hånda med hurtigtast til politiet, jeg bor i sentrum og skal ikke stenge meg inne pga frykt.
Tussilago_2 Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Høres nok ut for meg, om du ikke blir angrepet av terrorteam eller havner midt i et skudddrama... Personlig går jeg rundt i byen på kveld og nattestid, med mobilen som eneste sikring. Føler meg ikke utrygg av den grunn. Men så har det kanskje litt med hvordan man oppfører seg også, pleier å vandre målbevisst (sikkert naivt, men men)... Endret 23. mars 2010 av Tussilago_2
LillePetrine Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Man kan jo minimere sjansene ved å holde seg unna enkelte gater, gå i opplyste områder, osv. Jeg pleier som regel å ringe en god venninne, og holde praten til jeg har kommet hjem. En koselig måte å føle meg trygg på som ikke innebærer å være konstant på vakt. Vi er en gjeng som har begynt å gjøre dette, og det er kjempegreit. Da er terskelen lavere om man vil ringe sent på natten. Så forteller vi hverandre hvor vi går mens vi spaserer, og eventuelt hvor lang tid vi regner med å bruke hjem. Det viktigste er at man ikke går rundt og er kontastant nervøs og redd. Endret 23. mars 2010 av LillePetrine
Morea Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Det å ikke være for full på vei hjem er den beste sikringen tror jeg hvis man snakker natt og helg. Da kan man være et lett offer, både i taxi og når man går. Men nå skal det sies at de fleste drosjesjåførene er veldig hyggelige- selv om jeg som oftest tar taxi i jobbsammenheng, og da er jeg jo ikke drita akkurat. Har også politinummer på telefonen. Det er greit. Er egentlig ikke redd uansett hvor jeg går, men skal sies at jeg ikke går deler av Akerselva mitt på natta akkurat. Går heller aldri på nedsida av Karl Johan/Egertorget alt for sent. Ikke først og fremst fordi jeg er redd, men fordi det er så jævlig mye subb der. Og da snakker jeg ikke om narkomane etc. Men drita mennesker av en type jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Kall meg gjerne fordomsfull. Passer også litt på at jeg ikke har noen etter meg på vei hjem. Var en mann med mildt sagt dårlige hensikter som fulgte etter meg en gang for mange år siden, og da hadde jeg nøklene klar og kom meg inn døren. Men ekkelt var det! Føler også jeg er litt mindre utsatt fordi jeg er veldig godt kjent i byen og vet hvor jeg skal. Og at jeg tror jeg ser trygg og sterk ut. Det tror jeg de legger merke til disse busemennene.
Antlers Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Det å snakke i mobilen på vei hjem er ikke så trygt som man skulle tro. Man blir mye mindre oppmerksom på hva som foregår rundt, og en som er distrahert er et lett bytte. Man får kanskje kontaktet politiet fortere via vennen på denne måten, men man er i utgangspunktet mer utsatt for overgrep. Politiet på hurtigtast er en bedre løsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå