DramaQueen Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Har sett litt på tips på youtube om hvordan en lager hjemmelaget bukett av roser. De blir jo veldig enkle, men synes de er kjempefine! Og så er det jo litt spesielt å ha en som en har laget selv Ser for meg en bukett med lavendelfarget roser, med bare et hvitt silkebånd rundt stilkene. Vet ikke hvor mye det koster kontra å bestille en ferdig bukett jeg da men?
Sunshine Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det kommer ann på hvor fine roser du skal ha og hvor stor buketten skal være. Jeg laget en testbukett med billige roser fra Plantasjen, og det kostet meg ca 150 kr. Jeg regner med å bruke noe større blomster i buketten på bryllupsdagen. Skal man kjøpe må man opp i 1500-3000 kr tipper jeg.
Frøken Helene Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Jeg skal bare ha liljekonvaller og blåklokker. Jeg hadde glatt laget min egenbukett. Synes dessverre mange brudebuketter er litt waste of money - veldig mange går i samme stil og er i mine øyne ikke verdt de mangfoldige 1000-lappene. Dette er selvfølgelig smak og behag. En slik enkel bukett som du beskriver kan du fint lage selv
Supramundane Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg heller mot å lage min selv, men klarer egentlig ikke å bestemme meg. Har fryktelig lyst på peoner!
Concertina Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 (endret) Mamma skulle egentlig lage min bukett, men jeg tok ikke sjangsen på å ikke bestille blomstene (skulle ha gammelrosa roser). Mamma regna med å måtte bruke rundt 25-30 roser, så vi ville nok bestilt 40 stykker for sikkerhetsskyld - hun knakk nemlig endel mens hun øvde seg på billigbuketter. Roser som man spesialbestiller koster litt, 35 kr stykke tok de på blomsterbutikken her (InterFlora på Strømmen - ikke de billigste, men de leverer kvalitet da...), kjapt regnet så ville 40 stykker kostet 1400 kr! Vel, blomsterbutikken tok faktisk ingenting ekstra i å binde en enkel håndbukett, vi avtalte en pris mellom 800-1000 kr, det inkluderte da et hvitt bånd rundt buketten, og noe ståltråd og hjerteranke. Da buketten ble hentet så hadde hun faktisk brukt flere blomster enn hun planla, de var nemlig ikke så utsprunget som hun sikkert hadde håpet, men jeg betalte da kun 1000 kr. (slik så den ut) Hvis man tar sjangsen på å ikke bestille blomsterene på forhånd så blir det jo billigere, men jeg ville hørt hva de tar for å binde en enkel bukett. Var veldig greit å slippe å styre med det, og i tillegg så ble buketten penere. (vi hadde forresten tenkt å ha Märthaliljer i vinduene, de bestilte jeg ikke for de hadde jo de blomstrene overalt i ukene før bryllupet - de siste to dagene før fant jeg de ikke noen steder! Vi var innom alle blomsterutsalgene i Lillestrøm-området uten hell) Endret 25. mars 2010 av Concertina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå