DCFC Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Har lett etter tips om hvordan man kan stramme opp innside lår og sidene på magen, men finner bare kostholdstips og tips om kondisjonstrening etc. Har noen tips om enkle øvelser jeg kan gjøre hjemme i stua, ettersom jeg ikke har noen apparater eller tilgang på treningsstudio? Jeg trener masse kondisjon og styrke, men det hjelper liksom ikke på de rette stedene. Håper på svar!
LetThemEatCake Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jag har en rad olika övningar som jag använder mig av. För innerlåren: Lägg dig ner på sidan men det ena benet vilande på det andra, försök sedan att lyfta det övre benet med det undre (det undre benet ska vara helt sträckt, men det övre kan du böja lite om du vill), det känns inte så mycket de första repetitionerna, men gör 10x3 eller 15x3 repetitioner så känns det! För sidomagmusklerna: Sidositups med benen - ligg ner på golvet (eventuellt med en pute under rumpan) med benen i axelbredd. Sträck därefter ut höger hand mot vänster knä, samtidigt som du lyfter upp vänster knä mot magen. Gör sedan tvärt om. 10x3 eller 15x3 repetitioner fungerar bra här också. Annars är ju alla former av "plankan" bra för hela magen och dessutom ryggen. Mitt ultimata träningsverktyg är pilatesbollen! Du vet den där stora uppblåsbara? Kostar nästan ingenting och är helt fantastisk. Här på kvinneguiden finns det en massa bra instruktionsvideor med övningar både med boll och utan. Check it out! Have fun!
Snasen Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Hva med skrå situps på ball? Eller side-planken? Noen kvinner kan jo ha litt fett på sidene og på innside lår, og er ikke alltid like lett å trene vekk. Da må du trolig ned i fettprosent. Søk på youtube. Fant (har ikke sett hele), og det ligger masse mer der ute.
tineline Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 For innerlår kan det nok hjelpe med styrkeøvelser, men du kan nok ikke punktslanke bort love handles, eller sideflesk. Da er det faktisk bare fettforbrenning i form av kardiotrening som gjelder. (En annen sak er at visse prevensjonsmidler gjør det plent umulig å rikke sideflesket, og da nytter det ikke hva en enn gjør!)
Gjest Coarvi Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 For innerlår kan det nok hjelpe med styrkeøvelser, men du kan nok ikke punktslanke bort love handles, eller sideflesk. Da er det faktisk bare fettforbrenning i form av kardiotrening som gjelder. (En annen sak er at visse prevensjonsmidler gjør det plent umulig å rikke sideflesket, og da nytter det ikke hva en enn gjør!) Bare så det er sagt, styrketrening forbrenner fett det også... Skal man slanke seg ved trening er det veldig lurt å trene styrke i tillegg til kardio hvis man vil se resultater. For å trene magen vil jeg anbefale alle mulige varianter av planken (google!), og hengende benhev. Situps er oppskrytt, med mindre du klarer å gjennomføre dem med perfeksjon (noe de færreste gjør). Men du vil neppe se så mye forskjell på magen (hvis det eneste du trener er magen), å punktslanke vekk sideflesk er som nevnt ikke mulig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå