maritha Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 10 måneder cirka. Vi flyttet inn sammen med én gang, så vi har da også bodd sammen i 10 måneder. I begynnelsen var det vel som med alle andre, vi hadde sex ganske mye og ofte. Jeg begynte på Cerazette etter noen måneder, og jeg gikk også på Cipralex inntil nylig (kuttet ut fordi vi ville utelukke det som en årsak til den fraværende lysten). Jeg er veldig glad i min kjære, og er absolutt tiltrukket av ham. Jeg har vært utsatt for en del overgrep gjennom livet mitt og er diagnosert med Bipolar lidelse og PTSD. Det forrige forholdet mitt (hvor jeg var forlovet) endte etter to år. Jeg begynte på P-sprøyten og mistet lysten fullstendig, og han begynte å voldta meg regelmessig. Jeg har enda ikke kommet helt over det, for jeg merker at jeg blir nervøs for at det samme skal skje med dette forholdet om sexlysten fortsatt er like fraværende over lengre tid (selv om jeg vet at han er alt for snill og god til å gjøre noe slikt). Jeg kobler heller ikke sex sammen med kjærlighet, noe som er en bivirkning av overgrepene (dissosiasjon og den duren). Men han er selvfølgelig ikke ødelagt slik som jeg er. Mannen min tror at sist gang vi hadde sex var cirka 12 dager siden. Jeg aner ikke hvor lenge siden det gikk før den gangen. Dette er et resultat av å forsøke å innfri mine (ikke-eksisterende) behov. Jeg føler et press når han "prøver seg", og tenker "Å nei, vil han ha sex?", og jeg tenker bare på hvordan å penest si at jeg ikke har lyst, og slikt får man jo ikke lyst av, -- og da blir han furt, og så blir jeg furt. I tillegg får jeg litt flashback av å oppleve den type press. Vi har snakket mye om det og forsøker å finne en løsning som vi begge kan leve med. Om vi fortsetter å fokusere på å innfri mine behov så kommer dette forholdet trolig til å gå rett i dass; selv om vi er utrolig glad i hverandre og passer perfekt sammen på alle andre områder. Vi har bestemt oss for å finne på noe å gjøre sammen, en hobby eller noe slikt, ute av hjemmet. Noen forslag? Noen tanker rundt hvilke tiltak vi kan gjøre for å forsøke å øke sexlysten min? Vi er til og med åpne for at jeg slutter å bruke prevensjon, og at vi heller bruker kondom (selv om det er kjipt som faen). Kan dette være utelukkende forårsaket av Cerazette? :/ Det er litt over to uker siden jeg sluttet å ta Cipralex, men ser ikke ut til at det har hjulpet noe. PS. Det er ingenting i veien med forspillet, og vi er flinke til å kommunisere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Dere kan begynne å jogge sammen. Det får i gang blodomløpet, øker testoseronnivået og ikke minst er det bra for helsa til dere begge!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Noen kvinner finner at det tenner dem med sex i andre settinger. Sex i skogen, i bilen, i prøverommet i butikken. Overalt. Sex er ikke bare nytelse under dyna hjemme. Det kan nytes over alt, og disse minnene dukker ofte opp når dere ligger under dyna hjemme. Prøv også å ta initiativ. Vær deilig, og dra han med inn på soverommet og hiv deg over han. Prøv å oppleve hvordan det er å være sjefen, for det er dere jo, jenter! Si akkurat hva du vil at han skal gjøre, og gjør masse greier tilbake. Alle tenner på noe, alle har en eller annen dristig fetish, så prøv om du ikke kan være litt villere. Den beste måten å komme seg over en vanskelig situasjon er å ikke være redd for den, men heller slenge seg uti med begge armer åpne! Sex er gøy, og mannen du er med nå vil ha deg, og han har kjempelyst til å gjøre det godt for deg!!!! Tenk på det neste gang du kjenner armen hans stryke over kroppen din, han vil virkelig gi deg ditt livs nytelse.
Green Lady Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Jeg sliter også med sexlysten i perioder. Kjæresten min er heldigvis veldig forståelsesfull. Merker jeg han er ekstra kåt, pleier jeg å tilby meg å suge han. Jeg vet ikke om det er et alternativ for deg, mtp på overgrep og slikt? Tanken min er at han får tilfredsstilt sine lyster der og da, sammen med deg, samtidig som du slipper presset om at nå må vi ha sex. Hvis du er ukomfertabel med å suge, kan du evt tilby deg å runke han. Som sagt, tanken bak er at du da gir noe, men samtidig får tid til å jobbe med deg selv. Jeg tror at jo mer du stresser med mangel på sexlyst, jo mindre sexlyst får du. Hvis du klarer å senke skulderne en periode og slappe av, vil jeg anta sexlysten kommer tilbake etterhvert. Men husk at dere må ha en god kommunikasjon mellom dere hver eneste dag. Han må være 100 % klar over, og enig i, at han ikke må utøve press på deg. Lysten må komme innenfra på ditt eget initiativ for at du skal kunne nyte det. Og med tanke på det du har opplevd, vil ikke det skje på 1,2,3. Og det må du være 100 % sikker på at han forstår og respekterer. Igjen, kommunikasjon!
Timar Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Jeg vil også anbefale deg å prøve med annen prevensjon enn cerazette. Hormonprevensjon gir ofte nedsatt lyst.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Min kjære mister også all lyst på hormonpreperater. Hun måtte slutte med de, og nå etter bare 3 uker er alt mye enklere for oss. Lysten er begynnt å komme tilbake. Vi gikk til innkjøp av Ladycomp, fordi det var det beste alternativ for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå