Gjest Challabe Skrevet 23. mars 2010 #1 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei! Jeg og kjæresten har sett på en tur til Albena, Bulgaria. Noen som har vært der og kan fortelle litt positive og negative ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 23. mars 2010 #2 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei Søsteren min har vært der, mener det hun sa var at det var et mer typisk sted hvor bulgarerne ferierte, ikke et sånn overfylt turiststed. Mulig jeg husker feil - Kan høre med henne i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leah89 Skrevet 24. mars 2010 #3 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg var på ferie i Sunny Beach for et par år siden, da leide vi en bil og kjørte til bl.a. Albena. Følte at Albena var et sted som var kun en lukka turistby, og det var ikke noe annet enn hoteller og annet turistrelatert i byen. Hørte at det var så godt som ingen innfødte som bodde der, og at det var så godt som tomt der utenfor sesong. Det fører jo også til at det var en del dyrere i Albena enn andre steder i Bulgaria. Ellers så var det jo et like fint sted som resten av Bulgaria forsåvidt, er selv ikke noe fan av Bulgaria. Ville kanskje vurdert en annen by, men kommer jo ann på hva man er ute etter Billig er det hvertall i Bulgaria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. mars 2010 #4 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg var i Bulgaria i 2004 og 2006. Albena er et rolig familiested, vil jeg si. Ikke like mye festing der som i Golden Sands eller/og Sunny Beach. Jeg har egentlig ikke noe neagtivt å si om noen av stedene i Bulgaria. Kunne godt tenke meg å reise tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Challabe Skrevet 24. mars 2010 #5 Del Skrevet 24. mars 2010 Takk for svar! Gjerne, Appelsinpiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 24. mars 2010 #6 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg var på ferie i Sunny Beach for et par år siden, da leide vi en bil og kjørte til bl.a. Albena. Følte at Albena var et sted som var kun en lukka turistby, og det var ikke noe annet enn hoteller og annet turistrelatert i byen. Hørte at det var så godt som ingen innfødte som bodde der, og at det var så godt som tomt der utenfor sesong. Det fører jo også til at det var en del dyrere i Albena enn andre steder i Bulgaria. Ellers så var det jo et like fint sted som resten av Bulgaria forsåvidt, er selv ikke noe fan av Bulgaria. Ville kanskje vurdert en annen by, men kommer jo ann på hva man er ute etter Billig er det hvertall i Bulgaria! Både Albena, Sunny Beach og Golden Sands ER lukkede turistbyer, i hovedsak eid av den bulgarsk/russiske mafia. Sunny Beach og Golden Sands har jo fått et noget rufsete rykte, ref "Bloody Beach". Albena er mer familiebyen. Selv har jeg hatt to turer til Sunny, og to til Albena. Vanskelig å sammenligne, da Sunnyturene var som 19/20åring, mens Albena var som familie med barn. Pent og rent, deilig strand og grei mat (ikke de største kulinariske opplevelsene, men helt greit). Det mest negative var støy fra de tyskdominerte hotellene i nærheten, samt invasjonen av mildt sagt pågående prostituerte på kveld/natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leah89 Skrevet 25. mars 2010 #7 Del Skrevet 25. mars 2010 Både Albena, Sunny Beach og Golden Sands ER lukkede turistbyer, i hovedsak eid av den bulgarsk/russiske mafia. Sunny Beach og Golden Sands har jo fått et noget rufsete rykte, ref "Bloody Beach". Albena er mer familiebyen. Selv har jeg hatt to turer til Sunny, og to til Albena. Vanskelig å sammenligne, da Sunnyturene var som 19/20åring, mens Albena var som familie med barn. Pent og rent, deilig strand og grei mat (ikke de største kulinariske opplevelsene, men helt greit). Det mest negative var støy fra de tyskdominerte hotellene i nærheten, samt invasjonen av mildt sagt pågående prostituerte på kveld/natt. Ja, sant nok. Følte bare det var mer merkbart at Albena var en turistby, både pga at man nærmest kjørte inn en hovedport inn til byen, og at prisene var vesentlig høyere enn i bl.a. Sunny Beach. Hvis man ikke vil feste hele døgnet er nok Albena et bedre alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå