Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg jobber som assistent ved et bofellesskap. I 2009 ble jeg trukket for full ferie, men på grunn av mange sykemeldinger fikk jeg ikke lov til å ta ut all ferien min. Kommunen har som hovedregel at de ikke utbetaler ferie, men på grunn av situasjonen i 2009 skulle det bli gjort et unntak og jeg fikk beskjed om at jeg skulle få tilbakebetalt de pengene som ble trukket for mye. Jeg regnet med at disse pengene skulle komme av seg selv på januarlønna, men de gjorde de ikke. Tok da kontakt med sjefen min og det viste seg at hun hadde glemt å gi beskjed om at jeg skulle ha ferien utbetalt. Etter den samtalen regnet jeg med at de skulle dukke opp på februarutbetalingen. Men den gang ei. Tok igjen kontakt med sjefen min og hun skulle purre på de som arbeidet med dette, for det var mulig at det hadde stoppet opp et eller annet sted i systemet. Marslønna kom og gikk og fremdeles ingen penger. Tok kontakt med sjefen min igjen, og hun beklaget veldig og skulle se på det igjen og prøve å få ordnet så jeg kunne få det utbetalt utenom ordinær lønnskjøring. Dette var mandag forrige uke. Sendte melding igjen onsdag bare for å passe på at jeg ikke nok en gang ble glemt. Fikk til svar at min sjefs sjef satt og arbeidet med saken. Tenkte jeg skulle snakke med sjefen da jeg kom på jobb fredag, men da var hun ikke der. Sendte derfor melding i går for å høre hvordan tingene lå an, men fikk ikke svar. I dag ringte jeg lønningskontoret for å høre om de har fått beskjed om utbetalingen min, men det hadde de ikke. Har prøvd å få tak i sjefen min i hele dag, men telefonen hennes er avskrudd. Nå begynner jeg å bli lei, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Har aldri vært i en slik situasjon og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Noen som har noen råd?
Hanselot Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Ta det direkte med lønningskontoret, og hold sjefen din informert på si.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har snakket med lønningskontoret mange ganger, men de får ikke gjort noe så lenge de ikke har bilag på at jeg skal ha disse pengene utbetalt.
Rosalie Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Skriv et kravbrev til lønningskontoret, men kopi til lederen din, hvor du henviser til avtale blablabla, og at du forventer pengene utbetalt ved neste lønning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå