Lemona Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Hei. Kom over miniserie på NRK i går som var filmatisering av en av bøkene til Camilla Läckberg. Det er jo ofte litt rart når man har lest en bok først og dannet deg av oppfatning av personene og hvordan de ser ut, og så ser hvordan de er tolket i filmen. Jeg har allikevel sjelden opplevd skuespillere som er så langt fra hva jeg hadde forestilt med som i Läckberg-serien. Synes personen som spiller Patrick totalt mangler utstråling og sjarm og er en helt anne type ann hva jeg har fått inntrykk av gjennom bøkene. Hadde også sett for med Erica Falck som en mye mer karismatisk person. De jeg føler at de har truffet ganske godt med i forhold til hva jeg har forestilt meg er Melleberg og Gösta. Er det andre som føler at man har bommet litt i forhold til type og karakter på skuespillerne, eller er det bare jeg som er av den oppfatningen? Det er selvfølgelig helt subjektivt hvordan man oppfatter en karakter når manl eser en bok, så noen fasit finnes det så klart ikke. (-:
trulta_ Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Når går den? Jeg har bare sett Erica og Patrick på coveret, og det stemte ikke i min verden.
Lemona Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 Når går den? Jeg har bare sett Erica og Patrick på coveret, og det stemte ikke i min verden. Går på mandagskvelden. Var det rundt 2130 tro?
Purple Basil Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Enig med deg, TS! Personene så helt annerledes ut på tv enn det de gjorde i mitt hode. Ble litt skuffet faktisk :gjeiper:
FrizzleSizzle Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Har sett det på DVD og er enig...hadde forestilt meg Erica som penere, rett og slett. Men de andre politifolka stemte ganske bra.
MellonCollie Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er også helt enig med dere - verken Erica eller Patrick ligner på de personene jeg hadde skapt i hodet mitt Synes generelt de filmatiseringene ikke har vært spesielt vellykket..
Lola89 Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Har ikke sett serien/filmene, men googlet skuespillerne nå, og de er LAAANGT fra min oppfatning.. Nei, jeg kommer nok ikke til å se filmene nå..
Marshmallow Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Så enig! Han som spiller Patrick var eldre enn jeg hadde sett for meg at Patrick er, og han hadde som det ble nevnt ovenfor lite karisma. Og Erica kom helt i bakgrunnen i serien jeg så (SVT i jula, vet ikke om det er den samme de sendte på nrk). I bøkene spiller hun jo en aktiv rolle for å løse sakene... her var hun liksom bare kona til Patrick. Skal heller ikke se filmene!
Cessa25 Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Helt enig De har langt ifra klart å skape den samme troverdigheten og stemningen i seriene som i bøkene, jeg ble überskuffa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå