Gå til innhold

Filmatisering av Läckberg-bøkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kom over miniserie på NRK i går som var filmatisering av en av bøkene til Camilla Läckberg.

Det er jo ofte litt rart når man har lest en bok først og dannet deg av oppfatning av personene og hvordan de ser ut, og så ser hvordan de er tolket i filmen.

Jeg har allikevel sjelden opplevd skuespillere som er så langt fra hva jeg hadde forestilt med som i Läckberg-serien. Synes personen som spiller Patrick totalt mangler utstråling og sjarm og er en helt anne type ann hva jeg har fått inntrykk av gjennom bøkene. Hadde også sett for med Erica Falck som en mye mer karismatisk person. De jeg føler at de har truffet ganske godt med i forhold til hva jeg har forestilt meg er Melleberg og Gösta.

Er det andre som føler at man har bommet litt i forhold til type og karakter på skuespillerne, eller er det bare jeg som er av den oppfatningen? Det er selvfølgelig helt subjektivt hvordan man oppfatter en karakter når manl eser en bok, så noen fasit finnes det så klart ikke. (-:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når går den?

Jeg har bare sett Erica og Patrick på coveret, og det stemte ikke i min verden.

Skrevet

Når går den?

Jeg har bare sett Erica og Patrick på coveret, og det stemte ikke i min verden.

Går på mandagskvelden. Var det rundt 2130 tro?

Skrevet

Enig med deg, TS! Personene så helt annerledes ut på tv enn det de gjorde i mitt hode. Ble litt skuffet faktisk :gjeiper:

Skrevet

Har sett det på DVD og er enig...hadde forestilt meg Erica som penere, rett og slett. Men de andre politifolka stemte ganske bra.

Skrevet

Jeg er også helt enig med dere - verken Erica eller Patrick ligner på de personene jeg hadde skapt i hodet mitt ;) Synes generelt de filmatiseringene ikke har vært spesielt vellykket..

Skrevet

Har ikke sett serien/filmene, men googlet skuespillerne nå, og de er LAAANGT fra min oppfatning.. Nei, jeg kommer nok ikke til å se filmene nå..

Skrevet

Så enig! Han som spiller Patrick var eldre enn jeg hadde sett for meg at Patrick er, og han hadde som det ble nevnt ovenfor lite karisma. Og Erica kom helt i bakgrunnen i serien jeg så (SVT i jula, vet ikke om det er den samme de sendte på nrk). I bøkene spiller hun jo en aktiv rolle for å løse sakene... her var hun liksom bare kona til Patrick. Skal heller ikke se filmene!

Skrevet

Helt enig :enig: De har langt ifra klart å skape den samme troverdigheten og stemningen i seriene som i bøkene, jeg ble überskuffa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...