Zia Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Hei jenter Vi kikker etter ringer og er veldig i tvil om hvordan profil vi skal velge. Vi har sett oss ut noen ringer vi liker. Ringene er 5 mm brede, men vi klarer ikke bestemme oss for om vi vil ha flat innside eller avrundet. Har forstått at det er en del fordeler med avrundet (lettere å ta av/på, fukt samlet seg ikke under ringen, større komfort), men samtidig kjennes de flate like gode ut når man prøver de i butikken (iallfall de som ikke er så tykke). Er det noen som har erfaringer her? Hva har dere valgt, og hvordan er ringene å bruke i hverdagen?
Concertina Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Vi har avrundet og de er mye mer behagelige enn andre ringer som jeg har som ikke er avrundet (har ikke problemet med at det kan samle seg vann under den osv).
Sunshine Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Det er lett å få utslett av flate ringer. Vi har brede ringer som er avrundet inni, og har ingen problemer med fukt, utslett eller lignende.
Arkana Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Vi har avrundede ringer og synes det er mye mer behagelig.
Frk. Belle Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Vi skal ha gifteringer som er runde inni. Er du sikker på at du har fått prøvd rett str som er rund inni? Har lagt merke til at en del butikker ikke har prøveringer som er runde inni men kunne de vanlige flate. Jeg kan nemlig ha en str mindre i de runde - den glir mye lettere over "knoken" og sitter fint på fingeren. Thune har prøveringer som er runde. Skal forresten hente våre ringer imorgen :rødme:
Pupsilure Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Vi valgte runde, men jeg merket ingen forskjell da jeg prøvde i butikken. Er kjempefornøyd med den
Shamira Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er en av de få her inne ( tror jeg da) som har vært gift før. Og da jeg var gift i 99 fikk vi et par ringer i gave, det var arveringer fra mange ledd bakover. Og de var flate innvendig. Ikke behaglige i lengden. Og nå som jeg har funnet mannen i mitt liv, ( nei det er ingen prase) så har vi valgt runde innvendige, og hver gang jeg har testet den ut her hjemme så er den lang mer behagelig å ha på seg. Samt at jeg har andre runde innvendige ringer og de er bare så bedre enn de flate.
Jade Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Vi har runde. Ulempen er at de er løsere enn prøveringene... Så vi må få skrudd våre inn.
Frk. Belle Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Vi har runde. Ulempen er at de er løsere enn prøveringene... Så vi må få skrudd våre inn. Jeg bruker som sagt en str mindre i budt/rund ring enn i flat. Så mitt tips er å finne en gullsmed med buede prøveringer
Zia Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Takk for svar alle sammen! "Problemet" er at de ringene vi kanskje liker best utseendemessig er flate på innsiden, så fristende å ignorere det De er jo bare 5 mm brede, og ganske tynne, så jeg innbiller meg at de blir greie i lengden Hva er det som gjør at de flate blir ubehagelig for dere som har prøvd dette? :klø: (Har forresten prøvd mange med avrundet innside i butikker, men kjenner ingen forskjell på såpass liten prøving...) Endret 26. mars 2010 av Zia
Gjest Pippelipp Skrevet 27. mars 2010 #11 Skrevet 27. mars 2010 Våre forlovelsesringer var flate, men huden min under ringen begynte å "mugne" fordi det ikke kom luft til. Jeg gikk til gullsmed og fikk rundet den litt av og det løste hele problemet. De samme ringene ligger hos gullsmed nå og er blitt gravert til å bli gifteringer og vi valgte begge to få dem rundet av. Det føles ikke sånn ved prøving, men avrundete ringer er veldig mye mer behagelig i lengden.
Zia Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2010 Det hørtes smart ut pippelipp Måtte dere betale mye for å få de avrundet? Hvor brede og tykke ringer har dere? :klø:
Gjest Pippelipp Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Jeg måtte få utvidet ringen litt likevel, så hvor mye som var utvidelse og hvor mye som var avrunding, vet jeg ikke. Jeg vet ikke eksakt mål på ringene, men jeg vil si de er omtrent fire mm brede og kanskje én mm tykk??? Gammeldagse ringer, med andre ord Uansett var det ikke en dyr affere å få utvidet og rundet av. Du kan jo spørre om prisen før du får jobben utført. Nå skal det også nevnes at jeg bor i Sveits og fikk jobbe gjort her, men prisene kan da ikke variere så fryktelig mellom våre to ekstremt dyre land
LindaM Skrevet 1. april 2010 #14 Skrevet 1. april 2010 Vi har flat innside på våre forlovelses/gifteringer, og det er absolutt ikke noe ubehagelig i det hele tatt! Vi visste ikke en gang at det var valgmuligheter på ringens innside Det er først nå, etter at jeg har lest her inne, at jeg har tatt av meg ringen for å sjekke innsiden. Og den ser flat ut i mine øyne, så da vet jeg det.. he he Jeg kjenner ikke at jeg har den på meg, og den glir lett over knoken. Mulig buet innside er enda mer behagelig (har jo ikke prøvd), men vi er fornøyde! Jeg er frisør, og får alltid problemer med ringer som har et type "hulrom" mellom fingeren og ringen. Det samler seg fukt under ringen fordi jeg har hendene så mye i vann. Akkurat som om vannet ikke renner ordentlig ut, og blir liggende litt for lenge. Kanskje derfor jeg er en av de få som er fornøyd med flat innside
Concertina Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg er frisør, og får alltid problemer med ringer som har et type "hulrom" mellom fingeren og ringen. Det samler seg fukt under ringen fordi jeg har hendene så mye i vann. Akkurat som om vannet ikke renner ordentlig ut, og blir liggende litt for lenge. Kanskje derfor jeg er en av de få som er fornøyd med flat innside Avrundet innside har ikke hulrom inni, den er avrundet andre veien nettopp fordi det ikke skal samle seg vann under den - her ser du et bildet av en ring med avrundet innside. Endret 2. april 2010 av Concertina
LindaM Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Avrundet innside har ikke hulrom inni, den er avrundet andre veien nettopp fordi det ikke skal samle seg vann under den - her ser du et bildet av en ring med avrundet innside. Aha! skjønner! Har som sagt ikke tenkt på at det finnes flere typer, så tok bare av meg ringen for å se. Min ser i allefall flat ut, og er fornøyd. Takk for oppklaring!
LimaLama Skrevet 2. april 2010 #17 Skrevet 2. april 2010 Vi har brede ringer... Ble anbefat av butikken å ha buet innside, så det gjorde vi... Er meget fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå